!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Hengel
490

- Senior Alfist
Optionele TomTom navigatie nu met TomTom Live 1000
« Gepost op: 15 juli 2011, 23:55:26 »
Ik zag dat Alfa Romeo met z'n tijd meegaat en nu de meest recente TomTom's (Live 1000) meelevert. Hier een link met foto's van een franse site.

http://www.alfa-giulietta.net/forum-alfa-giulietta/topic3375.html

Maakt me wel aan het twijfelen. Vindt de TomTom Live 1000 een erg interessant apparaat. Vooral de HD traffic vindt ik erg interessant en bespaart me reistijd. Zit nu te twijfelen om m'n Business pakket te downgraden tot een pack TomTom. Steek ik nog €500,- in de zak ook.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

EsDee
300

- Senior Alfist
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2011, 11:29:03 »
Voor het HD Live moet je toch zelf elk jaar een abonnement afsluiten?
*

Michaêl
136

- Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2011, 11:46:02 »
Citaat van: Hengel;11133
Ik zag dat Alfa Romeo met z'n tijd meegaat en nu de meest recente TomTom's (Live 1000) meelevert. Hier een link met foto's van een franse site.

http://www.alfa-giulietta.net/forum-alfa-giulietta/topic3375.html

Maakt me wel aan het twijfelen. Vindt de TomTom Live 1000 een erg interessant apparaat. Vooral de HD traffic vindt ik erg interessant en bespaart me reistijd. Zit nu te twijfelen om m'n Business pakket te downgraden tot een pack TomTom. Steek ik nog €500,- in de zak ook.

Deze tomtom heb ik in mijn Juul. Best een handig ding. Wel zo dat die hd traffic maar voor een bepaalde duur is ja. Leuk zijn ook de weersvoorspellingen die je erop kan raadplegen. En het icoontje op je landkaart is een kleine Guilietta ;)
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

Hengel
490

- Senior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2011, 16:00:14 »
Is iets van €60 euro per jaar door vrijwel heel Europa., dan kun je ook met Google zoeken naar bestemmingen. Erg handig.. Er zit een GSM incl simkaart in het apparaat gebouwd, dus je hebt geen extra GSM abonnement nodig.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

Michaêl
136

- Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2011, 17:34:25 »
Ik heb het filmpje eens bekeken op de site die je doorgaf. Ik wist niet dat die tomtom zoveel functies heeft.
Ik ga ze nu dadelijk eens uitproberen.
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

Michaêl
136

- Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2011, 19:14:01 »
potvolkoffie, dat wist ik allemaal niet.
Nu is dat ding nog superhandiger geworden. Ik moet zeggen dat ik echt verrast ben.
dus ook via de gps kan je bellen enz. :p hoe sjiek is mich da!!!
[/INDENT]
*

DanaBanana
1.089

- Super Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2011, 23:03:01 »
Tja, het is denk ik wel zeker dat de TomTom-optie het qua features wint van het geintegreerde systeem, zeker als je de nieuwste TomTom versie hebt.
Over wat mooier is in het interieur valt te twisten. Persoonlijk vind ik het geintegreerde systeem het op dat punt winnen.
Maar het grote nadeel van de TomTom blijft voor mij dat je het overal mee naartoe moet slepen als je uit de auto gaat. Voor mij zijn er om die reden maar twee opties: een geintegreerd systeem, of navigatiesoftware op de smartphone.
*

Hengel
490

- Senior Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2011, 21:49:30 »
Het feit dat het geïntegreerde systeem lekker kan blijven zitten en dat het beter opgaat in het interieur is een groot pluspunt. Vraag me af wanneer bij Alfa het kwartje valt en ze de TomTom systemen ook in het geïntegreerde systeem toepassen.
*

yvesart
1.078

- Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2011, 07:40:17 »
zoals vorige posters ook al aangaven: ik ben ook niet helemaal weg van de Navteq InstantNav. Moet wel zeggen dat hij ook pluspunten heeft (snelle berekening / omleiden / etc), maar de aanwijzingen zijn een stuk slechter (hou rechts aan bij een snelwegafrit bijvoorbeeld)..
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2011, 11:16:20 »
Citaat van: DanaBanana;11159
Maar het grote nadeel van de TomTom blijft voor mij dat je het overal mee naartoe moet slepen als je uit de auto gaat. Voor mij zijn er om die reden maar twee opties: een geintegreerd systeem, of navigatiesoftware op de smartphone.

Toch grappig, want volgens mij is juist die flexibiliteit van dat systeem, je kán hem dus uit de auto halen en overal mee naar toe nemen (op de fiets, in een andere auto), één van de USP's :rolleyes:
*

firstalfa
75

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2011, 19:32:52 »
Citaat van: frankie;11188
Toch grappig, want volgens mij is juist die flexibiliteit van dat systeem, je kán hem dus uit de auto halen en overal mee naar toe nemen (op de fiets, in een andere auto), één van de USP's :rolleyes:
Ja, maar ook voor inbrekers, en dan heb je wat uit te leggen aan de lease maatschappij. Bij de ingebouwde heb je die discussie niet.
*

DanaBanana
1.089

- Super Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2011, 21:51:21 »
Citaat van: Hengel;11173
Vraag me af wanneer bij Alfa het kwartje valt en ze de TomTom systemen ook in het geïntegreerde systeem toepassen.

Ik gok 2012.

Citaat van: frankie;11188
Toch grappig, want volgens mij is juist die  flexibiliteit van dat systeem, je kán hem dus uit de auto halen en  overal mee naar toe nemen (op de fiets, in een andere auto), één van de  USP's :rolleyes:
Da's inderdaad een plus. Maar zeker geen Unique Selling Point. Kan met  navigatie op de smartphone ook, en die heb je doorgaans toch al bij je.  Daar kun je namelijk ook mee bellen enzo, schijnt. :)
Dus vandaar voor mij twee opties: geintegreerd systeem, of op de smartphone.
*

Franky
193

• Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
    - Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2011, 08:03:50 »
Mijne Juul reeds week geleverd,volgens mij heb ik nog vorige tomtom versie?was wel gratis.
Auto stond wel op stock....
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #13 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:30:36 »
Citaat van: Franky;13862
Mijne Juul reeds week geleverd,volgens mij heb ik nog vorige tomtom versie?was wel gratis.

Met de kippen ?:D
*

Mark
128

- Alfist
« Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:02:39 »
Citaat van: Franky;13862

Dat zou best kunnen want het nieuwe systeem wordt nog niet zo heel lang geleverd geloof ik. Of ze hebben je gewoon de oude gegeven omdat die nog over was. Overigens is het verschil alleen de losse klem (en de tomtom zelf uiteraard). Ik heb bijvoorbeeld nog een oude klem gekregen omdat ik zelf nog een oude tomtom heb en die niet past op de nieuwe.