!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Wally
85

  • **
    - Junior Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2015, 22:39:28 »
Heb ook dit probleem. Auto is van juli 2011. dus buiten de 3 jaars periode. Niettemin heeft dealer het netjes onder garantie hersteld
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2015, 08:40:42 »
Ja die van mij had het ook (januari 2011) en de garage heeft het bijgewerkt. Verdiend niet helemaal de schoonheidsprijs maar het belangrijkste is dat het niet verder gaat en dat het niet het museum haalt kan ik me op die plek niet echt druk om maken.
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2019, 01:28:17 »
Bij inspectie van een occasion zojuist dit gespot;




Is dit 'foute boel'?

Zo ja, enig idee wat dit 'geintje' gaat kosten om te behandelen?

Alvast dank voor 't meedenken :-)
Dre
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2019, 06:39:25 »
Euhh haha waar zie je dan roest? Dit is echt maar een beetje rotzooi en heel miniem wat oppervlakte vliegroest, niet iets om zorgen over te maken.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2019, 10:18:50 »
Dit is echt maar een beetje rotzooi en heel miniem wat oppervlakte vliegroest, niet iets om zorgen over te maken.

Dank voor de reality check! Wordt al panisch als ik wat bruins zie :-D
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2019, 11:01:13 »
Beter iets te voorzichtig dan een auto vol roest kopen.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #21 Gepost op: 21 februari 2019, 12:56:32 »
Oh jee, roest... de Alfa-killer... Ik moet zeggen dat nog niet vaak een Alfa heb gezien met roest op die desbetreffende plek. Ik zou er mee langs de dealer gaan.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #22 Gepost op: 21 februari 2019, 15:05:15 »
Oh jee, roest... de Alfa-killer... Ik moet zeggen dat nog niet vaak een Alfa heb gezien met roest op die desbetreffende plek. Ik zou er mee langs de dealer gaan.

Heb ze wel eens zien langskomen maar in dit geval op de foto's is er geen roest te zien. Vliegroest op het scharnier is niet heel erg en poets je er zo af.
Langs de dealer gaan zal lastig worden want de auto is nog niet eens gekocht zoals staat beschreven.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

ArjanB
1.992

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2019, 16:57:35 »
Dat is wel de plek waar bij mijn Giulietta ook roest zat - en iets meer dan op de foto hierboven. Omdat je het niet ziet kun je ook zelf weg schuren en opnieuw lakken
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2019, 17:31:00 »
Is inderdaad een gevoelig plekje bij de giulietta. Bij mij gelukkig niks alleen is door de vorige eigenaar de kofferbak klep een keer vervangen onder garantie door roest. Nu nergens last van en helemaal hard.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

MysteryAngel
2.686

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2019, 18:08:06 »
Toch opmerkelijk bij zo´n jonge auto al roest.
Op zich niet zo´n heel vreemd plekje, schijnt vaker voor te komen bij de Giulietta.
Waarschijnlijk te weinig lak op die plaats gespoten, of schade.
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2019, 19:09:54 »
Toch opmerkelijk bij zo´n jonge auto al roest.
Op zich niet zo´n heel vreemd plekje, schijnt vaker voor te komen bij de Giulietta.
Waarschijnlijk te weinig lak op die plaats gespoten, of schade.

Geen reden tot paniek, dit was enkel het geval binnen een bepaalde serie, vallend onder naar ik meen het eerste modeljaar (MY2010).
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #27 Gepost op: 23 februari 2019, 17:53:35 »
Ik zou er geen zorgen om maken.
En dat klemmetje voor je motorkap kost geen drol nieuw (Ik heb hem een keer moeten vervangen omdat mijn kabel brak en ik alles in 1 kocht in een actieprijs).
Of je borstelt hem weer roestvrij, knal er een pot vet op en klaar!
En als je hem vervangt. Smeer hem regelmatig opnieuw in met vet zodat dit nooit gebeurd :D
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

MysteryAngel
2.686

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Roest onder de motorkap!!
« Reactie #28 Gepost op: 24 februari 2019, 17:24:56 »
Toch opmerkelijk bij zo´n jonge auto al roest.
Op zich niet zo´n heel vreemd plekje, schijnt vaker voor te komen bij de Giulietta.
Waarschijnlijk te weinig lak op die plaats gespoten, of schade.

Geen reden tot paniek, dit was enkel het geval binnen een bepaalde serie, vallend onder naar ik meen het eerste modeljaar (MY2010).

Ow zeker geen reden tot paniek inderdaad.
Je ziet het wel bij meerdere auto´s, vaak komt het doordat de lak op die plaatsen gewoon erg dun is.
En ja motorkap vaak open en dicht, dan krijg je al snel wat lak beschadigingen daar.