!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Yoranw
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.4t 190pk
  • *
    - Startende Alfist
Rem laat vroeg "los"
« Gepost op: 8 januari 2024, 17:00:58 »
Goedemiddag allemaal,

Ik heb de brembo schijfremmen rondom op de auto zitten en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Sinds een paar dagen heb ik het idee dat het punt waarop de rem weer los laat vervroegd is.
Hier bedoel ik mee dat wanneer ik de rem een klein beetje omhoog laat komen de auto reageert alsof de rem volledig naar boven is en naar voren schiet. Ik heb ook nog eens de automaat dus opvangen met de koppeling gaat ook niet helaas.
Het lijkt een beetje alsof ik een eerste rijles heb en wat moeite heb met de koppeling ondertussen.

Is dit een teken dat ik eens naar de remmen moet laten kijken of is dit een bekend ding met de kou van de afgelopen dagen? Het afremmen kan nog wel gewoon soepel wanneer ik de rem rustig in druk.
Ik weet ook niet wanneer de remmen voor het laatst onder handen zijn genomen, zelf heb ik de auto nu voor ongeveer 40k km dus misschien dat dit sowieso een goed idee is om een keer naar te laten kijken.
*

Kahm-Jai
10

  • Type Alfa: Stelvio QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Rem laat vroeg "los"
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2024, 13:44:50 »
Dit probleem herken ik en zat bij mij in de mechatronic van de automaat (de koppeling liet te vroeg los) en dan schiet je auto opeens door terwijl je wil remmen.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Rem laat vroeg "los"
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2024, 14:23:37 »
Na 40dkm kan het sowieso geen kwaad de remmen een keer te checken en te smeren, dus zou daar eens mee beginnen.
In die 40dkm is er toch wel eens een grote beurt uitgevoerd? Remmen schoonmaken en smeren zou daar onderdeel van moeten zijn.