!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

PedroJtdm
106

  • ***
    - Alfist
poetsspullen
« Reactie #165 Gepost op: 20 juli 2011, 20:17:40 »
Ik gebruik dit spul, ben er goed tevreden over.
Misschien niet de hoogste glans maar wel een goede bescherming.

 Chemical Guys JetSeal 109
Giulietta Alfa rosso 1.6 JTDm sport pack (06/2011)
*

Michaêl
136

  • ***
    - Alfist
poetsspullen
« Reactie #166 Gepost op: 23 juli 2011, 15:01:54 »
Vandaag de auto gewassen.
En nadien in de wax gezet met turtle wax. Hij blinkt mooi.
Als je de wagen waxt, dan wordt het oppervlankte voor gladder. Echt Super :-)
 
Binnenkort toch eens andere spullen aanschaffen. Zal eens op de site van Poorboys kijken.
[INDENT]Giulietta 1,6 JTDM, bianco Ghiaccio distinctive, pelle Cuoio, visibility pack, privacy glass, gepersonaliseerde remklauwen, schuifdak, tom tom nav. 17\' sportiva\'s
[/INDENT]
*

PedroJtdm
106

  • ***
    - Alfist
poetsspullen
« Reactie #167 Gepost op: 23 juli 2011, 18:51:02 »
Je kan ook hier eens kijken, heb verschillende producten van dat merk.
Vandaag ook weer een bestelling gedaan, de polijst middelen gebruikte ik al van Smartwax op mijn oude wagens.
Veel goede uitleg over het product en hoe te gebruiken.
Ze hebben ook veel verdelers in België
Smartwax
Giulietta Alfa rosso 1.6 JTDm sport pack (06/2011)
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
poetsspullen
« Reactie #168 Gepost op: 12 november 2011, 09:41:48 »
gewoon een post om eens rond te vragen of er niemand een DAP500 te koop heeft in okkazie. Ik zou het eens rustig willen proberen en heb nog geen zin om direkt een nieuw toestel te kopen (wie weet bevalt het mij niet) dus dacht ik ff vragen of er hier niemand eentje te veel heeft die weg mag voor een mooi prijsje...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

italiofiel
1

  • *
    - Startende Alfist
poetsspullen
« Reactie #169 Gepost op: 20 november 2011, 18:32:08 »
Ik werk reeds enkele jaren met perfect polish van Protect-all; de eerste keer gekocht in een Harley Davidson winkel. De zaakvoerder daar poetste er zelfs matte moto's mee en nu sturen ze mijn product gratis naar huis samen met een poetsdoek!
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #170 Gepost op: 13 juli 2012, 22:28:02 »
Het wordt eens tijd dat ik bij een droge dag 1 dezer weken de QV een eerste echte poetsbeurt (ik was hem om de 2 weken, dus is altijd schoon ;-)
Heb dit nog niet eerder gedaan en heb een 2 jaar geleden ......... wat spullen bij Carclean aangeschaft.
 
Welke kenner geeft mij de tip : welke van de drie is het beste te gebruiken voor zo'n (1e) handmatige poetsbeurt van mijn metallic donker grijze QV?
 
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
poetsspullen
« Reactie #171 Gepost op: 13 juli 2012, 23:35:25 »
Eerst een van beide polishers gebruiken, dan als laatste de wax...lekker spul voor een handmatige poetsbeurt!
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
poetsspullen
« Reactie #172 Gepost op: 14 juli 2012, 00:37:11 »
vrees dat als je de Monello of PoorBoys handmatig gaat willen verwerken je niet zo heel veel resultaat zal hebben. Zijn eigenlijk vooral bedoeld om machinaal te verwerken met een DAP of Rotary. De Natty's is een makkelijk te verwerken wax die een maand of 2-3 zou blijven zitten op een goed voorbereide lak. Belangrijk ook om goed te kleien zodanig dat de lak echt van alle vuiligheid ontdaan is. Gouden regel is dat niet de wax zorgt voor de blingbling maar de voorbereidende stappen. Wax is enkel als bescherming van de lak.
More Questions, just ask :)
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #173 Gepost op: 14 juli 2012, 13:42:18 »
Citaat van: Timothy84;22443
vrees dat als je de Monello of PoorBoys handmatig gaat willen verwerken je niet zo heel veel resultaat zal hebben. Zijn eigenlijk vooral bedoeld om machinaal te verwerken met een DAP of Rotary. De Natty's is een makkelijk te verwerken wax die een maand of 2-3 zou blijven zitten op een goed voorbereide lak. Belangrijk ook om goed te kleien zodanig dat de lak echt van alle vuiligheid ontdaan is. Gouden regel is dat niet de wax zorgt voor de blingbling maar de voorbereidende stappen. Wax is enkel als bescherming van de lak.
More Questions, just ask :)
OK Hilbert en Timothy bedankt voor de respons.
Zo'n machine heb ik niet en ik ben ook meer iemand van de handmatige poetsbeurt. Met zo'n machientje heb ik het idee dat er geen lak meer op blijft zitten :p
 
Ok, ik ga als het een keer droog weer is :mad:, voor de 1e keer maar voor de Poorboys Polish met Carnuba wax (schijnt er in te zitten) .
Moet ik daarna de hele auto dan ook direct (of een dag later) dan nogmaals met die Natty Wax behandelen, want dat is een lekker baantje........ 2x de hele car poetsen :eek:
 
Ik heb tevens wat Monello's handpads: semi-zacht zwart (factor 0) , extra zacht rood (factor 0) en een stevige oranje pad (factor 4).
 
Wat is wijsheid? 1 Van deze handpads gebruiken of gewoon 1 van onderstaande doeken.
 

 
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
poetsspullen
« Reactie #174 Gepost op: 14 juli 2012, 15:02:27 »
De pads gebruik je om de producten aan te brengen en het daadwerkelijk poetsen, de doeken gebruik je om het uit te poetsen. Dus altijd de wax/cleaner aanbrengen met een pad. De Natty's zou ik met de rode pad opbrengen in ieder geval en met de Fantastic Fur uitpoetsen.
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #175 Gepost op: 14 juli 2012, 15:47:10 »
Ik zou ook eens overwegen om hem te kleien aangezien hij bijna twee jaar oud is.
Ik denk dat je je gek schrikt als je ziet wat er met dat spul van je lak afkomt. Dat gene dus wat met wassen niet meer weggaat.

Het is even een pokke klus, maar daarmee maak je de auto pas echt goed schoon en glad, om hem daarna weer een mooie nieuwe waxlaag te geven.

Bijvoorbeeld:     http://www.meguiarsstore.nl/smooth-surface-clay-kit-g1016
QV SAVALI
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #176 Gepost op: 15 juli 2012, 12:15:57 »
Citaat van: frankie;22449
De pads gebruik je om de producten aan te brengen en het daadwerkelijk poetsen, de doeken gebruik je om het uit te poetsen. Dus altijd de wax/cleaner aanbrengen met een pad. De Natty's zou ik met de rode pad opbrengen in ieder geval en met de Fantastic Fur uitpoetsen.
OK Frankie goede tip; bedankt, maar moet ik nu na die poets beurt met PoorBoys, daarna ook nog eens apart de Natty's aanbrengen?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #177 Gepost op: 15 juli 2012, 12:19:16 »
Citaat van: ROBIN;22452
Ik zou ook eens overwegen om hem te kleien aangezien hij bijna twee jaar oud is.
Ik denk dat je je gek schrikt als je ziet wat er met dat spul van je lak afkomt. Dat gene dus wat met wassen niet meer weggaat.
 
Het is even een pokke klus, maar daarmee maak je de auto pas echt goed schoon en glad, om hem daarna weer een mooie nieuwe waxlaag te geven.
 
Bijvoorbeeld: http://www.meguiarsstore.nl/smooth-surface-clay-kit-g1016
Hee Robin, dat is ook een goeie tip en ga dat ooit wel een keer doen, maar denk jij dat dat kleien voor de 1e poetsbeurt met Poorboys beter is dan?
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Paulo
86

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA SP3
  • **
    - Junior Alfist
poetsspullen
« Reactie #178 Gepost op: 16 juli 2012, 14:25:47 »
Ik was mijn auto om de 2 tot 3 weken en 1x per jaar geef ik deze een poetsbeurt. Na ongeveer 2 jaar laat ik de auto een goede poetsbeurt geven door een poetsbedrijf. Ik ben diverse malen naar een technische meeting geweest over het poetsen van auto's, en als je met goed materiaal en gereedschap aan de slag gaat ben je een klein kapitaaltje kwijt waar je je auto diverse malen voor kan laten poetsen door een prof. Je krijgt dan écht een nieuwe auto terug zonder spier- en gewrichtspijn. Misschien het overwegen waard...:confused:
I I Ciao, Paulo
 
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Distinctive - Bianco Ghiaccio - Sportpack 3 met 18" 8C wielen - Business pack - Brembo remklauwen
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
poetsspullen
« Reactie #179 Gepost op: 16 juli 2012, 15:09:37 »
Citaat van: Roxxi QV;22456
Hee Robin, dat is ook een goeie tip en ga dat ooit wel een keer doen, maar denk jij dat dat kleien voor de 1e poetsbeurt met Poorboys beter is dan?

 

Ja zeker!! Nogmaals je auto wordt bijna 2 jaar en na die tijd zit een een partij (onzichtbare) aanslag op, niet normaal.
Als je nu gaat waxen smeer je dat er als het ware everheen.
Ga hem maar eens goed wassen met de hand, en voel daarna hoe ruw je lak op
vooral de liggende delen is. Dat is geen gebrek aan wax, maar gewoon troep die erop
zit:)
QV SAVALI