!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ruudonline
29

  • *
    - Startende Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:26:33 »
Haha, dit is wel een mooie oplossing. Maar goed, iets compacters mag ook natuurlijk! Ik heb ook aan de snowsocks gedacht, alleen is het echt onduidelijk of deze nu wel of niet geaccepteerd worden. Daarbij komt ook nog dat die dingen op sneeuw prima werken, maar op een ijzig wegdek weer niet. In dat geval zijn sneeuwkettingen de beste keus. Denk wel na over de Magggi Trak sport, maar die zijn vrij kostbaar. Wellicht dat hier nog alternatieven voor zijn?
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:35:42 »
wintersport-vakantie-geld uitgeven aan een lekkere warme-tropen-vakantie ?? :p
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

densjo
181

  • ***
    - Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:42:58 »
Ubercool die Subaru, van wie anders kan ie zijn dan Ken Block. Ben benieuwd in welke bijtellingscategorie deze zal vallen.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:01:26 »
Citaat van: RiriassaQV;14278
wintersport-vakantie-geld uitgeven aan een lekkere warme-tropen-vakantie ?? :p

Haha, ook mijn 'oplossing'.................;)
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

DirkQv
64

  • **
    - Junior Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:17:38 »
en de easy grip michelin dan? Ook te koop bij jocam.nl voor de prijs vanaf 77,50 en zijn speciaal voor wielen met weinig ruimte,althans dat staat er?
:cool:without a hart we would be mere machines:cool:

Reeds gehad: Alfa Romeo 33 1.3 s blue donker grijs metallic 1989, Alfa Romeo 155 1.7 donker paars metallic 1994, Alfa Romeo 145 Qv Rosso Proteo 2000, Alfa Romeo Giulietta Qv, Alfa Romeo Stelvio Q4 2017
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #20 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:54:28 »
Citaat van: DisciplinA;14275
en zo een sneeuwsok? Is dat een betere oplossing misschien?

die wordt vaak niet goedgekeurd als sneeuwketting (in sommige wintersport gebieden) maar naar mijn idee werken ze wel aardig.
Ik heb ook ervaring met 18inch en de meer naar boven al genoemde Maggi Track. Die zijn wat prijzig misschien, maar werken top en zijn makkelijk om te leggen.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2011, 10:13:09 »
De sneeuwsok ligt qua grip een beetje tussen de ketting en winterbanden in, maar zoals Scudetto hierboven zegt en aardig wat wintersportlanden niet goedgekeurd als vervanging voor kettingen.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:27:15 »
Goed om te weten... !
Look to the past, see the future
*

jnieuw
35

  • *
    - Startende Alfist
Rode remklauwen met 8c velgen! Wie heeft de oplossing?
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2011, 07:24:22 »
ook ik liep tegen het hier besproken probleem aan of er sneeuwkettingen zijn die passen op MAT zwarte 8C 18" velgen (met rodeklauwen niet dat dat erg relevant is) en 3 CM VERLAAGD IS.
 
Aangezien de leasemaatschappij ook 18"winterbanden doet is kleinere velg met winterband geen optie, zoals ik dat op mn 147 deed (17" zomer en voor de wintersport 1 a 2 weken rond rijden op 15" staal met of zonder wieldop)
 
Zoekende kwam ik zelf op 2 opties Maggi Trak auto (~250,-)  en Maggi trak sport (~300,) verschil is dat de sport een ketting dikte heeft van 1 cm ipv 1,4cm en 50 euro duurder is.
 
Via Tom van Prowheels heb ik een set Centrax (~280,-)  (vergelijkbaar met Maggi Trak) gepast en uiteindelijke een leuke deal kunnen maken door een gebruikte Centrax set over te nemen en een gebruikte Pewag sport in te leveren.
 
Afegelopen w-end de set ff droog geoefend en het is echt simpel om ze om te leggen. En het belangrijkste ze raken de LM velg nergens. Het is overigens wel handig als je een paar extra handen hebt met omleggen, maar das meer dat ik echt panish voor krassen op de velg ben.
 
Centrax:
 
http://www.sneeuwkettingen-online.nl/product_info.php?products_id=5478
 
Maggi Trak:
 
http://www.sneeuwkettingen.com/maggi/maggi-cat-219.htm
Huidig: Tonale PHEV Q4 Edizione Speciale
Gehad: Giulietta 2.0 JTDM | MiTo 1.4 Turbo | 147 GTA | 147 1.9 JTD16v | 147 1.9 JTD | 146 1.6 TS | 33 QV