!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Bob156
616

- Super Alfist
Re: JTD Performance intercooler Giulietta (inclusief handleiding op pagina 7)
« Reactie #165 Gepost op: 30 maart 2017, 08:29:19 »
Pasvorm van de intercooler met slangen en dergelijk is perfect. :13:

De afstandsbussen heb ik zelf uit aluminium gedraaid, voor het mooie moeten ze 45mm lang zijn, en de diameter van een M8 carrosserie ring.

Goed te horen! :13:
Diameter van 20mm voor de bussen zou ietsje mooier zijn, zelfde breedte als de steunen. En met de draadeinden kun je wat spelen in de hoogte en zit het uiteindelijk erg goed vast, mits er boven en onder de voorbalk de bijgeleverde borgmoeren worden geplaatst.

Iets dikker dan 20mm geeft meer steun op de aluminium balk waar hij aan komt, je knijpt het anders te veel samen met aandraaien van de moer.

Ik had nu standaard 32mm liggen, en geen zin om af te draaien, maar rond 25mm zou mooier zijn.

Heb onder de draagbalk geen borgmoer, dat is niet nodig met deze afstandsbussen.

Meer eerste bevindingen zijn positief, merk niet veel verschil met het opspoelen van de turbo onderin, boven in toeren gaat lekkerder door, zeker tussen de 4500 en 6000 rpm.
« Reactie #166 Gepost op: 30 maart 2017, 08:53:53 »
Lekker bezig allemaal mannen  :PDT_Armataz_01_37: Een lekker legertje aan goed geupgrade QV's hier tegenwoordig, het wachten is op eentje die zijn turbo gaat aanpakken  :sign0151:
« Reactie #167 Gepost op: 30 maart 2017, 09:27:15 »
Als Joel weer zo'n strakke actie houdt, hou ik mij aanbevolen... Och jeej, wat zeg ik nu.  :-[ :-X
Eerst maar eens trouwen en huwelijksreis en dan maar eens zien wat er in de portemonnee achter is gebleven.
« Reactie #168 Gepost op: 30 maart 2017, 09:29:33 »
Huwelijksreis kan toch ook naar een hutje op de hei in Nederland, scheelt weer  ;D
*

brinkerik
2.011

• Type Alfa: Giulietta Qv TCT
    - Super Alfist
« Reactie #169 Gepost op: 30 maart 2017, 23:18:17 »
Mooi werk mannen.

Nu de QV intercoolers te koop zetten als upgrade voor MA`s;  tenminste, dat zal al een kleine performance verbetering geven.
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Jetronic
1.299

• Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
    - Super Alfist
« Reactie #170 Gepost op: 2 april 2017, 12:40:46 »
Ik heb net even een stukje autobahn gepakt om het 1 en ander goed uit te testen. Het grootste verschil van de intercooler vind ik dat je merkt dat de auto vloeiender rijdt. Alsof het hele systeem wat minder op druk staat wat betekent dat het minder schokt en bokt, vloeiender oppakt en vloeiender door de toeren verloopt. Lastig uit te leggen, maar ik vermoed dat de andere kopers hetzelfde zullen ervaren. Tevens loopt de auto ongekend mooi door de toeren! Vooral boven de 200 ervaar ik een groot verschil. De auto blijft maar gaan en de inlaattemperatuur blijft onder vollast ongeveer rond de 35 graden hangen (met pieken naar 40 graden) waar eerst de 60 graden werd gepasseerd. Echt top dus! Keer naar keer naar keer blijft de auto maar gaan. Ik ben erg tevreden. Het hele kleine beetje lag wat erbij is gekomen stoort bij ook niet moet ik zeggen. Als de druk er eenmaal op is lijkt deze veel vloeiender en mooier te verlopen dan eerst.

dat is niet slecht, als de inlaattemperatuur zakt van 65 graden naar 35 graden, heb je zo'n 10% extra vermogen beschikbaar.  Maar die winst is er dus niet constant, dat is het nadeel.  Voor een diesel zit de situatie nog anders, en hoef je zelfs helemaal geen winst te hebben.
*

Robbie146
836

• Type Alfa: Giulietta MA & MiTo Tjet
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
« Reactie #171 Gepost op: 10 mei 2018, 21:00:15 »
Even een oud topic omhoog schoppen, weet iemand wat de JTD-Performance intercooler kit op een 1.4MA doet?

Ik wil onze bella nog laten tunen door squadra, maar dan lijkt het me beter deze modificatie eventueel voor het chiptunen uit te voeren, of is het de investering niet waard?
« Reactie #172 Gepost op: 10 mei 2018, 21:21:19 »
Dat is het zeker! TimW heeft er 1 op zijn multiair.
Wat ik merkte was dat je bovenin de toeren veel minder begrenzing voelt. Blijft veel beter doorlopen/doorademen. Maar dat is op de QV. Zal op de multiair niet veel anders zijn.
*

ArjanB
2.181

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #173 Gepost op: 11 mei 2018, 12:03:52 »
Maar wel meer turbo-lag... er zit immers meer lucht in het inlaat traject. H&S levert een intercooler die fijnmazige is een minder lag geeft (zeggen ze). Volgens mij heeft wel/ niet plaatsen ervan geen invloed op afstelling bij chip remap
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Ebuzz
612

• Type Alfa: Giulietta qv
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #174 Gepost op: 11 mei 2018, 12:16:34 »
Ik denk dat het niet echt nodig is voor een Multi Air omdat de vermogens toename niet extreem is. Tenzij je veel mee doet aan trackdays.
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

Robbie146
836

- Super Alfist
    • AlfaRobbie
« Reactie #175 Gepost op: 11 mei 2018, 12:23:01 »
Tenzij je veel mee doet aan trackdays.

haha, dat zal mijn vrouw niet leuk vinden, het is in eerste instantie haar auto  ;D

Dan kan ik het geld misschien beter direct bij Squadra besteden als ik het zo lees.
*

ArjanB
2.181

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #176 Gepost op: 11 mei 2018, 12:49:53 »
Vraag is of je bij gewoon sportief straatgebruik ooit effect van een  grotere intercooler zult merken.
Als ik jou was zou ik geld in onderstel stoppen. Of andere downpipes
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Robbie146
836

- Super Alfist
    • AlfaRobbie
« Reactie #177 Gepost op: 11 mei 2018, 13:11:15 »
Vraag is of je bij gewoon sportief straatgebruik ooit effect van een  grotere intercooler zult merken.
Als ik jou was zou ik geld in onderstel stoppen. Of andere downpipes

Een Novitec Stradale kit staat nog op de planning, alleen niet voor de Juul, maar voor de spider.
« Reactie #178 Gepost op: 11 mei 2018, 14:47:33 »
Als je veel Duitse Autobahn rijdt is een grotere intercooler het eerste wat ik zou doen. Dan blijf je gewoon maar gaan, iedere keer weer. Vond het verschil echt enorm. Meer turbolag heb ik nooit last van gehad.
*

Ebuzz
612

• Type Alfa: Giulietta qv
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
« Reactie #179 Gepost op: 11 mei 2018, 15:57:22 »
Bij de laatste autobahnmeeting heb ik idd veel het probleem gehad dat de turbo niet op volle boost meer kwam. Maar dit maak je 1x in de jaar mee haha ( bij mij dan )
Giulietta QV Savali Tuning stage 1