!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

MarcP
6

  • Type Alfa: Giulietta 1.8TBi veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2024, 20:37:17 »
Dat zal er ook wel van komen; het werk valt wel mee maar die nokkenasverstellers zijn helaas nogal aan de prijs omdat ze alleen origineel te krijgen zijn.
Dacht ik dat een multi-air module van mijn vorige Giulietta al duur was :-(
*

Bottas
906

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2024, 21:36:43 »
En hoeveel is nogal aan de prijs?
*

MarcP
6

  • Type Alfa: Giulietta 1.8TBi veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2024, 22:16:26 »
€969,04 plus 122,08 voor het distributie setje. daarnaast olie, filter en koelvloeistof.
totaal kleine 1200 euro
*

GT1986
1.202

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2024, 22:26:02 »
Blijft natuurlijk een hoop geld, maar valt niet tegen als je de prijzen van het overige typische QV/Veloce-onderhoud eenmaal kent (inlaatspruitstuk, turbo, koppeling, etc.).
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Bottas
906

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2024, 22:26:19 »
+de arbeidsuren als je het laat doen.
*

Niels G60
432

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2024, 18:02:49 »
Ook een bekende oorzaak (en die kost maar een paar euro aan materiaal) is de olie afdichting tussen carter en aanvoerbuis van de oliepomp. Zijn verbeterde versies van, veel over geschreven, zoek maar eens op het forum rond daarvoor.

Deze komt echter met een oliedruk melding bij de eerste (koude) start.

En idd helaas voor de TCT rijders moet dan de versnellingbak eraf. En buiten dat dat al veel werk is, ook kans dat je dan meteen de koppeling etc mee moet pakken... Dus goede tip iig als je de koppelingen moet doen bij je TCT, laat deze modificatie dan meteen mee nemen ;)

Even een kleine aanvulling. Inmiddels zijn we er wel achter dat we de TCT ook kunnen doen, zonder de bak te hoeven demonteren :)

Alle boutjes kunnen er met pielen uit en in zonder alles weg te hoeven halen, dus dat scheelt aanzienlijk.
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

MysteryAngel
2.725

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2024, 18:10:56 »
De prijs is inderdaad fors maar het meeste geld zit in het arbeidsloon.
*

MarcP
6

  • Type Alfa: Giulietta 1.8TBi veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ratel start 1750tbi
« Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2024, 21:26:49 »
Blijft natuurlijk een hoop geld, maar valt niet tegen als je de prijzen van het overige typische QV/Veloce-onderhoud eenmaal kent (inlaatspruitstuk, turbo, koppeling, etc.).

Turbo heeft de vorige eigenaar al mogen bekostigen.
Wat werk aangaat is het vervangen van de nokkenasverstellers goed te doen. Ook niet al te complex