!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

allazurra
12

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Pakking luchtpomp vervangen
« Gepost op: 5 januari 2019, 14:37:22 »
Ik ga de distributieriem van mijn 2011 1.4MA giulietta vervangen, en om de nokkenas te blokkeren moet de luchtpomp gedemonteerd worden. Op het UK forum zeggen ze dat de pakking voor de luchtpomp dan ook gelijk moet worden vervangen, maar de andere fora, Frankrijk,Duitsland en hier melden dat eigenlijk nooit. Nu is de pakking ca €15 dus dat kost me de kop niet, maar b.v. Qverde heeft het niet en tot nu toe zie ik ze alleen via de officiele dealers en niet bij de andere leveranciers van onderdelen waar ik bv de distributie riem en de multi v heb besteld. Dus wat is de ervaring hier, gewoon vervangen, of de ouwe terug, want je kunt er makkelijk bij mocht ie gaan lekken.
*

Robbie146
782

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: Pakking luchtpomp vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2019, 16:02:41 »
Luchtpomp?
*

allazurra
12

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pakking luchtpomp vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2019, 17:51:50 »
Links op het blok (rechts dus als je nanuit de neus richting de auto kijkt) zit een door de nokkenas aangedreven luchtpomp. Deze blaast extra lucht, ik neem aan ergens in het uitlaat traject, om betere emissie waardes te krijgen. Maar de pakking is een gewone olie pakking om de olie rond de nokkenas binnen de kop en het kleppendeksel te houden.
*

allazurra
12

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pakking luchtpomp vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2019, 18:08:40 »
Mezelf wat slimmer gemaakt, het is de vacuum pomp voor de rembooster. Maar sta open voor tips mbt de pakking!
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Pakking luchtpomp vervangen
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2019, 18:35:16 »
Qverde lijkt hem toch echt aan te bieden:
*

allazurra
12

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Pakking luchtpomp vervangen
« Reactie #6 Gepost op: 6 januari 2019, 07:06:15 »
Je hebt gelijk Daniel, had ik maar niet moeten zoeken naar een luchtpomp, maar vacuumpomp!
Re: Pakking luchtpomp vervangen
« Reactie #7 Gepost op: 6 januari 2019, 09:08:12 »
Zoeken is zowieso een ding...mensen doen dit vaak niet op de juiste manier maar dat is niet kwalijk te nemen.
Wel is het logischerwijs zo, dat hoe meer worden je intypt hoe lastiger het wordt een goede directe hit te vinden.

Stel men zoekt wat op internet of op een speciale site ( laten we in dit geval even deze pakking aanhouden ), dan typt men vaak in:
pakking lucht pomp Alfa Giulietta  ( 5 zoek woorden )
als men nu intypt: pakking luchtpomp ( 2 woorden ) ( of in dit geval pakking vacuumpomp ), dan komt deze meteen tevoorschijn.
Het is geen lucht pomp, het is luchtpomp.
Het is geen vaccum pomp, vaccuum pomp, maar vacuumpomp.
Het is geen sier stuk, het is sierstuk
Het is geen wiel dop, het is wieldop
Het is geen panorama dak, het is panoramadak
en zo kan ik nog wel even doorgaan :-)
Daar gaat het denk ik  vaak fout met zoeken en daardoor worden er vaak dingen niet gevonden op het internet die men graag zou willen vinden.