!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

QV Competizione
297

- Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
SaVaLi (chip) tuning Giulietta QV
« Reactie #90 Gepost op: 6 april 2011, 17:18:59 »
Citaat van: Crips;7247
Hebben ze de Dynamic eigenschappen nu gekopieerd naar de Normal, inclusief gasrespons etc., en de Dynamic stand aangepast met een andere vermogenkromme  maar dezelfde gasrespons?

Mijn door Squadra getunede QV voelt anders; De Normal rijdt weliswaar vlotter en krachtiger (en betere gasrespons) dan de standaard Normal stand, maar het heeft niet dat soms ietwat nerveuze van de Dynamic.  Mijn inschatting is dat de getunede Normal stand bij Squadra een licht getemde Dynamic is, terwijl de getunede Dynamic stand daar nog een krachtige schep bovenop doet, zonder echter nerveus te worden.

Ondertussen is Stephan o.a. nog met de gasrespons bezig opdat de doseerbaarheid daarvan nog iets beter wordt. Daarnaast heb ik begrepen dat er nog iets intelligents te doen is met de toerenbegrenzer. Wordt vervolgd..! :)
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #91 Gepost op: 6 april 2011, 22:05:22 »
Heej QV ! Wat Squadra bij jou qv heeft gedaan, dat heeft Ronald met mijn MA gedaan ! Echt naar tevredenheid ! De Juul rijd veel fijner en de koppel is veel beter ! D=minder nerveus en N=niet meer sponzig !
« Reactie #92 Gepost op: 7 april 2011, 11:53:09 »
Citaat van: suomy;7339
Heej QV ! Wat Squadra bij jou qv heeft gedaan, dat heeft Ronald met mijn MA gedaan ! Echt naar tevredenheid ! De Juul rijd veel fijner en de koppel is veel beter ! D=minder nerveus en N=niet meer sponzig !

Klinkt als een goede opzet, iets wat ik zoek!
*

Roxxi QV
597

• Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #93 Gepost op: 8 april 2011, 00:37:31 »
Citaat van: QV Competizione;7328
Mijn door Squadra getunede QV voelt anders; De Normal rijdt weliswaar vlotter en krachtiger (en betere gasrespons) dan de standaard Normal stand, maar het heeft niet dat soms ietwat nerveuze van de Dynamic. Mijn inschatting is dat de getunede Normal stand bij Squadra een licht getemde Dynamic is, terwijl de getunede Dynamic stand daar nog een krachtige schep bovenop doet, zonder echter nerveus te worden.
QV C ik denk dat de rijeigenschappen van onze QV nagenoeg gelijk zijn want, heb het wellicht ietswat vreemd verwoord, mijn 'nieuwe' N stand is inderdaad niet "nerveus" en voelt als een 'ingehouden' Dynamic ;-) Moet je bekennen de D stand, omdat ik de laatste weken nagenoeg alleen maar in de stad zo nu en dan eens rij, niet meer echt gebruikt.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

Wilbert G
448

- Senior Alfist
« Reactie #94 Gepost op: 8 april 2011, 08:48:18 »
Als ik alle bovenstaande berichten zo zie, dan denk ik dat alleen de 1.6 bij Squadra een hoger resultaat heeft...? Met name omdat Savali niets doet aan de inlaatrestrictie..
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
« Reactie #95 Gepost op: 8 april 2011, 09:55:59 »
Citaat van: Wilbert G;7415
Als ik alle bovenstaande berichten zo zie, dan denk ik dat alleen de 1.6 bij Squadra een hoger resultaat heeft...? Met name omdat Savali niets doet aan de inlaatrestrictie..

Nee, ik heb in mijn 2.0 JTDm 140 ook zo'n restrictie en Ronald gaf aan dat ie er gewoon door Savali uit gehaald kan worden..... ik overweeg nog of ik dit later laat doen, is vrij prijzig wat ook al op de Squadra-site staat, omdat er een aantal uren sleutelen met bijbehorend werkplaatstarief nodig is.
Ronald had het over om en nabij de 500 euro. Voor mijn 2.0 liter vraag ik me af of die laatste 10 PK-tjes dat waard is. Heb er nu zo'n 170 en dan ga je naar 180... Heb echter wel het gevoel dat wat meer lucht toch altijd wel een auto lekkerder laat rijden :) En dan dat woord:  'restrictie' ...bah...dat wil je toch niet...
*

Wilbert G
448

- Senior Alfist
« Reactie #96 Gepost op: 8 april 2011, 10:03:43 »
Citaat van: WalterW;7416
Nee, ik heb in mijn 2.0 JTDm 140 ook zo'n restrictie en Ronald gaf aan dat ie er gewoon door Savali uit gehaald kan worden..... ik overweeg nog of ik dit later laat doen, is vrij prijzig wat ook al op de Squadra-site staat, omdat er een aantal uren sleutelen met bijbehorend werkplaatstarief nodig is.
Ronald had het over om en nabij de 500 euro. Voor mijn 2.0 liter vraag ik me af of die laatste 10 PK-tjes dat waard is. Heb er nu zo'n 170 en dan ga je naar 180... Heb echter wel het gevoel dat wat meer lucht toch altijd wel een auto lekkerder laat rijden :) En dan dat woord:  'restrictie' ...bah...dat wil je toch niet...
Aha, dat wist ik niet...
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #97 Gepost op: 8 april 2011, 23:27:09 »
Hallo spreek ik spaans !:confused: Ikheb mijn MA 170 bij Ronald laten tunen en ik heb nog nooit zo'n fijne auto gereden ! Het is het echt waard ! Betere gasrespons in N stand ! En inderdaad meer lucht ! IN de D stand meer koppel en het gevoel dat hij door wil blijven gaan ! Tot 6500 trn ! De Juul rijd echt veel beter ! En geen Ajax / Feyenoord meer over SaVaLi en Squadra !
*

Zoef
612

• Type Alfa: Giulia 2.2d
    - Super Alfist
« Reactie #98 Gepost op: 9 april 2011, 00:10:25 »
los van de discussie stephan-ronald, is de prijs bij beiden ook gelijk? Voor mij is het namelijk een stukkie dichterbij in Houten dan naar Nunspeet... Ik heb inmiddels de restrictie laten verwijderen, dus in mijn ogen zou het eindresultaat hetzelfde moeten zijn (?)
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Wilbert G
448

- Senior Alfist
« Reactie #99 Gepost op: 9 april 2011, 02:03:49 »
Citaat van: suomy;7461
Hallo spreek ik spaans !:confused: Ikheb mijn MA 170 bij Ronald laten tunen en ik heb nog nooit zo'n fijne auto gereden ! Het is het echt waard ! Betere gasrespons in N stand ! En inderdaad meer lucht ! IN de D stand meer koppel en het gevoel dat hij door wil blijven gaan ! Tot 6500 trn ! De Juul rijd echt veel beter ! En geen Ajax / Feyenoord meer over SaVaLi en Squadra !
Lees ff goed wil je! Ik heb reeds contact gehad met Savali en zij gaven aan dat de restrictie van de 1.6 niet weggehaald wordt, dus dan is de conclusie niet zo vreemd heh!
*

QV Competizione
297

- Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
« Reactie #100 Gepost op: 9 april 2011, 10:32:49 »
Citaat van: Roxxi QV;7409
QV C ik denk dat de rijeigenschappen van onze QV nagenoeg gelijk zijn want, heb het wellicht ietswat vreemd verwoord, mijn 'nieuwe' N stand is inderdaad niet "nerveus" en voelt als een 'ingehouden' Dynamic ;-) Moet je bekennen de D stand, omdat ik de laatste weken nagenoeg alleen maar in de stad zo nu en dan eens rij, niet meer echt gebruikt.

Bij het rustig wegrijden is de N inderdaad prima en dan vergeet je nog wel eens om naar D op te schakelen. Zodra je een vlotte versnelling of inhaalactie oid wil maken, dan merk je het soms pas. Rijd je dan al boven de 110 km dan ben je met je snelle QV lang niet zo snel als je wilt zijn, en dan baal je wel even..
*

Hengel
490

- Senior Alfist
« Reactie #101 Gepost op: 10 april 2011, 00:01:30 »
De winst in vermogen van de QV en de MA's is in vergelijking wat ik in de Seat wereld gewend ben erg marginaal. Daar worden winsten van 35 tot 45 pk gehaald. Soms zelfs meer. Heef Alfa minder marge op de motoren zitten?
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
« Reactie #102 Gepost op: 10 april 2011, 08:58:50 »
Ik weet niet of je dat zo kunt stellen, de QV heeft een cilinderinhoud van ongeveer 1750cc, een Golf GTI bijvoorbeeld van ongeveer 2000cc, uiteindelijk komen ze allebei gechipt tot zo'n 250pk. Als je de 170pk MA vergelijkt met de VW 1.4 TSI met zowel compressor als turbo, dan begint de vergelijking natuurlijk al scheef door de dubbele beademing op de VW. Als ik kijk naar de 122pk 1.4 TSI van VW en de 1.4 MA met 135pk van Alfa, die komen gechipt beiden op zo'n 155/160pk. Op basis hiervan zou je kunnen stellen dat VW de motoren standaard wat minder peper geeft dan Alfa, maar dat ze in potentie aardig gelijkwaardig zijn.
*

rboudewijns
2

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #103 Gepost op: 10 april 2011, 19:10:53 »
Gisteren met de Savali 1.4 MA 185/188 pk gereden; ik heb geen idee hoe de 170 pk standaard rijdt echter de Savali is fantastisch! De motor blijft maar gaan. In eerste instantie mee gaan rijden om de Eibach Pro Kit verlaging; kijken of dit met 40.000 km / jaar nog een beetje te doen is en ik moet zeggen dat de auto nog best comfortabel te noemen is. Waarom moet ik nog bijna een jaar wachten alvorens ik een nieuwe auto mag bestellen......? :( (luxe probleem; ik weet het).
*

suomy
816

- Super Alfist
« Reactie #104 Gepost op: 10 april 2011, 20:07:24 »
Citaat van: Wilbert G;7470
Lees ff goed wil je! Ik heb reeds contact gehad met Savali en zij gaven aan dat de restrictie van de 1.6 niet weggehaald wordt, dus dan is de conclusie niet zo vreemd heh!

Zozo lange tenen ?