!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Hebben ze de Dynamic eigenschappen nu gekopieerd naar de Normal, inclusief gasrespons etc., en de Dynamic stand aangepast met een andere vermogenkromme maar dezelfde gasrespons?
Heej QV ! Wat Squadra bij jou qv heeft gedaan, dat heeft Ronald met mijn MA gedaan ! Echt naar tevredenheid ! De Juul rijd veel fijner en de koppel is veel beter ! D=minder nerveus en N=niet meer sponzig !
Mijn door Squadra getunede QV voelt anders; De Normal rijdt weliswaar vlotter en krachtiger (en betere gasrespons) dan de standaard Normal stand, maar het heeft niet dat soms ietwat nerveuze van de Dynamic. Mijn inschatting is dat de getunede Normal stand bij Squadra een licht getemde Dynamic is, terwijl de getunede Dynamic stand daar nog een krachtige schep bovenop doet, zonder echter nerveus te worden.
Als ik alle bovenstaande berichten zo zie, dan denk ik dat alleen de 1.6 bij Squadra een hoger resultaat heeft...? Met name omdat Savali niets doet aan de inlaatrestrictie..
Nee, ik heb in mijn 2.0 JTDm 140 ook zo'n restrictie en Ronald gaf aan dat ie er gewoon door Savali uit gehaald kan worden..... ik overweeg nog of ik dit later laat doen, is vrij prijzig wat ook al op de Squadra-site staat, omdat er een aantal uren sleutelen met bijbehorend werkplaatstarief nodig is. Ronald had het over om en nabij de 500 euro. Voor mijn 2.0 liter vraag ik me af of die laatste 10 PK-tjes dat waard is. Heb er nu zo'n 170 en dan ga je naar 180... Heb echter wel het gevoel dat wat meer lucht toch altijd wel een auto lekkerder laat rijden En dan dat woord: 'restrictie' ...bah...dat wil je toch niet...
Hallo spreek ik spaans !:confused: Ikheb mijn MA 170 bij Ronald laten tunen en ik heb nog nooit zo'n fijne auto gereden ! Het is het echt waard ! Betere gasrespons in N stand ! En inderdaad meer lucht ! IN de D stand meer koppel en het gevoel dat hij door wil blijven gaan ! Tot 6500 trn ! De Juul rijd echt veel beter ! En geen Ajax / Feyenoord meer over SaVaLi en Squadra !
QV C ik denk dat de rijeigenschappen van onze QV nagenoeg gelijk zijn want, heb het wellicht ietswat vreemd verwoord, mijn 'nieuwe' N stand is inderdaad niet "nerveus" en voelt als een 'ingehouden' Dynamic ;-) Moet je bekennen de D stand, omdat ik de laatste weken nagenoeg alleen maar in de stad zo nu en dan eens rij, niet meer echt gebruikt.
Lees ff goed wil je! Ik heb reeds contact gehad met Savali en zij gaven aan dat de restrictie van de 1.6 niet weggehaald wordt, dus dan is de conclusie niet zo vreemd heh!