!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
poetsspullen
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2011, 16:25:04 »
bij mij speelt ook mee dat ik de auto niet voor de voordeur heb staan, maar op een flink eindje lopen, waardoor je minder gemakkelijk even met meerdere emmer(s) en zeep er naar toe gaat sjouwen om er een hele dag aan bezig te zijn..
moet steeds alles opruimen dan voordat ik bijv. een nieuwe emmer water ga halen..
poetsspullen
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2011, 16:27:58 »
Da's praktisch niet heel handig inderdaad. Gelukkig kan ik wel voor de deur terecht.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
poetsspullen
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2011, 17:36:41 »
dan word het toch waxoyl moet toch eerst ff wennen aan poetsen langzaam beginnen heb hem vandaag al met de hand gewassen was al heel wat voor mij maar wou de auto toch zoveel mogelijk krasvrij houden
ik vind hem daar toch te mooi voor de giulietta is toch een van de mooiste auto's die rondrijden :D
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2011, 21:48:25 »
Haha Fjodor, ben net als jij altijd met m'n Focus door de wasstraat, maar met de Giulietta denk ik, dat ik ook de hele zondagmiddag bezig ben....
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #19 Gepost op: 17 januari 2011, 00:12:49 »
Citaat van: frankie;1205
Hehe, nou de auto eens flink onder handen nemen (lees: een hele dag poetsen) geeft echt fantastisch resultaat en daarmee veel voldoening. Vooral als je een zwarte hebt. Wat ook fijn is, met de goeie wasspullen, haal je het eerder behaalde resultaat makkelijk weer terug. Zo'n hele poetsdag doe je misschien 4x per jaar, maar heb je dus de tussenliggende periode ook profijt van.
 
Overigens is Waxoyl weer net wat anders. Dat is echt een lakverzegeling. Minder geschikt als je graag poetst, want de verzegeling blijft in principe lange tijd in tact. En met poetsen is juist ook van belang oude waxlagen verwijderen voor er nieuwe op gaat.

Waxoyl helpt om vuil minder snel te hechten (en ook tegen 'extra bescherming' vogelpoep en pekel etc) ,ik was de auto elke twee weken met de hand. afspoelen ,inzepen ,afspoelen en drogen komt het vuil er altijd af en door de waxoyl glimt tie ook nog lekker. heb nu Waxoyl op Fiat GP bevalt goed dus ook op de Guilietta.
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
poetsspullen
« Reactie #20 Gepost op: 17 januari 2011, 09:23:56 »
Precies wat ik bedoel. Zeer geschikt als je regelmatig wast, maar poetsers die regelmatig kleien, halen met elke kleibeurt de Waxoyl laag er weer af. Da's dus zonde, juist omdat die Waxoyl laag in principe zo lang mee gaat.
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
poetsspullen
« Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2011, 20:42:46 »
Ik heb hier nog een link www.waxoyl.nl en dan waar vind u waxoyl:)
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
poetsspullen
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2011, 21:25:35 »
Ik vind de spulletjes van Meguiars erg fijn, de produkten ruiken daarnaast ook nog vaak erg lekker! Ik gebruik eigenlijk elk product uit hun Gold Class lijn, koop eigenlijk alles bij http://www.carclean.nl goede gozer daar aan het roer!
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
poetsspullen
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2011, 21:32:46 »
Ik had ook altijd meguiars..  (eigenlijk nog veel).. maar vind poor boys veel makkelijker werken.. en is ook nog eens goedkoper.  En het resultaat is zeker net zo mooi als met mequiars.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
poetsspullen
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2011, 21:36:49 »
jullie maken het mij niet echt makkelijk he:eek: ben een beginneling met poetsen heb een keer mn vorige bus met klei gedaan en dat was uit pure noodzaak omdat er straalgrit in de regen er op gewaaid was
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
poetsspullen
« Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2011, 21:41:02 »
Citaat van: Harold;1571
Ik had ook altijd meguiars.. (eigenlijk nog veel).. maar vind poor boys veel makkelijker werken.. en is ook nog eens goedkoper. En het resultaat is zeker net zo mooi als met mequiars.

Bijkomend voordeel is dat de producten van PB's óók in de zon te gebruiken zijn en goed werkbaar blijven.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
poetsspullen
« Reactie #26 Gepost op: 18 januari 2011, 21:54:45 »
Ja idd.. dat is echt wel een groot voordeel... En het verwijderen van de aangebrachte wax. Gaat ook nog wat makkelijker dan bij Meg's
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2011, 10:17:32 »
Citaat van: alfasud 16v;1378
Ik heb hier nog een link www.waxoyl.nl en dan waar vind u waxoyl:)

gewoon een waxoyl verzorgingkit kopen bij de dealer. ... Ik kan dat gewoon krijgen
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
poetsspullen
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2011, 17:44:01 »
Citaat van: RiriassaQV;1645
gewoon een waxoyl verzorgingkit kopen bij de dealer. ... Ik kan dat gewoon krijgen

Als jij het krijgt, kan ik dat dan ook tegen een kleine vergoeding :rolleyes:
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2011, 18:42:30 »
ik moet dringend eens gaan bijlezen want ik ken zelfs al de term kleien niet ;-)

het wassen beperkt me altijd tot afspoelen, dan met de spons met wat water en dreft en terug afspoelen en wat zemen.

Misschien toch ook eens kijken om dat proces wat te verbeteren...
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten