!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

JS JTD
234

• Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: JTD Performance intercooler Giulietta (inclusief handleiding op pagina 7)
« Reactie #105 Gepost op: 20 maart 2017, 14:31:49 »
Even een toevoeging op de montage van de intercooler aan de carr.balk: het is zaak dat er op de draadeinden boven en onder de balk grote carr. ringen met borgmoeren worden gebruikt.
Alleen dan zijn de draadeinden degelijk in de hoogte gefixeerd. Er zit schroefdraad in de steunen van de intercooler, maar ik adviseer om daar aan de bovenzijde nog extra moeren tegenaan te draaien om eventuele speling op te heffen. Er zitten dus naast de draadeinden 4 borgmoeren, 4 carrosserieringen, 2 gewone moeren en 2 gewone ringen bij.
Giulia Super JTD AT8
*

Bob156
616

- Super Alfist
« Reactie #106 Gepost op: 20 maart 2017, 15:02:32 »
Even een toevoeging op de montage van de intercooler aan de carr.balk: het is zaak dat er op de draadeinden boven en onder de balk grote carr. ringen met borgmoeren worden gebruikt.
Alleen dan zijn de draadeinden degelijk in de hoogte gefixeerd. Er zit schroefdraad in de steunen van de intercooler, maar ik adviseer om daar aan de bovenzijde nog extra moeren tegenaan te draaien om eventuele speling op te heffen. Er zitten dus naast de draadeinden 4 borgmoeren, 4 carrosserieringen, 2 gewone moeren en 2 gewone ringen bij.

Zelf denk ik er aan om van aluminium afstandsbussen tussen balk en intercooler te maken, of zou dat te star worden ivm bewegen van intercooler?
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #107 Gepost op: 20 maart 2017, 15:15:03 »
Wellicht dan nog een rubber of kunststof ring er tussen om zo nog wat vibraties te dempen?
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

JS JTD
234

• Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
    - Alfist
    • JTD-Performance
« Reactie #108 Gepost op: 20 maart 2017, 16:20:18 »

Zelf denk ik er aan om van aluminium afstandsbussen tussen balk en intercooler te maken, of zou dat te star worden ivm bewegen van intercooler?

Dat zou zonder problemen moeten kunnen. Als je maar oplet dat de bevestiging geborgd is.
Giulia Super JTD AT8
« Reactie #109 Gepost op: 21 maart 2017, 17:20:26 »
Vanavond gaat de nieuwe slang erop en kan ik hopelijk wat meer berichten over de prestaties.
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #110 Gepost op: 21 maart 2017, 21:44:56 »
 :sign0098: ben benieuwd en ook als je straks je app weer aanzet ik heb inmiddels ook de eml 327 WiFi binnen ik kwam gister niet hoger als 41 met de inlaattemperatuur met een keer vol het gas in waar zat jij laatst nou op?

Heb nu ook een andere app waar ik wel voor moest betalen maar daar kun je veel mee ook prestatie van de auto 0tot 100 en 80 Tot 120 enzv is ook wel leuk om te zien hoeveel meter en sec je daarvoor nodig hebt
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
« Reactie #111 Gepost op: 21 maart 2017, 21:46:15 »
Nou, de nieuwe slang zit er op! En dat betekent dat ik ook even de inlaat temperatuur kon testen: met heel veel gek gedoe krijg ik hem net op de 30 graden, maar dan rij je al dik 200+.
Verder lijkt de auto wat vloeiender te lopen, maar ook een fractie meer lag te hebben. Ik heb het gevoel, maar dat kan puur gevoel zijn, dat de druk nog wat verder verhoogd kan worden. Dit omdat het allemaal wat vloeiender gaat. De beuk bij op het gas gaan wordt door de fractie meer lag iets weggenomen. Maar bovenin loopt die duidelijker prettiger door!
« Reactie #112 Gepost op: 21 maart 2017, 21:47:05 »
:sign0098: ben benieuwd en ook als je straks je app weer aanzet ik heb inmiddels ook de eml 327 WiFi binnen ik kwam gister niet hoger als 41 met de inlaattemperatuur met een keer vol het gas in waar zat jij laatst nou op?

Heb nu ook een andere app waar ik wel voor moest betalen maar daar kun je veel mee ook prestatie van de auto 0tot 100 en 80 Tot 120 enzv is ook wel leuk om te zien hoeveel meter en sec je daarvoor nodig hebt

Oh ik heb wel eens 60 graden gehad bij 230km/ph.
« Reactie #113 Gepost op: 21 maart 2017, 21:50:13 »
Nog even belangrijk: wij hebben de originele klem gebruikt om de slang weer vast te zetten op de ingang. Dit omdat de bijgeleverde klemmen iets te groot zijn voor deze aansluiting.

*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #114 Gepost op: 22 maart 2017, 06:28:21 »
Kijk weer een projectje af nu dus genieten en dan zal het wel uitkomen dat je nog een keer terug gaat om de software aan te passen als ik het zo aanvoel :lol_hitting:
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

alfistalimburg
464

• Type Alfa: giulietta qv
    - Senior Alfist
  • you only live once
« Reactie #115 Gepost op: 22 maart 2017, 07:30:44 »
Mooie upgrades ben benieuwd na de remap als deze zou komen hoeveel het vermogen wordt en veel belangrijker het verloop hiervan in combinatie met uithoudingsvermogen.
Wel flink wat uitgaven had je bijna een giulia q voor kunnen kopen  :lol_hitting:
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #116 Gepost op: 22 maart 2017, 07:45:27 »
H&S heeft ooit aangegeven dat je voor een grotere intercooler geen remap hoeft te doen, de ECU zal zich op de nieuwe situatie aanpassen. Zoals ik het begreep dan.   :rolleyes: ;)
*

alfistalimburg
464

- Senior Alfist
  • you only live once
« Reactie #117 Gepost op: 22 maart 2017, 08:23:01 »
Ja hij zal zich aanpassen kwa lucht temperatuur en ontsteking misschien maar hij zal het turbo gat niet veranderen door de druk omhoog te gooien lijkt mij. Dit zal met een remap gedaan moeten worden.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #118 Gepost op: 22 maart 2017, 09:03:51 »
Ja hij zal zich aanpassen kwa lucht temperatuur en ontsteking misschien maar hij zal het turbo gat niet veranderen door de druk omhoog te gooien lijkt mij. Dit zal met een remap gedaan moeten worden.

Je hebt helemaal gelijk, maar druk omhoog d.m.v. remap gaat volgens mij ook geen turbogat opvangen? De grotere ruimte moet nog steeds gevuld worden en hogere (piek) druk gaat dit volgens mij niet verhelpen.
*

alfistalimburg
464

- Senior Alfist
  • you only live once
« Reactie #119 Gepost op: 22 maart 2017, 09:12:22 »
Nee klopt je hebt gelijk  :great: het blijft natuurlijk een grotere ruimte.
322,6pk/437nm