!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik heb zowel Multi-scan, alfaobd en tis2web maar reset de abarth toch echt met de knoppen. Veel makkelijker en minder omslachtig.Overigens is het in Europa verboden om systemen in auto's te zetten die alleen via een netwerk gereset kan worden. Met andere woorden, het moet altijd kunnen met de systemen in de auto zelf. Dit laatste wordt om wel bekende redenen vakkundig verzwegen en vak dealers weten het vaak ook niet.
Hallo Dixie je punto werk gelijk aan onze abarth uit 2011, model 12. Dus die had je met de knoppen kunnen resetten. Overigens een hard-reset kan bij elke auto ongeacht merk door de accu polen los te koppelen en dan de plus en min te verbinden. Alle can-bus units lopen dan leeg (geheugen) omdat alle resr spanning wordt getrokken en dit is een noodoplossing (anwb)
Citaat van: helmar31 op 24 januari 2015, 15:47:18Hallo Dixie je punto werk gelijk aan onze abarth uit 2011, model 12. Dus die had je met de knoppen kunnen resetten. Overigens een hard-reset kan bij elke auto ongeacht merk door de accu polen los te koppelen en dan de plus en min te verbinden. Alle can-bus units lopen dan leeg (geheugen) omdat alle resr spanning wordt getrokken en dit is een noodoplossing (anwb) Is maar een zeer beperkte reset. Alle gegevens zoal service gegevens, can nodes etc, maar ook adaptieve geleerde motorparameters enz.enz worden in semi-permanent geheugen bewaard, en worden op die manier niet gereset (en dat is maar gelukkig ook) .
Maar we hadden het ook over de reset voor olie cq km .
Dat kan je heel snel zelf testen. Circa 3 min accu los of 1 min doorverbinden. Ook de oplossing om bij fiat en abarth het blue en me (het bekende knipperende km teller verhaal) weer in gareel te krijgen. ....
V.w.b. het hele reset verhaal, heb ik daar gelukkig geen last van. Ik heb een serviceabonnement afgesloten voor mijn Giulietta. Dus ALLES (services en reparaties) worden geheel kosteloos uitgevoerd. (behalve banden en ruitschade).
Citaat van: Dixie op 25 januari 2015, 11:44:54V.w.b. het hele reset verhaal, heb ik daar gelukkig geen last van. Ik heb een serviceabonnement afgesloten voor mijn Giulietta. Dus ALLES (services en reparaties) worden geheel kosteloos uitgevoerd. (behalve banden en ruitschade).ik breng mijn auto gewoon naar de dealer