@mvho ik zal proberen eea toe te lichten - wat ik er van weet.
Polijsten voornamelijk met DA (dual action) machine. Dan gaat de warmte voornamelijk in de pad zitten en niet in de lak. Een paar hardnekkige vogelpoep plekken en krassen wel met rotary machine gedaan.
Vooraf hadden we de dikte van de lak gemeten, en was overal ruim voldoende voor de behandeling (130 - 150 um).
De soort pad en het polijstmiddel maakt ook uit, daar eigenlijk geen verstand van. We hebben wel moeten kijken welke combinatie het beste werkte.
De Nero Etna lak bleek toch behoorlijk hard.
Voor wat betreft de middelen, die komen via Waxworld, en kennis is vooral voorstander van Carpro
BugOut tegen de vliegjes, TRIX voor velgen en teer spatten, Reset shampoo voor het wassen.
De glascoating is: CarPro Cquartz UK 3.0, er is er ook een special voor metaal en plastic Carpro CQuartz DLUX Plastic and Wheel coat (daarmee hebben we de kunstof delen gedaan en ga ik tzt de velgen doen (maar dan moeten ze er af).
Als laatste de Reload Spray Sealant.
Na elke handeling steeds met aparte en schone doeken alles uitwrijven en schoonmaken.
(de glascoating doeken direct na gebruik in water).
De ruiten en dak zijn ook met een speciale glasspray behandeld, water vliegt er dan vanaf - dat middel zou ik moeten navragen.
Hoop dat dit iets helpt.
Al met al prijzige producten, maar dan heb je wel een bescherming van ca. 2 jaar.
Ik deed het toch al niet, maar wasstraat is hierna een no-go.