!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Franky
193

• Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
    - Alfist
Optionele TomTom navigatie nu met TomTom Live 1000
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2011, 09:51:01 »
Hola, foutje gemaakt,heb wel degelijk de nieuwe versie!
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

Dirk
69

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2012, 08:31:00 »
Ik heb sinds kort een Guilietta zonder navigatie , zonder voorbereiding navigatie maar wel met bleu&me.Ik heb een tomtom live bleu&me van mijn vorige wagen een Fiat 500 maar kan deze niet verbinden met de bleu&me van de Alfa .
Wat wel lukt is de herkenning van de tomtom in de auto , de pincode intoetsen in de tomtom en daarna vind de tomtom geen verbinding meer .
2.0 jtdm² tct 170 pk grigio magnesio , elektrische rode zetels , elegance 17" velgen , donkere ruiten
*

Dirk
69

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2012, 20:08:52 »
Citaat van: Dirk;21091
Ik heb sinds kort een Guilietta zonder navigatie , zonder voorbereiding navigatie maar wel met bleu&me.Ik heb een tomtom live bleu&me van mijn vorige wagen een Fiat 500 maar kan deze niet verbinden met de bleu&me van de Alfa .
Wat wel lukt is de herkenning van de tomtom in de auto , de pincode intoetsen in de tomtom en daarna vind de tomtom geen verbinding meer .

Niemand technisch ?
2.0 jtdm² tct 170 pk grigio magnesio , elektrische rode zetels , elegance 17" velgen , donkere ruiten
*

Bertje
54

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2012, 07:46:46 »
Citaat van: Dirk;21271
Niemand technisch ?

Met de nieuwe TomTom 2 for Blue and Me kan je als techneut niet aan de puzzel, dit apparaat zit helemaal dicht je kan er niets aan veranderen. De auto stuurt een identificatie mee, dat zal wel iets van merk en model zijn. Het ziet er naar uit dat de Fiat TomTom niet werkt op de Alfa auto omdat het merk niet klopt.

Met de oude TomTom is er in theorie nog wel een kansje omdat dit systeem kompleet kan worden uitgelezen en het misschien mogelijk is om de Fiat specifieke bestanden te overschrijven met Alfa specifieke. Ik kan het niet voor je uitproberen, heb een nieuwe TomTom 2 en niet de oude versie.

Als je een complete dump van de Fiat en Alfa versie kan regelen wil ik er wel eens kijken omdat ik ook nieuwsgierig ben.
*

Dirk
69

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2012, 07:43:15 »
Citaat van: Bertje;21282
Met de nieuwe TomTom 2 for Blue and Me kan je als techneut niet aan de puzzel, dit apparaat zit helemaal dicht je kan er niets aan veranderen. De auto stuurt een identificatie mee, dat zal wel iets van merk en model zijn. Het ziet er naar uit dat de Fiat TomTom niet werkt op de Alfa auto omdat het merk niet klopt.

Met de oude TomTom is er in theorie nog wel een kansje omdat dit systeem kompleet kan worden uitgelezen en het misschien mogelijk is om de Fiat specifieke bestanden te overschrijven met Alfa specifieke. Ik kan het niet voor je uitproberen, heb een nieuwe TomTom 2 en niet de oude versie.

Als je een complete dump van de Fiat en Alfa versie kan regelen wil ik er wel eens kijken omdat ik ook nieuwsgierig ben.

Het is de laatste versie en in de handleiding staat dat het toestel zich aanpast aan de auto (opstartscherm,logo,...)
*

Bertje
54

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2012, 09:15:54 »
Citaat van: Dirk;21311
Het is de laatste versie en in de handleiding staat dat het toestel zich aanpast aan de auto (opstartscherm,logo,...)

Dan ben ik bang dat alleen TomTom je misschien verder kan helpen, de TomTom Blue And Me 2 is op basis van de TomTom Go 1000 en daar kan je als hobbyist niets meer mee dan een 'gewone' gebruiker.

Je kan proberen een mailtje naar TomTom te schrijven, wie weet.
*

opa-iMac
175

• Type Alfa: Alfa Giulietta QV
    - Alfist
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2012, 21:24:49 »
Het sturen van een mailtje is een goed idee.
Je hebt speciaal een forum voor TomTom gebruikers waar je zeker je vraag
kwijt kunt en een antwoord op je vraag zal krijgen.
groetjes,

Marco.
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

ice_in_polo_2
87

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2012, 17:00:30 »
GODVERDOMME !!!!!

Ik heb juist hetzelfde probleem:
De TomTom kan alleen koppelen met de auto als je de vooruitrusting hebt !
Dan programmeren ze namelijk af fabriek iets extra bij.

Heb je (net zoals ik) de voorbereiding niet, dan wilt de TomTom niet koppelen met de auto en dan stuurt de dealer je naar de kl*ten.

Grrrrrr, ik krijg er ***************************** van!
1.6 Jtdm2 - pack sport - zwart Canneloni - 18" 8C Spider - TomTom Blue&Me - Brembo remmen - Privacy getinte ruiten - QV verlaagd
*

Dirk
69

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2012, 19:21:28 »
Citaat van: ice_in_polo_2;21344
GODVERDOMME !!!!!

Ik heb juist hetzelfde probleem:
De TomTom kan alleen koppelen met de auto als je de vooruitrusting hebt !
Dan programmeren ze namelijk af fabriek iets extra bij.

Heb je (net zoals ik) de voorbereiding niet, dan wilt de TomTom niet koppelen met de auto en dan stuurt de dealer je naar de kl*ten.

Grrrrrr, ik krijg er ***************************** van!

Het probleem ligt niet aan de auto denk ik want op de boordcomputer komt tomtom b&m , maar het toestel kan geen verbinding maken.
*

ice_in_polo_2
87

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #24 Gepost op: 19 mei 2012, 14:48:07 »
we hebben het toestel getest in een mito die de voorbereiding wel heeft en daar werkt ie perfect in ...

dus het ligt volgens mij (en ook de dealer) aan de auto.
1.6 Jtdm2 - pack sport - zwart Canneloni - 18" 8C Spider - TomTom Blue&Me - Brembo remmen - Privacy getinte ruiten - QV verlaagd
*

Hilbert
266

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
« Reactie #25 Gepost op: 20 mei 2012, 20:51:27 »
die tomtom voorbereiding is dus meer dan een plaats om de dashmount in te pluggen....
*

ice_in_polo_2
87

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #26 Gepost op: 21 mei 2012, 01:29:56 »
Blijkbaar wel.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
*

Bertje
54

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #27 Gepost op: 7 juni 2012, 21:26:28 »
Citaat van: ice_in_polo_2;21392
Blijkbaar wel.
Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Is dit nog opgelost?
Re: Optionele TomTom navigatie nu met TomTom Live 1000