!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Riccardodk
1

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Radio vervangen
« Gepost op: 20 juni 2020, 18:38:45 »
Ik heb nu een klein jaartje een Giulietta 1.4 multiair 170 pk uit 2011.

Ik ben er zeer tevreden over, alleen ik wil toch een andere radio erin zitten.
Hebben jullie een beetje een idee wat ik er het beste in kan zetten?
Liefst een 2din radio met apple carplay.
En hoe is jullie ervaring er mee?
*

Thijsch
106

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: Radio vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2020, 11:57:45 »
Ik heb zelf een Android autoradio erin zitten (2-din) die ik eerder in de Mito had zitten.

Je hebt in ieder geval nodig een radio, verloop van de iso stekker met stuurwielbediening en dashboardpaneel. En je zult ruimte moeten maken voor een 2-din radio in het dashboard. Dat is prima te doen zodat je nog steeds de originele radio kunt terugplaatsen zonder iets te zien. Een (bij mij) complicerende factor was de Bose versterker die op spanning bleef na het uitschakelen van de radio. Na 2x een lege accu anders aangesloten en sindsdien werkt het vlekkeloos.
*

Mr Distinctive
12

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • *
    - Startende Alfist
Re: Radio vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 1 september 2020, 20:56:13 »
@Thijsch Hey Thijs, welke iso stekker heb je gebruikt om je bose versterker te connecten met je radio?
En welk merk/type radio heb je gekocht?

Ik ben al maanden bezig met de juiste gear te vinden voor mijn 2012 Guil. Maar loop steeds tegen problemen op, omdat ik het beruchte opklapbare scherm met navi heb + bose soundsystem..
Vandaar mijn bevraging :-)
*

Thijsch
106

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: Radio vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2020, 11:34:18 »
Ik heb in 2018 de Pumpkin AE0273B aangeschaft (px5). Verder zou elke canbus adapter moeten werken mits deze ook ondersteuning heeft voor stuurwielbediening. Mijn vorige auto (Mito) had deze niet, dus ik heb daar destijds geen rekening mee gehouden. Wil nu nog eens een andere adapter kopen om dit alsnog werkend te krijgen.

De pumpkin is overigens niet perfect, er zit wat storing/ruis in het apparaat waardoor er als de USB stroom vraagt wat ruis is te horen. Bij het rijden overigens niet storend. De meeste 2-din radio’s hebben een blauwe kabel met “amp-out” - als je deze aansluit op de blauwe stekker uit de iso stekker (uit de auto) krijgt de bose versterker prik als de radio aangaat. Probleem bij mijn radio was dat de versterker wel aan ging maar niet meer uit na het afsluiten met een lege accu tot gevolg. Daarom heb ik nu een 12v aansluiting vanaf de antenne wat perfect werkt.