!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MartijnK
74

  • Type Alfa: 2015 Giulietta QV TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2023, 08:36:41 »
Zit niet op schopstoel qua aankoop, en hebben ruimte in budget. QV heeft nog steeds interesse, maar idd daar staan er niet heel veel van. Daarom gewoon nieuwsgierig wat het verschil was tussen beiden auto's.

De QV is natuurlijk standaard verlaagd, ik vind dat heel mooi staan. De gewone Giulietta staat naar mijn smaak wat te hoog op de poten. Dat is natuurlijk iets wat je altijd kan aanpakken.
Maar, los van het vermogen rijdt de QV gewoon anders, veel sportiever door het verlaagde onderstel. Je voelt alles en daar moet je je niet aan gaan storen.

Als je de tijd hebt zou ik er eens een dagje uit van maken. Ga rijden met een QV met handbak en/of automaat. En pak dan ook een gewone Giulietta om het verschil te ervaren.

*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2023, 20:05:40 »
Weten jullie misschien dan ook hoe het zit met restwaarde tussen een QV en een 1.4. Neig ook nog steeds naar QV..

Dit is een beetje een lastige denk ik.

Voor een QV worden relatief hoge bedragen gevraagd omdat er gewoon weinig aanbod is.
Ze zijn daarom ook meer gewild bij de echte liefhebbers die perse een QV willen.
Het gros van de mensen zal eerder naar een 1.4 kijken omdat er gewoon meer aanbod is.
Daarnaast heb je meestal voor een vergelijkbaar bedrag van een QV ook een jonger exemplaar van de 1.4.
Dus ik denk dat je de rest waarde op dat gebied wel een klein beetje tegen elkaar kunt wegstrepen.

Kwa rijgedrag kan je ze niet echt met elkaar vergelijken.
Het zijn twee heel verschillende auto's als het daar op aan komt.
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2023, 21:24:34 »
Weten jullie misschien dan ook hoe het zit met restwaarde tussen een QV en een 1.4. Neig ook nog steeds naar QV..

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'de restwaarde', wat een auto uiteindelijk aan het eind waard blijft, en wat je er op afschrijft in de periode dat jij de auto in bezit hebt.

Als je de auto nu koopt en er bijv. 2 jaar mee rijdt, dan zal de afschrijving waarschijnlijk niet ontzettend veel uit elkaar lopen. Wat je voor de QV meer betaalt, krijg je er over 2 jaar ook weer ongeveer meer voor terug.

Maar op bepaald moment verandert dat. (Wanneer dat voor de Giulietta zal zijn, geen idee.) Dan wordt een 1.4 gewoon een 'ouwe bak' waar vooral mensen met een beperkt budget op afkomen. Terwijl de QV in de categorie semi-klassieker belandt, met liefhebbers die persé zo'n ding willen hebben. Dan is een 1.4 opeens weinig tot niks meer waard, terwijl de prijzen van een QV stabiel blijven of zelfs kunnen oplopen.

Vergelijk het een beetje met de prijsontwikkeling van de 'gewone' 147 en de 147GTA door de jaren heen. Er was een tijd dat je op een tweedehands GTA echt wel meer afschreef dan op een gewone. Maar nu ben je spekkoper als je nog een GTA hebt.

Ik zou zeggen: Hoe langer je de auto in je bezit verwacht te hebben, hoe slimmer het qua afschrijving en restwaarde is om voor de QV te kiezen als je daarvoor het budget hebt.

*

Bottas
841

  • *****
    - Super Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2023, 21:31:38 »
Restwaarde is van zoveel factoren afhankelijk, glazen bol heeft niemand.
Maar daar zou ik geen aankoop op baseren.
*

verhulst
8

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 7 februari 2023, 16:15:11 »
Nou inmiddels zijn we paar weken verder en hebben aantal giulietta's bekeken en proefritten gedaan. En is de keuze gevallen op de Duitse import die 10km verderop stond.

We moesten even wachten tot model binnen was om deze in real life te bekijken. Op papier was het de auto die we zochten, maar altijd afwachten in echt.

Met onze checklist, met vele punten van jullie, gingen we op pad. De boekjes waren aanwezig met aantal rekeningen met onderhoudt. Was blijkbaar 2de gezinsauto, vandaar lage kilometers. Achterbank lijkt nagenoeg nieuw. Kritisch alles bekeken en waren een aantal puntjes die aangepakt moesten. Zo zijn er 2 putjes uit dak gelepeld, zit er nieuwe distributieriem op, was er een stukje van stuurbediening afgebroken  en is vervangen.

Vorige week mochten we hem ophalen en is als nieuw, we zijn zeer tevreden met onze aankoop. Dit voorjaar willen we nog wel kijken voor setje nieuwe wielen/velgen. Paar mooie antraciete gezien, die mooi matchen bij kleu van auto
*

verhulst
8

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2023, 16:18:43 »


*

verhulst
8

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2023, 16:19:53 »
Onderste foto is van de velgen die we erop willen!!
*

Taeke
433

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 7 februari 2023, 16:55:06 »
Mooie auto, keurig dat er kleine dingen naar tevredenheid zijn aangepast/opgelost. Veel fijne km's gewenst :-*
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2023, 18:06:42 »
Gefeliciteerd mooie Giulietta heb je daar hoor.
*

Bottas
841

  • *****
    - Super Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #24 Gepost op: 7 februari 2023, 18:40:37 »
Gefeliciteerd!
Weer een Giulietta, dit begint steeds meer op een Giulietta forum te lijken.
*

verhulst
8

  • Type Alfa: giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #25 Gepost op: 7 februari 2023, 19:26:59 »
*

Andoni
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: aanschaf 1ste giulietta
« Reactie #26 Gepost op: 7 februari 2023, 19:32:50 »