!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Lennard
25

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 multiair
  • *
    - Startende Alfist
Remklauwen verven
« Gepost op: 9 april 2021, 09:48:01 »
Dag allemaal,

Ik wil graag mijn remklauwen gaan verven. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

- Hoe haal ik de ergste roest van de klauwen af?
- Wat voor verf moet ik gebruiken en waar kan ik dit kopen?
*

DanielH92
1.952

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Remklauwen verven
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2021, 10:22:20 »
Een volledige instructie van het spuiten van remklauwen heb ik hier gemaakt:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/upgrade-naar-330mm-brembo-volledig-stappenplan/msg118487/#msg118487
Dit gaat om de remklauwen voorzijde.



Achterste remklauwen heb ik schoongemaakt met remmenreiniger en een staalborstel. Daarna met een kwast in de rode Hammerite gezet. Zit er al jaren op, de voorbereiding is allesbepalend.
Voordeel van schilderen met kwast ipv spuiten is dat het een dikkere laag is en je niet alles hoeft af te plakken tegen de spuitnevel. Let er op dat wanneer je met de staalborstel schoonmaakt, je de rubbertjes van de geleidepennen niet beschadigd!

*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Remklauwen verven
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2021, 10:56:44 »
Mooi instructie Daniel, ik heb inmiddels al meerdere remklauwen opgeknapt. Ik kan er aan toevoegen dat de 2k lak van CROP ook erg fijn werkt en de klauw is goed beschermt oor chemische invloeden. Ik heb gemerkt dat met hitte bestendige 1k remklauwlak na verloop van tijd toch gaat scheuren.



Laatste keer geen klauwen voor een alfa, maar resultaat is gelijkwaardig ;)








147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8