!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Ik heb sinds kort een Guilietta zonder navigatie , zonder voorbereiding navigatie maar wel met bleu&me.Ik heb een tomtom live bleu&me van mijn vorige wagen een Fiat 500 maar kan deze niet verbinden met de bleu&me van de Alfa .Wat wel lukt is de herkenning van de tomtom in de auto , de pincode intoetsen in de tomtom en daarna vind de tomtom geen verbinding meer .
Niemand technisch ?
Met de nieuwe TomTom 2 for Blue and Me kan je als techneut niet aan de puzzel, dit apparaat zit helemaal dicht je kan er niets aan veranderen. De auto stuurt een identificatie mee, dat zal wel iets van merk en model zijn. Het ziet er naar uit dat de Fiat TomTom niet werkt op de Alfa auto omdat het merk niet klopt. Met de oude TomTom is er in theorie nog wel een kansje omdat dit systeem kompleet kan worden uitgelezen en het misschien mogelijk is om de Fiat specifieke bestanden te overschrijven met Alfa specifieke. Ik kan het niet voor je uitproberen, heb een nieuwe TomTom 2 en niet de oude versie. Als je een complete dump van de Fiat en Alfa versie kan regelen wil ik er wel eens kijken omdat ik ook nieuwsgierig ben.
Het is de laatste versie en in de handleiding staat dat het toestel zich aanpast aan de auto (opstartscherm,logo,...)
GODVERDOMME !!!!! Ik heb juist hetzelfde probleem:De TomTom kan alleen koppelen met de auto als je de vooruitrusting hebt !Dan programmeren ze namelijk af fabriek iets extra bij. Heb je (net zoals ik) de voorbereiding niet, dan wilt de TomTom niet koppelen met de auto en dan stuurt de dealer je naar de kl*ten. Grrrrrr, ik krijg er ***************************** van!
Blijkbaar wel.Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.