!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #30 Gepost op: 18 april 2021, 19:02:24 »
Altijd de ruitenwissers losmaken voordat je start bij vriesweer. Het voorkomt grote kosten.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #31 Gepost op: 18 april 2021, 22:02:04 »
Van een vastgevroren wisserblad gaan geen solderingen in de bodycomputer loszitten, en het is ook niet de oorzaak van defecte kabels in de kabelboom. Ook is de Giulietta hiertegen beveiligd omdat het eerste commando als ie op 'Auto' staat van de bestuurder zelf moet komen.

Maar om andere problemen te voorkomen is even lostrekken tijdens het krabben zeker aan te raden. Staat echter los van waar we 't hier over hebben.
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #32 Gepost op: 21 november 2021, 09:29:30 »
Ik ben dit topic begonnen. Het heeft even geduurd, omdat het probleem niet erger werd. Ook was er steeds iets tijdens het weekend waardoor de auto nodig was. Gisteren was mijn zoon hier om te helpen en hij heeft de klus binnen een uur geklaard. Zelfs een gemaakte foto heel erg uitvergroten was nog niets te zien. Hij heeft de solderingen gewoon opnieuw gemaakt. Hij deed het gelijk goed. Ook vanmorgen getest bij koude computer en de wisser werkt nu prima. Dus ook al zie je geen breuk, gewoon even opnieuw solderen.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #34 Gepost op: 21 november 2021, 10:04:53 »
Ja dat klopt. De foto's die je toont zijn van de bodycomputer van mijn zoo zijn Giulietta.
*

Tixtreme
25

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #35 Gepost op: 22 november 2021, 22:20:34 »
Wow, dit is goed nieuws! Ik ga er binnenkort eens mee aan de slag

Bedankt!
*

Phaseshifter
196

  • Type Alfa: EX Giulietta 170PK TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2021, 18:58:14 »
Vandaag ook effe gedaan; a-ruitenwisser probleem opgelost !



Update; openmaken van de kast is dus vragen om problemen…
Inmiddels werken de volgende zaken niet meer
Kachelventilator
Stoelverwarming
LED dagrijlichten
Sigaretten aansteker contactstop

Alle zekeringen (ook in motor en de bagageruimte ) gecontroleerd: alles is heel

Dat gaat dus Euronen kosten 😒
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #37 Gepost op: 24 november 2021, 19:05:02 »
 :sign0098: :
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #38 Gepost op: 24 november 2021, 19:16:03 »
Ik heb het ruitenwisser probleem met de voor wissers. Zodra na het starten de wissers geactiveerd worden met de hendel stoppen ze niet meer, soms kan ik ze uitzetten en stoppen ze op het punt waar ik ze uit zet, maar vaak niet en gaan ze vrolijk door met wissen terwijl de schakelaar op off staat. Duurt dan een paar minuten voor ze stoppen, maar kan wederom gebeuren als ik weer activeer. Iemand hier bekent mee?
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #39 Gepost op: 24 november 2021, 20:03:19 »
Dat is hetzelfde probleem. Weerstanden zitten blijkbaar aan de andere kant van de bodycomputer. Zoek even op dit forum bij achterruitwisser. Het is daar ook al een keer beschreven.
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #40 Gepost op: 24 november 2021, 21:03:53 »
Bedankt. Ik ga aan mijn garage vragen om het ding op te sturen voor revisie. Zou hier moeten kunnen https://www.actronics.nl/body-control-unit/fiat-group-magneti-marelli-bcm940d
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #41 Gepost op: 24 november 2021, 21:10:12 »
Ik heb het ruitenwisser probleem met de voor wissers. Zodra na het starten de wissers geactiveerd worden met de hendel stoppen ze niet meer, soms kan ik ze uitzetten en stoppen ze op het punt waar ik ze uit zet, maar vaak niet en gaan ze vrolijk door met wissen terwijl de schakelaar op off staat. Duurt dan een paar minuten voor ze stoppen, maar kan wederom gebeuren als ik weer activeer. Iemand hier bekent mee?

Ik zou in dit geval ook even voor de zekerheid checken of het probleem niet in de hendel zit, dat daar wellicht een contactje blijft kleven. Met MultiEcuScan zijn de binnenkomende signalen van de hendel volgens mij uit te lezen.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #42 Gepost op: 24 november 2021, 21:15:07 »
Bedankt. Ik ga aan mijn garage vragen om het ding op te sturen voor revisie. Zou hier moeten kunnen https://www.actronics.nl/body-control-unit/fiat-group-magneti-marelli-bcm940d

Da's opmerkelijk. Begin vorig jaar had ik contact met dat bedrijf en toen konden ze niks met de bodycomputer. Blijkbaar hebben ze meerdere aanvragen gehad en hun werkzaamheden uitgebreid 🙂

*

SCguilietta
39

  • Type Alfa: Giulietta 1.4T Multiair
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #43 Gepost op: 1 september 2022, 21:50:51 »
Goeiendag, ik heb het zelfde probleem wat betreft de ruitenwisser voor. Is er al enige voortgang geboekt wat betreft de oplossing?
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Reparatie bodycomputer
« Reactie #44 Gepost op: 1 september 2022, 21:57:35 »
Blijkbaar zitten aN de andere zijde van de bodycomputer ook 2 van dergelijke weerstanden. Deze ook solderen en dan moet het ook weer gewoon werken.