!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Scudetto
684

- Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #135 Gepost op: 11 mei 2011, 09:04:10 »
op de SKN site staat 395 Nm, dus dat zal wel een typfoutje zijn geweest van Erikp
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Lmax
61

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #136 Gepost op: 11 mei 2011, 18:02:39 »
Citaat van: Erikp;8621
Ik ga in juni naar squadra denk ik. In deze tuning zit een begrenzer ingebouwd. Geen max vermogen onder 75 graden en boven 95 graden. Dit heeft volgens mij Savali niet.

Savali heeft dit inderdaad niet. Heb hierover ook nagedacht. Vond het geen 70 euro waard. Ben toch wel gewend met een koude motor rustig te rijden. Plus ik vind dat de motor erg snel op temperatuur is. Daarnaast is Houten ook nog eens dichterbij voor mij.
*

Erikp
31

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #137 Gepost op: 11 mei 2011, 20:57:12 »
Kwam ik ook tegen: http://Www.asdchiptuning.Be ,  275 pk en 390 nm voor €700,-. In België dus. Weet niets van dit bedrijf, maar weer 275 pk net als de wel goed bekend staande SKN.
*

Erikp
31

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #138 Gepost op: 11 mei 2011, 21:00:49 »
http://Www.vtune.nl........... 272 pk en 395 nm, prijs onbekend. Zit in Huizen.?
*

Erikp
31

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #139 Gepost op: 11 mei 2011, 21:12:27 »
http://Www.ct. tuning.nl.......261 pk en 402 nm voor €500,-.

Er wordt dus wel wat aangeboden met meer pk's. Als het allemaal waar is natuurlijk.

Ik gooi alleen maar een visje op om te kijken of iemand die bedrijven kent.
Ik ga natuurlijk  geen risico's nemen. Ga eind deze of volgende week bij mijn dealer langs want die doet zaken met Squadra. waarschijnlijk behoud ik dan gewoon mijn garantie.
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #140 Gepost op: 11 mei 2011, 22:23:25 »
Citaat van: RenéQV;8663
Dat is de chip dus...........
Wil je verder dan zal je aan de hardware moeten gaan sleutelen zoals het "oude" Savali deed. Denk aan nokkenassen en meer van die gein, probleem dan wordt vaak echter dat aandrijfassen, koppeling, remmen en versnellingsbak ook aan de beurt zijn die trekken dat geweld allemaal niet.
Dus jij beweert dat mijn MA niet getuned is en ik het geld in een putje hebt gegooid ? Toch wel vreemd dat hij meer vermogen heeft gekregen 192 PK op de rollerbank wat overeen komt met 188PK reeel ! en totaal anders rijd ! Zowel in N als in D ! Vreemd !
*

RenéQV
449

- Senior Alfist
« Reactie #141 Gepost op: 11 mei 2011, 22:36:38 »
Citaat van: Lmax;8681
Savali heeft dit inderdaad niet. Heb hierover ook nagedacht. Vond het geen 70 euro waard. Ben toch wel gewend met een koude motor rustig te rijden. Plus ik vind dat de motor erg snel op temperatuur is. Daarnaast is Houten ook nog eens dichterbij voor mij.
Het gaat er bij deze begrenzing voornamelijk om dat het volle vermogen niet wordt afgegeven bij een te warme motor, en dat is nou juist wat je niet in de gaten hebt. Iedereen is wijs genoeg om de boel niet open te gooien bij een koude motor,  als je tenminste weet dat de motorolie nog niet goed op temperatuur is als je water temperatuurmeter 90 aangeeft.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

RenéQV
449

- Senior Alfist
« Reactie #142 Gepost op: 11 mei 2011, 22:40:50 »
Citaat van: suomy;8688
Dus jij beweert dat mijn MA niet getuned is en ik het geld in een putje hebt gegooid ? Toch wel vreemd dat hij meer vermogen heeft gekregen 192 PK op de rollerbank wat overeen komt met 188PK reeel ! en totaal anders rijd ! Zowel in N als in D ! Vreemd !
Ik weet niet goed waar je het nu over hebt? Ging toch over de QV die getuned wordt door SKN? Tenminste, daar had ik het over  :(
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #143 Gepost op: 11 mei 2011, 22:49:42 »
Oh ik dat over tunen algemeen ! :confused:
*

Lmax
61

• **
    - Junior Alfist
« Reactie #144 Gepost op: 11 mei 2011, 23:28:03 »
Waar SKN en de rest het vandaan halen weet ik niet, maar die extreme extra PK's/NM's t.o.v. savali en squadra vind ik merkwaardig. Twee echte alfa tuners die bij elkaar in de buurt komen qua vermogenstoename. En setje algemene tuners die daar overheen gaan. Wat ik denk, ze leveren hetzelfde of slechter dan wat savali en squadra leveren, en geen achteraf bewijs, want de testbank is niet inclusief.

En wat betreft de hardware matige tuning. Wat betreft uitlaat en inlaat kan je misschien nog wat doen. Inlaat is lastig, want je ontregelt volgens mij de turbo. En de uitlaat behaal je wat PK's en een stoer geluid, maar niet de door SKN beloofde hoeveeheid.
En wat betreft nokkenassen etc wordt lastig. Die zijn tegenwoordig allemaal variabel en stellen zich bij naar gelang de omstandigheden van de motor. Tuning zou misschien kunnen als het al beschikbaar is, maar niet voor die prijzen die de overige tuners rekenen.
Squadra noemt bijvoorbeeld wat nokkenassen, overigens alleen voor de oudere modellen(bijv een oude alfa V6). Een prijsvoorbeeldje op zijn site komt de prijs van de assen alleen op dik 800 euro. Zonder inbouw, en zonder verdere tuning. En dit zijn niet eens variabele nokkenassen. Dan kan je wel uitrekenen dat je onder de 1000 euro geen nieuwe nokkenassen hoeft te verwachten.

Met andere woorden, kies voor de vertrouwde tuners. Savali kan met garantie wat "regelen" en squadra bouwt een begrenzer in. Verder is de prijs een overweging. En natuurlijk de locatie. Dat zijn de belangrijkste beslispunten.
*

RenéQV
449

- Senior Alfist
« Reactie #145 Gepost op: 11 mei 2011, 23:38:56 »
Citaat van: Lmax;8694

Met andere woorden, kies voor de vertrouwde tuners. Savali kan met garantie wat "regelen" en squadra bouwt een begrenzer in. Verder is de prijs een overweging. En natuurlijk de locatie. Dat zijn de belangrijkste beslispunten.
Helemaal mee eens :D
*

chris
101

- Alfist
« Reactie #146 Gepost op: 12 mei 2011, 09:07:15 »
Volgende week laat ik m'n QV chippen bij beek autoracing...weet verder nog niks . Maar als het niet bevalt haal ik het eraf en ga ik naar savali.
*

Scudetto
684

- Super Alfist
« Reactie #147 Gepost op: 12 mei 2011, 09:17:08 »
Als je maar zorgt dat je ermee terug kunt wanneer er wat mis is. Dat je blok continu in noodloop springt omdat er wat verkeerde waardes worden gegenereerd door slechte tuning zit niemand op te wachten.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
« Reactie #148 Gepost op: 12 mei 2011, 09:25:57 »
Rollenbank is dus NIET inclusief bij Squadra, welke toch een dikke 70 euro duurder is dan Savali!
*

chris
101

- Alfist
« Reactie #149 Gepost op: 12 mei 2011, 09:54:35 »
Citaat van: Scudetto;8702
Als je maar zorgt dat je ermee terug kunt wanneer er wat mis is. Dat je blok continu in noodloop springt omdat er wat verkeerde waardes worden gegenereerd door slechte tuning zit niemand op te wachten.

De dealer neemt de garantie over dus ik kan er wel mee terug....