!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #30 Gepost op: 12 maart 2011, 10:24:05 »
Gaaf die foto's van die rollenbank en de werkplaats met heel groot, SAVALI erop ! Bij mij maakt die naam toch altijd wat los...
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #31 Gepost op: 12 maart 2011, 15:47:39 »
ziet er erg gaaf uit.. ik ga na levering [net een belletje gehad dat hij bij de dealer aangekomen is] eerst even rondrijden met m'n 1.6 JDTm en later nog eens nadenken over chiptuning.. moet de leasemij het ook mee eens zijn ;) ..
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #32 Gepost op: 12 maart 2011, 18:57:12 »
Citaat van: yvesart;6224
ziet er erg gaaf uit.. ik ga na levering [net een belletje gehad dat hij bij de dealer aangekomen is] eerst even rondrijden met m'n 1.6 JDTm en later nog eens nadenken over chiptuning.. moet de leasemij het ook mee eens zijn ;) ..


Je gaat dus niet tunene?  ;)
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #33 Gepost op: 12 maart 2011, 19:09:35 »
Citaat van: QV Competizione;6234
Je gaat dus niet tunene? ;)
wie weet.. ik heb nog geen ervaring met deze leasemij om dat in te kunnen schatten.. ik denk dat het eerder bij hen zal lukken dan bij mijn vorige leasemij..
 
maar ik ben het met je eens.. de kans is kleiner dan als het mijn eigen auto zou zijn :o .. [maar dan had ik sowieso niet de 1.6 JDTm genomen ;) ]
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #34 Gepost op: 12 maart 2011, 19:15:56 »
Hear nothing, see nothing, say nothing.... :)
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #35 Gepost op: 12 maart 2011, 20:12:00 »
Citaat van: QV Competizione;6241
Hear nothing, see nothing, say nothing.... :)

ha, zo denk ik ook...
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #36 Gepost op: 13 maart 2011, 16:42:44 »
Citaat van: alfacase;6187
Je moet je wel realiseren dat vermogens gemeten op verschillende meetbanken niet volledig vergelijkbaar zijn. Vergelijken kun je pas d.m.v. metingen op één en dezelfde bank!
Ja dat klopt helemaal; Ronald gaf ook al aan dat dit het geval was. De ene rollenbank is de andere niet en zelfs temperatuur- en vochtigheids elementen schijnen een kleine rol (invloed) hierop te hebben.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #37 Gepost op: 13 maart 2011, 16:48:52 »
Gisteren en vandaag lekker wat gereden met de QV en mijn indruk van deze aanpassing is echt positief. De N stand is nu veel fijner rijden dat ik veel minder de D zal gaan gebruiken; in de stad al helemaal niet meer denk ik.
Enige wat me nog wel opviel is dat het standaard toerental (bij stilstand) in de N ca. 800 t/pm, maar in zijn D wat hoger is (nu zo'n 1000 t/pm). Toerental in zijn N is OK voor het gevoel, maar die 1000 in zijn D vindt ik iets te hoog en laat ik met de tijd nog iets terugzetten.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #38 Gepost op: 13 maart 2011, 23:30:42 »
Dat klinkt me juist wel goed in de oren, dan ben je (in D) eerder op vermogen wanneer je voor het stoplicht staat??
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2011, 23:46:18 »
Citaat van: QV Competizione;6314
Dat klinkt me juist wel goed in de oren, dan ben je (in D) eerder op vermogen wanneer je voor het stoplicht staat??
Ja dat weet ik QV C, maar is mij iets teveel van het goede en mag ook zo'n beetje 900 t/min zijn in mijn optiek. Wat loopt die van jou nu stationair in zijn D dan?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #40 Gepost op: 14 maart 2011, 09:20:31 »
Ik heb in beide standen (en waarschijnlijk in 'A' dan ook) een stationair toerental van zo'n 800 giri.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #41 Gepost op: 14 maart 2011, 09:31:51 »
Citaat van: Roxxi QV;6316
Ja dat weet ik QV C, maar is mij iets teveel van het goede en mag ook zo'n beetje 900 t/min zijn in mijn optiek. Wat loopt die van jou nu stationair in zijn D dan?

Stephan heeft het stationair toerental met 100 toeren verhoogd, nu meen ik op ca. 850 rpm. Er is dan nog steeds wel een terugval/vermogensval te merken bij het wegrijden uit stilstand. De motor heeft gewoon weinig kracht in dit bereik. Ik snap de keuze van Ronald daarom wel, maar het geeft inderdaad een onrustig/rumoerig stationaire loop. Ik heb dit zonat proberen te imiteren door de motor 1000 rpm te laten draaien, maar dat is erg moeilijk, je zit er steeds net boven of onder.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #42 Gepost op: 14 maart 2011, 10:30:07 »
op dit moment wordt de 2e QV bij Savali getuned.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #43 Gepost op: 14 maart 2011, 10:49:52 »
alee het is begonnen dat tunen.
Als Stephan nog eens in Oostkamp is komt de mijne aan de beurt.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #44 Gepost op: 14 maart 2011, 18:08:24 »
Citaat van: Scudetto;6321
Ik heb in beide standen (en waarschijnlijk in 'A' dan ook) een stationair toerental van zo'n 800 giri.
Ja Ok  Scudetto, maar dat zijn de fabriek 'af'  stationair toerentallen , toch? Die had ik namelijk ook voor de aanpassing. Jij hebt die van jou toch nog niet laten 'tunen'?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat