!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

tymoyedema
13

• Type Alfa: Giulietta 940 JDTm Sprint
  • *
    - Startende Alfist
Parkeersensoren Alfa Giulietta
« Gepost op: 23 december 2024, 09:19:26 »
Hallo,

Ik heb een vraag over de parkeersensoren in mijn 2016 Alfa Giulietta Sprint. Er zitten namelijk goed-werkende parkeer sensoren in, alleen beginnen dezen ook te piepen wanneer ik de auto aanzet (en dus de parkeersensoren niet wil horen omdat hij al geparkeerd stond). Is er een mogelijkheid om de parkeersensoren niet af te laten gaan wanneer je al geparkeerd staat? Ik moet nu namelijk constant de parkeersensoren uitzetten wanneer ik de auto aan zet omdat hij anders piept..

Ik hoop dat de mogelijkheid er is en dat een van jullie me kan helpen,

Groet, Tymo
*

fabio12
70

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Parkeersensoren Alfa Giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2024, 09:51:36 »
Bij mij staan de parkeersensoren standaard uitgeschakeld wanneer ik de auto opnieuw start en volgens mij is dit ook de standaard. Ik weet niet of er een instelling voor is in het Uconnect systeem, je zou daar even in kunnen kijken.

Edit; Mijn sensoren voor staan niet standaard aan, maar volgens een ander topic zou dit wel zo moeten zijn. Of bij mij werkt het niet goed, of er is misschien een update geweest?
*

bekkie
2.958

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2024, 11:37:30 »
Bij mijn Giulietta staan de sensoren constant aan, ook aan de voorzijde.
Dus inderdaad, als je de auto start en je zet 'm in R, dan slaan die sensoren aan de voorkant weer aan.
Bij mijn weten hoort dit zo en is dit niet uit te zetten.
Tenminste: ik heb het nog niet kunnen vinden en heb de handleiding al drie keer van voor naar achteren doorgelezen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

fabio12
70

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2024, 12:48:00 »
Even voor de helderheid, wat bedoel je met ‘constant aan’? Want bij mij staan ze standaard uitgeschakeld tenzij ik de bak in ‘R’ zet, of handmatig de sensoren activeer middels de knop naast de DNA schakelaar. Wanneer ik de auto start en deze staat in ‘P’ zijn de sensoren zowel voor als achter niet geactiveerd, behalve als ik een van de bovenstaande handelingen uitvoer.
*

bekkie
2.958

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk TCT
    - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2024, 14:55:25 »
Even voor de helderheid, wat bedoel je met ‘constant aan’? Want bij mij staan ze standaard uitgeschakeld tenzij ik de bak in ‘R’ zet, of handmatig de sensoren activeer middels de knop naast de DNA schakelaar. Wanneer ik de auto start en deze staat in ‘P’ zijn de sensoren zowel voor als achter niet geactiveerd, behalve als ik een van de bovenstaande handelingen uitvoer.

Helemaal juist.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
en: Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Robert69
1.800

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2024, 15:06:21 »
Bij mij staan de parkeersensoren standaard uitgeschakeld wanneer ik de auto opnieuw start en volgens mij is dit ook de standaard. Ik weet niet of er een instelling voor is in het Uconnect systeem, je zou daar even in kunnen kijken.

Edit; Mijn sensoren voor staan niet standaard aan, maar volgens een ander topic zou dit wel zo moeten zijn. Of bij mij werkt het niet goed, of er is misschien een update geweest? Zie > https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-guilia-club/park-distance-control/

Dat is een Giulia topic, hier gaat het over Giulietta volgens mij
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

fabio12
70

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2024, 15:42:18 »

Edit; Mijn sensoren voor staan niet standaard aan, maar volgens een ander topic zou dit wel zo moeten zijn. Of bij mij werkt het niet goed, of er is misschien een update geweest? Zie > https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-guilia-club/park-distance-control/

Ah verrek, mijn fout.
*

Robert69
1.800

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2024, 16:04:51 »

Ah verrek, mijn fout.

Het is je vergeven , mijn kind  O:-)
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce