!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Gepost op: 12 november 2020, 09:25:56 »
Goedemorgen allemaal,

Zoals enkelen waarschijnlijk in een ander toppic hebben gelezen heb ik onlangs een Giulietta 1.4 MA aangeschaft uit 2011.
Heb al nieuwe logo's besteld die erop komen en een BT stream apparaatje komt er ook nog wel in.

Paar vraagjes heb ik over de auto.

1) Gekraak in de ophanging. Ik herken dit van mijn vroegere Giulietta, ik heb nog een of andere Innotec spuitbus staan maar welke rubbers zorgen voor het gekraak en hoe kan ik ze het beste inspuiten om het weer even wat stiller te maken?

2) Het klapscherm van de navigatie zit vast in 1 stand. Volgens de dealer hebben ze dit bewust gedaan omdat open en dicht vaak met geratel gepaard gaat en ze inmiddels zo oud zijn dat je voor diefstal niet meer bang hoeft te zijn. Echter ik wil hem wel graag iets kunnen verstellen aangezien hij nu in een vaste stand staat die ik niet prettig vind. Wil hem graag iets meer naar me toe klappen maar de knoppen op het dash doen niks en met starten en uitzetten gebeurt er ook niks.

3) Ik lees geregeld toppics over xenon en evt led. Ik had in mijn vorige Giulietta xenon in laten bouwen (een duur setjes) maar was eigenlijk behoorlijk teleurgesteld over de lichtopbrengst. Eerder slechter dan beter dan de originele halogeen lamp. Toch wil ik voor de kleur iets anders erin hebben dan het gele halogeen licht. Zijn er mensen die ervaring hebben met een leuk setje (liefst niet te duur want dat heeft de vorige keer ook niet echt geholpen). Zou mooi zijn als er iets is waarvan jullie zeker weten dat het past, goed licht oplevert en geen storingen op de canbus genereert. Las hier iets over Novsight led maar die heb je ook in tig varianten en uitvoeringen vandaar dat ik eigenlijk naar iets zoek wat iemand al heeft en er goed ervaringen mee heeft

4) Navi update: ik heb de instructie van Daniel gevolgd alleen bij het uploaden van de MAPS op de SD kaart moest ik bepaalde bestanden skippen omdat hij die niet over kon zetten. Ik durf hem er daarom niet in te doen maar wellicht is mijn angst onterecht. Weet ook niet wat er zou gebeuren als ik het wel zou proberen, het zou niet lukken en wil dan weer de "oude" originele SD kaart met de oude maps erin stoppen. Doet die het dan gewoon weer of loop ik een risico dat ik daarbij ook de oorspronkelijke kaart onklaar heb gemaakt en vervolgens helemaal geen navi meer heb.

5) de originele turbina velgen zijn enorm beschadigd. Echter mijn huidige lease auto (Giulia) staat op 19 inch Giulia velgen die ook onder de Veloce modellen zit met de grote ronde gaten. Velgen zijn wel breder (8J ipv 7,5J van de turbina) en de ET waarde is lager (geloof 34 ipv 42 voor de turbinas) dus komen meer naar buiten. Weet iemand of dat evt gaat passen? Zodra de auto uit de lease gaat kan ik de velgen namelijk overnemen maar als het toch niet past dan kan ik nu alvast zoeken naar wat anders. Ik vraag dit ook omdat ik eventueel de auto nog een paar cm zou willen verlagen al heeft dat nu geen prioriteit.

Nou, een hele waslijst aan vragen maar wellicht kunnen jullie me verder op weg helpen.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2020, 09:29:43 »
3) wel een eindje rijden voor je, maar ik was tevreden over een xenon setje via www.topxenon.nl. Paar jaar terug was dat 80 euro inclusief inbouwen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2020, 09:46:00 »
3. Er zijn diverse topics over het plaatsen van H7 Led's. Met de zoekfunctie kom je er al snel een paar tegen. Ik moet eerlijk zeggen dat de meningen verdeeld zijn. Sommigen kopen een setje op Ali, anderen geven meer geld uit. De een is tevreden, de ander minder tevreden maar echt een duidelijk antwoord vinden met het ultieme setje is wat lastiger.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2020, 11:31:10 »
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2020, 11:31:48 »
Dat gele licht is echt niet mooi, maargoed, misschien voor die osram h7 leds gaan. Ietsje duurder maar toch iets meer zekerheid.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2020, 12:12:14 »
1) Innotec PE100 of elk ander merk Siliconspray helpt inderdaad goed tegen de krakende rubbers. Ik spray 1x per half jaar gewoon alles qua rubber wat ik vinden kan in de draagarmen en stabilisatorstangen ruim in, en dit helpt behoorlijk goed.

2) Klinkt meer als een defect stelmotortje van het scherm maar het kan natuurlijk ook dat het stekkertje er gewoon uitgetrokken is. Het bewegen wordt er met de jaren niet beter op inderdaad, die van mij gaat ook geregeld met een hoop gestotter open en dicht. Het verstellen kan je prima met de hand doen. Gewoon subtiel aan het schermpje trekken, dan draait het motortje wel mee. Zo doe ik het bij mij ook als ie weer begint te ratelen  :)

3) Ik heb zelf Hilox H7 Evolution xenon (5000K lichtkleur) en ben juist erg tevreden over de lichtopbrengst. Zelf durf ik het nog niet aan om dimlicht door LED te vervangen, mij allemaal een iets te hoog Aliexpres gehalte, en dimlicht vind ik té belangrijk om mee te experimenteren. Moet gewoon goed zijn, vandaar de wat duurdere Xenon set voor mij. Mocht ik het toch eens willen proberen dat zullen het de Osram of Philips ledlampen worden, puur omdat dit van een A-merk is en dus beter getest zal zijn dan Chinees spul.

4) Ik zag je persoonlijke bericht in mij inbox. Ga ik nog op reageren, ik wil best een poging doen bestanden te kopiëren als je de kaartjes opstuurt. Even voor de zekerheid, je pakt wel een eigen SD-kaartje toch? En niet de originele die al in de radio zit nu?
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2020, 13:38:05 »
1) OK dan van het weekend (of als het beter weer is) de spuitbus maar weer eens opzoeken.

2) Zal eens proberen of ik hem een beetje kan "helpen". Mocht dat niet helpen, iemand een idee waar die losgemaakte stekker dan eventueel te vinden moet zijn?

3) Heb jij met die Hilox set geen vreemde dingen dat apparaten ineens aan of uitgaan of storing op de radio?? Ik had bij mijn vorige Giulietta telkens een lichte ruis op de radio als ik de lampen aan had. Ferriet kernen hielpen een beetje maar niet helemaal

4) Heb je een PB terug gestuurd. Inderdaad een ander kaartje genomen dan degene die in de auto zat bij aanschaf.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #7 Gepost op: 12 november 2020, 17:00:31 »
Mbt je vraag 2)

Die stekkertjes zitten aan de linkerzijde naast, of onder, het scherm, onder de afdekkap die je eraf kan klikken.
Foto's hieronder van het volgende franse forum gebruikt, dus even translate gebruiken om te snappen wat er staat.
http://www.alfa-giulietta.net/forum-alfa-giulietta/topic8274.html







*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #8 Gepost op: 12 november 2020, 20:12:19 »
Thnx voor de uitleg. Scherm doet het weer. Zat gewoon vast. Gaat wel.met horten en stoten dus ga van het weekend maar eens even spul los halen en schoonmaken en opnieuw invetten. Wellicht dat het dan weer soepeltjes gaat.
*

math
147

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Romeo rijden blijft!
Re: Paar vraagjes over Giulietta 1.4MA
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2020, 05:19:55 »
Thnx voor de uitleg. Scherm doet het weer. Zat gewoon vast. Gaat wel.met horten en stoten dus ga van het weekend maar eens even spul los halen en schoonmaken en opnieuw invetten. Wellicht dat het dan weer soepeltjes gaat.
eventueel een beetje opvullen met vilt...heb ik wel gedaan en het gekraak tijdens rijden is weg
Giulietta 1750 QV, niet standaard uitgevoerd