!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

JS JTD
234

• Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: JTD Performance intercooler Giulietta (inclusief handleiding op pagina 7)
« Reactie #150 Gepost op: 29 maart 2017, 20:03:06 »
Kijk, dat is goed nieuws!
Vandaag heb ik de QV van Erik ook voorzien van een intercooler.
Giulia Super JTD AT8
« Reactie #151 Gepost op: 29 maart 2017, 20:05:08 »
Mooi nieuws allemaal :13:
*

Ebuzz
612

• Type Alfa: Giulietta qv
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #152 Gepost op: 29 maart 2017, 20:10:33 »
Ik geloof dat ik alle QV's ga uitzwaaien zaterdag????????
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #153 Gepost op: 29 maart 2017, 20:42:27 »
Het zit er op inderdaad, past prima, plaatsen is goed te doen.

De windgeleider er af halen koste nog de meeste tijd :lol_hitting:
« Reactie #154 Gepost op: 29 maart 2017, 20:52:56 »
Dat was bij mij 2 minuten werk. Heb jij deze bij Erik weer terug geplaatst Joël?
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #155 Gepost op: 29 maart 2017, 21:06:27 »
Dat was bij mij 2 minuten werk. Heb jij deze bij Erik weer terug geplaatst Joël?

Aan de linkerzijde ging het redelijk eenvoudig, maar aan de rechterzijde was een ramp, zowel bij Tim als bij mij, achterzijde om het klemmetje in te knijpen was erg lastig.
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #156 Gepost op: 29 maart 2017, 21:47:44 »
Toch nog maar even de update + wat foto's, nogmaals richting Bob nog ontzettend bedankt voor de hulp!  :13:

Om maar te beginnen met de intercooler + slangen + setje bevestigingsmaterialen:

Vervolgens was het de bumper demonteren wat vrij gemakkelijk is. Echter zoals net al aangegeven was de luchtvanger van de radiator een grotere klus, zeg maar een kleine ramp, maar Bob weet van geen opgeven dus deze strijd werd gewonnen.  ;D Onderin zit deze met 2 schroefjes vast, maar bovenin met een waardeloos kliksysteem welke er prima in klikken, maar er uit is een ander verhaal, daar zijn ze duidelijk niet op gemaakt. Behalve die van Thomas dan.  ;)

Goed, toen deze er af was konden de slangen op de intercooler, even inmeten qua positie in het midden, aftekenen waar je moet gaan boren en... boren maar. Bob had wat afstandsbusjes gemaakt en deze hebben we dus gebruikt, maar het kan uiteraard ook zonder.

Hier het resultaat waar we de halve luchtvanger kap reeds hebben teruggeplaatst:

Van deze luchtvanger kap hebben we de onderste "flappen" afgezaagd, gaatje in het hoekje geprikt en met een tyrap vastgezet om te voorkomen dat deze gaat trillen:

Het resultaat wanneer de bumper er weer op zit:

Het verschil tussen de standaard MA en QV intercoolers, de QV is 1 rib hoger en ook 1 rib dieper:

(op deze laatste foto zie je op de achtergrond ook de intercooler van Bob welke hij heeft zwart gespoten)

Nog niet kunnen testen gezien het fileleed, maar de momentjes dat ik even gas kon geven heb ik weinig tot geen extra lag gemerkt, dus dat is alvast mooi.  :)

PS: @ Joël, ik zal de oude slangen morgen nog even opmeten, maar het viel ons op dat de slangen op de intecooler en degene op de koude zijde er goed strak opschuiven, maar dat de slang op de turbo zijde er ietsjes losser op ging. Zal millimeterwerk zijn, maar wellicht dat je er iets mee kunt.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #157 Gepost op: 29 maart 2017, 21:57:37 »
Ik zeg ook netjes :sign0098: nu ben ik de enigste nog  :-\ ik weet niet of ik het red allemaal voor de meeting maar goed dan sws voor viva Italië pakketje is hopelijk morgen anders overmorgen binnen
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #158 Gepost op: 29 maart 2017, 22:00:04 »
Ik zeg ook netjes :sign0098: nu ben ik de enigste nog  :-\ ik weet niet of ik het red allemaal voor de meeting maar goed dan sws voor viva Italië pakketje is hopelijk morgen anders overmorgen binnen

Niet dat ik nu ineens alles kan, maar als je hulpt nodig hebt moet je het maar laten weten, eventueel Zaterdagochtend. Zo lang die dekselse kap een beetje snel los gaat is het op zich zo gedaan.  :)
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #159 Gepost op: 29 maart 2017, 22:06:58 »
Dat is het probleem de auto staat nu bij mijn monteur om een shortshifter te monteren die kan ik morgenavond ophalen
En zaterdag heb ik zelf al geen tijd meer heb nog wat andere puntjes maar misschien vind ik ergens nog wat uurtjes.
Hoelang zijn jullie nu gemiddeld bezig geweest?
Thanks voor het aanbod  :victory:maar word waarschijnlijk of in de avond uurtjes of de zondag na de meeting

Ps je kunt nu je tekst aanpassen ic zit erop :lol_hitting:
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #160 Gepost op: 29 maart 2017, 22:15:22 »
Ik denk dat je het met een uur wel gedaan hebt, maximaal 2.

Mocht je je bedenken dan weet je me te vinden.  :)

Morgen zitten de andere 2 er ook op, dus dan kan ik de tekst in 1 keer helemaal aanpassen.  ;D
*

JS JTD
234

- Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #161 Gepost op: 29 maart 2017, 23:01:46 »
Hierbij twee foto's van Erik's QV. Staat erg goed, blauwe slangen met die mat grijze koets!

Giulia Super JTD AT8
*

JS JTD
234

- Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #162 Gepost op: 29 maart 2017, 23:04:11 »

Ik heb de onderste "flapjes" afgezaagd en de luchtgeleider bovenaan laten zitten.

Citaat
PS: @ Joël, ik zal de oude slangen morgen nog even opmeten, maar het viel ons op dat de slangen op de intecooler en degene op de koude zijde er goed strak opschuiven, maar dat de slang op de turbo zijde er ietsjes losser op ging. Zal millimeterwerk zijn, maar wellicht dat je er iets mee kunt.

Ja, dat is mij ook opgevallen. Is verder geen enkel probleem, maar is net even iets netter als het links en rechts hetzelfde past. Dat ga ik bij toekomstige kits aanpassen.
Giulia Super JTD AT8
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #163 Gepost op: 29 maart 2017, 23:19:10 »
Pasvorm van de intercooler met slangen en dergelijk is perfect. :13:

De afstandsbussen heb ik zelf uit aluminium gedraaid, voor het mooie moeten ze 45mm lang zijn, en de diameter van een M8 carrosserie ring.
*

JS JTD
234

- Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #164 Gepost op: 29 maart 2017, 23:35:48 »
Pasvorm van de intercooler met slangen en dergelijk is perfect. :13:

De afstandsbussen heb ik zelf uit aluminium gedraaid, voor het mooie moeten ze 45mm lang zijn, en de diameter van een M8 carrosserie ring.

Goed te horen! :13:
Diameter van 20mm voor de bussen zou ietsje mooier zijn, zelfde breedte als de steunen. En met de draadeinden kun je wat spelen in de hoogte en zit het uiteindelijk erg goed vast, mits er boven en onder de voorbalk de bijgeleverde borgmoeren worden geplaatst.
Giulia Super JTD AT8