!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2015, 12:37:20 »
Ik heb zowel Multi-scan, alfaobd en tis2web maar reset de abarth toch echt met de knoppen. Veel makkelijker en minder omslachtig.
Overigens is het in Europa verboden om systemen in auto's te zetten die alleen via een netwerk gereset kan worden. Met andere woorden, het moet altijd kunnen met de systemen in de auto zelf. Dit laatste wordt om wel bekende redenen vakkundig verzwegen en vak dealers weten het vaak ook niet.

Ik weet niet of dat nog steeds geldt (lijkt mij niet..), simpelweg omdat de huidige systemen complexer zijn en niet zomaar eenvoudig, met wat toetscombinaties in de auto te resetten is.
Ik had hetzelfde "probleem" met een Fiat Punto Evo en heb het web afgespeurd voor een reset, maar dat was echt NIET mogelijk. Dat verzekerde mij ook Fiat monteurs met veel ervaring, die ik (buiten hun werk) weleens spreek.
Alleen met een Multi-scan is dit mogelijk.
Bij BMW had men jaren geleden, een speciale sleutel nodig voor een reset, maar dit is inderdaad niet toegestaan en kan nu ook alleen maar via een Multi-scan etc.
Laatst heeft er ook een artikel in de consumentengids gestaan, dat "hobby" Multi-scans, niet alles juist uitlezen, met wat de dealer tot zijn beschikking heeft.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2015, 15:47:18 »
Hallo Dixie je punto werk gelijk aan onze abarth uit 2011, model 12. Dus die had je met de knoppen kunnen resetten. Overigens een hard-reset kan bij elke auto ongeacht merk door de accu polen los te koppelen en dan de plus en min te verbinden. Alle can-bus units lopen dan leeg (geheugen) omdat alle resr spanning wordt getrokken en dit is een noodoplossing (anwb) :(
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2015, 16:00:46 »
Hallo Dixie je punto werk gelijk aan onze abarth uit 2011, model 12. Dus die had je met de knoppen kunnen resetten. Overigens een hard-reset kan bij elke auto ongeacht merk door de accu polen los te koppelen en dan de plus en min te verbinden. Alle can-bus units lopen dan leeg (geheugen) omdat alle resr spanning wordt getrokken en dit is een noodoplossing (anwb) :(

Is maar een zeer beperkte reset. Alle gegevens zoal service gegevens, can nodes etc, maar ook adaptieve geleerde motorparameters enz.enz worden in semi-permanent geheugen bewaard, en worden op die manier niet gereset  (en dat is maar gelukkig ook) .
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2015, 16:24:44 »
Ja, anders hadden al die "tellerterugdraaiers" ook geen werk meer  ;D
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2015, 23:21:07 »
Hallo Dixie je punto werk gelijk aan onze abarth uit 2011, model 12. Dus die had je met de knoppen kunnen resetten. Overigens een hard-reset kan bij elke auto ongeacht merk door de accu polen los te koppelen en dan de plus en min te verbinden. Alle can-bus units lopen dan leeg (geheugen) omdat alle resr spanning wordt getrokken en dit is een noodoplossing (anwb) :(

Is maar een zeer beperkte reset. Alle gegevens zoal service gegevens, can nodes etc, maar ook adaptieve geleerde motorparameters enz.enz worden in semi-permanent geheugen bewaard, en worden op die manier niet gereset  (en dat is maar gelukkig ook) .

Maar we hadden het ook over de reset voor olie cq km  :13:.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2015, 09:26:10 »
Maar we hadden het ook over de reset voor olie cq km  :13:.

Ik betwijfel of het zelfs daar voor werkt. Zou beetje vervelend zijn, accu verwisselen en meteen alle info vwb service kwijt....  :-[
Fabrikanten zijn vast slimmer dan dat....  ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2015, 09:59:00 »
Dat kan je heel snel zelf testen. Circa 3 min accu los of 1 min doorverbinden. Ook de oplossing om bij fiat en abarth het blue en me (het bekende knipperende km teller verhaal) weer in gareel te krijgen.

Hier even de auto's op een rij (bj 2001-2014) waar het sowieso werkt simpel omdat ik het zelf gebruik.
opel: vectra, signum, insignia. fiat: stilo abarth, abarth 500

Wat je zo niet kan resetten bij genoemde auto's is het beveiliginssysteem can-bus high maar low en mid reset.

Alfa is voor mij betrekkelijk nieuw maar kom daar ook wel achter het verborgen knoppenmenu.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #22 Gepost op: 25 januari 2015, 11:03:46 »
Dat kan je heel snel zelf testen. Circa 3 min accu los of 1 min doorverbinden. Ook de oplossing om bij fiat en abarth het blue en me (het bekende knipperende km teller verhaal) weer in gareel te krijgen.
....

Dat snap ik, en zoals ik dus al weet werkt dat bij mij  (147) in het geheel niet.....  ;D
Enige wat je op die manier kunt doen is gasklep en climate control nieuw initieren....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2015, 11:44:54 »
V.w.b. het hele reset verhaal, heb ik daar gelukkig geen last van. Ik heb een serviceabonnement afgesloten voor mijn Giulietta. Dus ALLES (services en reparaties) worden geheel kosteloos uitgevoerd.  :dance:  :steeringwheel:  :13: (behalve banden en ruitschade).
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2015, 14:34:21 »
 :13: :bedtime2:
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2015, 14:48:01 »
V.w.b. het hele reset verhaal, heb ik daar gelukkig geen last van. Ik heb een serviceabonnement afgesloten voor mijn Giulietta. Dus ALLES (services en reparaties) worden geheel kosteloos uitgevoerd.  :dance:  :steeringwheel:  :13: (behalve banden en ruitschade).

ik breng mijn auto gewoon naar de dealer  ;D
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: Resetten van de onderhoudsintervallen!
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2015, 21:05:43 »
V.w.b. het hele reset verhaal, heb ik daar gelukkig geen last van. Ik heb een serviceabonnement afgesloten voor mijn Giulietta. Dus ALLES (services en reparaties) worden geheel kosteloos uitgevoerd.  :dance:  :steeringwheel:  :13: (behalve banden en ruitschade).

ik breng mijn auto gewoon naar de dealer  ;D

Ik ook, alleen kost het me dan niets.  :great: