Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: indy1234 op 31 oktober 2019, 09:36:32
-
grgen
ik ben aan het nadenken over aanschaf van2016 QY met rond 50000km
waar moet ik speciaal op letten
alvast bedankt
staat er 1 bij EAF auto's en coumans geleen:)
harry
-
Naar mijn weten zijn alle kinderziektes bij de >2015 modellen er wel uit en is er niet echt iets waar je op moet letten.
Uiteraard wel onderhoudshistorie, schade en algeheel gevoel.
-
bedankt!
of is de 170PK beter?
zelfde geld maar nieuwer...
-
Die is in elk geval duidelijk zuiniger dan de QV.
-
drinkt de QV zo veel dan?
rij nu een Q50 inspiration line 9liter/100
-
De QV is uiteraard minder zuinig dan de 1.4, maar daarentegen ook leuker. :)
Ik vermoed dat je bij de QV met een enginszins stevige rijstijl rond de 1:11 komt. Bij de 1.4 zo rond 1:14
-
Vergelijk het met een golf 1.4 en een golf GTI.......dan weet je (denk ik) genoeg.
1:11 met een QV ga je alleen op de rechterbaan van de snelweg redden.(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f923.png)
-
Valt best mee hoor. Ik heb bijna 5 jaar Giulietta QV gereden. Mijn gemiddelde over al die jaren was 1l/10km. Daarbij aantekenend dat ik relatief veel korte afstanden en bepaald niet als een slak reed.
-
Dat valt wel mee-)))
-
1.4 ma krap aan 1:12!!!
-
Multi Air is gevoelig voor juiste olie, dus grotere kans op technische problemen dan bij een QV van na 2014 (TCT).
-
Ik rij zelf in een QV 2016. Een van de laatsten omdat de Giulietta QV in 2016 Veloce genoemd wordt.
Ik heb de auto nieuw gekocht en in maart 2016 geleverd gekregen. Er staat nu 43.000 km op de teller.
Vanaf het begin is er lekkage tussen slang en koelvloeistof expansievatje. Recent weer vervangen en maar weer wachten.
Recent kwam ik erachter dat via beide achterdeuren water in de auto lekt. Reparatiekosten 1650 euri, waarvan ik eenderde zelf moest betalen. Verbruik 1 liter op 10,1 km. Veel korte stukjes. Op langere afstand met wat Duitse km’s wel zuiniger. Bij boenderen oplopend naar 1 op 6. Mocht je meer vragen hebben...
-
Bij boenderen oplopend naar 1 op 6. Mocht je meer vragen hebben...
1:6?! :D Ben ik even blij met m’n gechipte JTD. Als ik écht ga trappen haal ik ondanks de 180 pk alsnog de 1:15 wel. Maar eerlijk is eerlijk: er gaat niets boven een QV met TCT-bak!
-
1.4 ma krap aan 1:12!!!
Yep die ervaring had ik ook met mijn Giuletta
-
Deze tip heeft niet specifiek met de Giulietta te maken, maar let erop dat bij het maken van de proefrit de auto nog wel koud is. Niet dat ze de auto al hebben warm gereden voor je. Vaak is dit een teken dat ze iets willen verbloemen bij de auto omdat een warme motor altijd soepeler draait.
-
Fantastische auto, rij op dit moment een Veloce 2016 en daarvoor 4 jaar een QV 2011 handgeschakeld. De veloce tct is minder zuinig dan de handgeschakelde QV maar de rijbeleving maakt dat ruimschoots goed. In de veloce tct met squadra chip en Raggazon h2 rvs einddemper geniet ik van elke kilometer. succes met het maken van je keuze. Inderdaad zoals eerder al genoemd let op onderhouds historie.
-
Maar eerlijk is eerlijk: er gaat niets boven een QV met TCT-bak!
Een 4C!
-
bedankt!
of is de 170PK beter?
zelfde geld maar nieuwer...
170 PK is niet beter, 240 PK is super !!
Ik rij in een QV-2015 limited Edition sinds een paar maanden, totaal geen spijt van mijn keuze, ging ook voor een 1.4 jongere examplaar.
De Qv is zo mooi uitgerust en rijdt top, max. Koppel bij 1900 tpm. natuurlijk verbruikt ie meer 1:11 logisch !
Hiervoor reed ik een Audi 1.8 TSFI ( 160 PK ). is niet te vergelijken.
Kies je voor een QV, dan krijg je ook veel voor terug, als je van sportief rijden houdt, en je rijdt in een best bijzondere auto tussen al die grijze muizen op de weg. Ik geniet nog elke dag ! en de weggebruikers ook van mijn Juul !
Su6 met je keuze !
-
Mijn eerste reactie lijkt niet echt positief, met lekkende deuren en een behoorlijk verbruik. Voor deze auto reed ik een Citroën DS3 racing. Geweldig om in te rijden. Deze QV maakt je, zeker in de dynamic stand, bijna angstig als je het gas er vol op zet. Het is een wolf in schaapskleren, maar toch prima te handelen. Een heel fijne auto. Dus gewoon kopen als je het mooi vindt om in iets moois te rijden.
-
Behoorlijk verbruik sluit ik mij bij aan, zeker na squadra tuning, Wolf in schaapskleren klopt ook, had eigenlijk wel een 4 wd mogen zijn want 265 pk en 395 nm op de voorwielen is soms lastig onder controle te krijgen, maar,,,,, zeker leuk. Zie hier soms juuls voorbij komen met nog meer vermogen en koppel, maakt het feestje alleen maar leuker denk ik.
-
staat een hele mooie (ook dure) bij Saab Apeldoorn zag ik
-
(https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f602.png)
-
Bij Prins staat ook een leuke: https://www.prinsalfa.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-1750-tbi-quadrifoglio-verde-kantel-schuifdak-lederen-bekleding-sportuitlaat-_8437/?filter%5Bmodel-391%5D%5B693%5D=giulietta&order=datum-nieuwst
Zelf rijd ik sinds februari de 2015 QV Launch edition in dat matte grijs, erg tevreden over. Had hiervoor een Brera 1750, maar die bood een stuk minder beleving helaas. Liefste had ik de Brera met de beleving van de QV gehad (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f60b.png)
-
En Indy,
Inmiddels al iets geschikts gevonden?
Een QV of een 1.4 MA.
Van laatste weet ik nog een erg fraaie te koop staan, van een kennis van mij - met 30.000 gereden.
Hierbij de link:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1481461598-alfa-romeo-giulietta-1-4-turbo-multi-air-tct-2013-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr (https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1481461598-alfa-romeo-giulietta-1-4-turbo-multi-air-tct-2013-zwart.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)
-
Nou als ze gemiddeld even veel kosten in aanschaf,
en verbruik en maandelijkse kosten zijn verder niet al te relevant.
Dan zou ik persoonlijk toch zeker voor een QV gaan.
Ik denk namelijk dat een QV relatief gezien waarde vaster zal blijven dan de 1.4MA.
Je zie nu namelijk al de 1.4ma's al met bosjes tegelijk geëxporteerd worden.
Daarnaast is een QV op lange termijn ook gewoon exclusiever en dus zal die ook meer waard zijn.
Natuurlijk is een QV ook gewoon veel leuker en een betere motor.
De Multiair techniek staat nu niet bepaald als super degelijk bekend,
al is dit wel sterk bouwjaar en onderhoud afhankelijk.
Koop je een MA van een echte liefhebber of bij een goede dealer,
dan heb je vaak wel een goede.
Maar koop je er eentje bij een handelaar of so dan ja....