!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Parkeersensoren achter zelf inbouwen
« Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2023, 22:13:53 »
Zo’n Valeo Beep & Park heb ik wel goede ervaring mee. Zijn ook overspuitbaar. Zitten deze + markeringen ook in de voorbumper van de Giulietta?
*

DanielH92
1.963

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Parkeersensoren achter zelf inbouwen
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2023, 23:29:15 »
Twee van de 4 voorste sensoren zitten in de grills, dat zou dus een kwestie zijn van grills wisselen.
De voorste sensoren van de Giulietta vind ik eerder irritant dan nuttig. Je moet ze handmatig aanzetten als je vooruit inparkeert wat ik eigenlijk nooit doe. Als je de auto in R zet gaan ze wel aan, en ze gaan weer uit als je een aantal seconden wat harder vooruit rijdt. Zou persoonlijk niet te veel moeite doen de voorste in te bouwen, maar gewoon je ogen te gebruiken :)
*

Robert69
1.328

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Parkeersensoren achter zelf inbouwen
« Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2023, 09:00:26 »
Twee van de 4 voorste sensoren zitten in de grills, dat zou dus een kwestie zijn van grills wisselen.
De voorste sensoren van de Giulietta vind ik eerder irritant dan nuttig. Je moet ze handmatig aanzetten als je vooruit inparkeert wat ik eigenlijk nooit doe. Als je de auto in R zet gaan ze wel aan, en ze gaan weer uit als je een aantal seconden wat harder vooruit rijdt. Zou persoonlijk niet te veel moeite doen de voorste in te bouwen, maar gewoon je ogen te gebruiken :)

Nou, ik ben toch blij met de voorste parkeersensoren. De ingang naar de parkeergarage op mijn werk is een lastig krap bochtje, met een hoog stoeprandje en een klein betonnen paaltje. Heeft al menig auto tegenaan gezeten en/of zijn bumper op stuk gereden. Dus soms zijn ze best handig  :13:


147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Parkeersensoren achter zelf inbouwen
« Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2023, 14:44:25 »
Ik vond het juist wel prettig als ik voor zelf aan en uit kan zetten. Alleen gebruiken als het nodig is. Is daar die P knop voor naast de start/stop knop?
*

Robert69
1.328

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Parkeersensoren achter zelf inbouwen
« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2023, 16:16:25 »
Ik vond het juist wel prettig als ik voor zelf aan en uit kan zetten. Alleen gebruiken als het nodig is. Is daar die P knop voor naast de start/stop knop?

Yesss, die knop is om parkeersensoren aan en uit te zetten. Zet je ze uit, dan is zowel voor als achter uit. Ideaal. Want in sommige situaties is het net Lingo met dat gepiep
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Parkeersensoren achter zelf inbouwen
« Reactie #20 Gepost op: 14 mei 2023, 16:19:56 »
Oke, en is dat achteraf in te bouwen zoals origineel? Met knopje en ingeleerd?