!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2011, 18:21:05 »
Als ik het goed begrepen heb, gaat er een BMC CDA in, dat is een hele kit.
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2011, 00:55:28 »
ohw all righty...
Die zag ik namelijk nergens vermeld voor de QV, of ik heb niet goed gekeken hoor. Of is dat 'universeel' ?
QV SAVALI
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2011, 18:17:10 »
@ Robin , het is een universele kit (voor motoren boven de 1600 cc)



De filter is al ingebouwd , alleen was er een probleem met de aansluiting op de Luchtmassameter (deze was namelijk even groot als de silicone slang :mad:) ,dus even een snelle DIY met kunststof verloop stuk iets in elkaar gezet ,dit is maar tijdelijk want deze week komt er een goede aansluiting ......

maar dit is het resultaat van wat je aan geluid krijgt ,
[video]https://picasaweb.google.com/lh/photo/__yMe_fDLt09limMLE7Mtg?feat=directlink[/video]

DIY komt volgende week wanneer alles goed is ....
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Mark
128

  • ***
    - Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2011, 00:00:32 »
Hmm, ik vind het geluid op het filmpje een klein beetje tegenvallen eerlijk gezegd, het blijft een beetje een koffiemolen. Komt het in het echt beter over? Ik zou ook graag een wat sportiever geluid hebben (zonder grote investeringen te doen).
 
Als je het over inlaatgeluid hebt blijft dit toch ultiem (bmw-haters, niet klikken svp, en oh ja sorry voor het offtopic, maar ik kan het niet laten :p):

http://www.youtube.com/watch?v=vap2nDUe27o (vanaf 50 seconden)
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #19 Gepost op: 23 oktober 2011, 00:13:37 »
4 cilinder gaat hoe dan ook nooit zo goed klinken als een 6 cilinder... Mijn bescheiden mening
Look to the past, see the future
*

Mark
128

  • ***
    - Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2011, 00:48:08 »
Citaat van: DisciplinA;14439
4 cilinder gaat hoe dan ook nooit zo goed klinken als een 6 cilinder... Mijn bescheiden mening
Die BMW is een viercylinder... maar idd een beetje flauw om dit te vergelijken met de QV een turbomotor zal nooit zo mooi klinken als een hoogtoerige atmosferische motor dat weet ik ook wel. Ik vind het geluid van dat blok (dat ook in mijn bmwtje ligt) alleen zo ontzettend gaaf dat ik het niet kon laten om het filmpje te plaatsen. Sorry voor OT, laten we verder gaan.
 
Ik zou het geluid van Rirassa's auto wel eens in het echt willen horen, jij hebt ook de tussendemper verwijderd toch? Ik heb het filmpje gezien en het lijkt dat dat wel een stuk scherper, sportiever geluid geeft. Klopt dat?
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2011, 00:53:56 »
Citaat van: Mark;14437
Hmm, ik vind het geluid op het filmpje een klein beetje tegenvallen eerlijk gezegd, het blijft een beetje een koffiemolen. Komt het in het echt beter over? Ik zou ook graag een wat sportiever geluid hebben (zonder grote investeringen te doen).
 
Als je het over inlaatgeluid hebt blijft dit toch ultiem (bmw-haters, niet klikken svp, en oh ja sorry voor het offtopic, maar ik kan het niet laten :p):

http://www.youtube.com/watch?v=vap2nDUe27o (vanaf 50 seconden)

Ik heb maar een antwoord over het geluid, MEETING ยก! , kan je zelf oordelen bij een live perfomence
 Weet iemand toevallig of het geluid wat minder wordt dmv een aanzuigslang?

Ps,  mijn qv is nog standaard op de filter na dan ......
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #22 Gepost op: 23 oktober 2011, 10:53:12 »
Die bmw klonk ook niet...
Look to the past, see the future
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2011, 11:12:42 »
Citaat van: Mark;14437
Hmm, ik vind het geluid op het filmpje een klein beetje tegenvallen eerlijk gezegd, het blijft een beetje een koffiemolen. Komt het in het echt beter over? Ik zou ook graag een wat sportiever geluid hebben (zonder grote investeringen te doen).
 
Als je het over inlaatgeluid hebt blijft dit toch ultiem (bmw-haters, niet klikken svp, en oh ja sorry voor het offtopic, maar ik kan het niet laten :p):

http://www.youtube.com/watch?v=vap2nDUe27o (vanaf 50 seconden)
dat is ultiem maar natuurlijk geen vergelijking
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #24 Gepost op: 23 oktober 2011, 11:14:52 »
Riri wat vind je zelf van het geluid?? ben je tevreden, en is het een groot verschil?? Ik heb trouwens een gladde middenpijp zonder demper besteld ( Ragazzon) en die gaat er onder ( samen met de spacers rondom)
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
plaatsing Pipercross Venom/Viper kit op Giulietta QV
« Reactie #25 Gepost op: 23 oktober 2011, 11:15:48 »
moet ook eerlijk zeggen dat de auto van zichzelf naar mate de kilometers vorderen steeds beter gaat klinken