!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Ruitenwisser achter
« Gepost op: 1 december 2020, 12:10:56 »
Zoals een aantal van jullie weten ben ik sinds enkele weken gelukkige eigenaar van een Giulietta 1,4 MA uit 2011.

Bevalt tot nu toe prima. Echter van het weekend viel me op dat de ruitenwisser achter ergens in het midden van de ruit blijft stilstaan. Paar keer aan en uit gezet en soms deed hij niks en soms ging hij even aan en bleef dan op een andere willekeurige plek hangen. Dus dacht gelijk aan de kabelboom bovenaan de kofferklep. Paar keer daaraan getrokken en deed het weer. Dus denk dat ik het beruchte kabelbreukje heb. Nu zit er nog garantie op de auto maar de garage waar ik hem vandaan heb zit zo'n 225 km van mij vandaan Ik zou dus kunnen overleggen of zij mij zo'n reparatie setje kunnen sturen en dat ik hem er zelf in zet. Mjin vraag is echter of dit een beetje zelf te doen is? Ik kan solderen maar dat is zeker niet mijn grootste kwaliteit dus wil wel weten waar ik aan begin....

Een andere optie is om nog even door te rijden ermee en wachten tot garantietermijn er bijna op zit. Wellicht hebben zich dan meer dingetjes voorgedaan zodat ik dan een keer naar de dealer terug kan en dan alles tegelijk laat herstellen.
*

mfmeijer
64

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA 170pk
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ruitenwisser achter
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2020, 20:38:20 »
Ik heb dit net ook zelf gedaan echter zonder de reparatieset. De kabels zijn lang genoeg alleen zitten de kabels beklemt met een rubber, deze heb ik los geknipt en de kabels gerepareerd, aan de dak zijde had ik genoeg kabel over. De doorvoer daarna volgespoten met silicone spray en de kabels flink heen en weer geschoven. Alle kabels schuiven daarna weer soepel door de opening en zullen dan minder snel kapot gaan. Bij de nieuwe kabelboom hoef je niet te solderen maar moet je de kabels in de nieuwe hoes klemmen. Makkelijker maar ook minder mooi naar mijn mening.
Giulietta 2012 170pk MultiAir
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ruitenwisser achter
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2020, 12:06:20 »
Precies, als het maar 1 gebroken draad is gewoon een stukje tussen solderen, ben je voor een paar cent klaar :)

*

Bulent
8

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 Benzine
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ruitenwisser achter
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2022, 22:34:55 »
Citaat van: DanielH92 op  2 december 2020, 12:06:20
Citaat van: DanielH92 op  2 december 2020, 12:06:20
Precies, als het maar 1 gebroken draad is gewoon een stukje tussen solderen, ben je voor een paar cent klaar :)



MijnGiulietta doet het ook af en toe.. Waar bevindt deze kabelbos Daniel?
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ruitenwisser achter
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2022, 23:59:42 »
De kabels van de achterruitwisser zitten in de rubber doorvoer naar de achterklep aan de rechterzijde.
Groen-bruin en Wit-geel.