!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Gepost op: 22 mei 2019, 01:38:51 »
Hoi,

Helaas moet de achterbumper van mijn Juul na aanrijding vervangen worden. Gelukkig totaal niet mijn fout, tegenpartij aanvaardt volledige aansprakelijkheid.

Reparatie is, gezien de lak - Rosso Competizione - een proces waar ik nogal huiverig voor ben.
Ben op zoek naar wat hulp/tips om haar weer in zo goed mogelijke staat te krijgen.

Vraag 1: Geeft uitnevelen naar aangrenzende plaatdelen een beter resultaat? Of is dit onzin?
Ik zou verwachten dat het 'uitnevelen' naar omringende plaatdelen een beter resultaat geeft. Qua kleurverschillen tussen bumper <=> kofferklep <=> achterscherm.

De schadeherstellers die ik tot nu toe gesproken heb, geven aan dat "verzekeraar nooit meer dan het spuiten van alleen de bumper" zullen vergoeden.

Vraag 2: Heeft iemand praktijkervaring met het tegendeel van deze uitspraak?

Alle andere tips zijn uiteraard ook van harte welkom :-)

Bedankt voor het meedenken.
Dre
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2019, 03:53:50 »
Wellicht dat “uitnevelen” naar aanliggende delen zal schelen mocht er een kleurverschil tussen zitten.

Maar hoe had je dat precies in gedachten? Omdat ik niet denk dat je een deel van een onderdeel kunt opschuren en de rest normaal laten. Ook dat zul je gaan zien. Misschien dat ik het verkeerd voor me zie hoor  
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2019, 04:27:12 »
Maar hoe had je dat precies in gedachten? Omdat ik niet denk dat je een deel van een onderdeel kunt opschuren en de rest normaal laten. 

Goed punt, geen idee hoe men dat doet :-)

Uiteraard is mijn doel om netjes schadeloos te worden gesteld. Ben beetje zoekende naar hoe ik het beste voor mijn rechten kan opkomen.

PS. Heb helaas geen rechtsbijstandsverz.
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

Bredabounce
190

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2019, 08:15:50 »
De ander is verantwoordelijk voor jouw schade (terugbrengen in de staat net voor de aanrijding).
Schadeopstelling (expertise) laten uitvoeren door schadebedrijf (en wellicht een second opinion aanvragen elders).

Deze lakkleur is wel wat lastiger in herstellen idd. Halvenbak oplossing als alleen de bumper spuiten zou ik niet mee akkoord gaan. Dan kun je er bijna net zo goed eenzelfde bumper in kleur opzetten vanuit de demontage.

Een goed bedrijf kan je hier vast advies over geven. Succes met de afwikkeling.
(en als het anders kan volgens de verzekering/expert van de tegenpartij, toon dat dan maar aan) 
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2019, 09:06:11 »
Balen van de schade zeg! Het is een prachtige kleur, maar erg lastig bij schade. Rosso competizione bestaat uit een zilver metallic laklaag, waar vervolgens nog een rode tint overgespoten wordt. Volgens mij is uitnevelen naar andere panelen daarom geen optie.

Ik zie dat je in Flevoland woont. In Nunspeet zit een erg goede spuiter die veel Alfa Romeo’s doet. Het is bijv. ook de vaste spuiter van Wim Prins. Ik heb er zelf tot nu toe alleen maar positieve ervaringen mee, ook qua prijzen en meedenken. Het bedrijf heet M&L, vraag maar naar Marc van Buuren. Wees verstandig en ga niet naar een ABS of een Care, want dat wordt een drama met deze kleur...

https://www.menlautoschade.nl/index.html
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2019, 13:50:19 »
Dank voor de feedback en tips GT1986 en Bredabounce!

Kga even bij M&L langs voor een 3rd opinion :-)
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2019, 14:10:05 »
Dank voor de feedback en tips GT1986 en Bredabounce!

Kga even bij M&L langs voor een 3rd opinion :-)
Dan komt het vast goed. Succes!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2019, 16:19:46 »
Nogmaals dank voor deze aanbeveling GT1986!

Zojuist bij Marc geweest van M&L. Wat een verademing vergeleken bij andere partijen...

3 juni gaat Juul onder het mes. Zal even updaten hier zodra de klus geklaard is :-)
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2019, 17:48:49 »
Graag gedaan, top dat je meteen hebt doorgepakt. Leuk om te horen dat het je goed bevallen is.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

jan engelaar
116

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2019, 03:12:37 »
Nogmaals dank voor deze aanbeveling GT1986!

Zojuist bij Marc geweest van M&L. Wat een verademing vergeleken bij andere partijen...

3 juni gaat Juul onder het mes. Zal even updaten hier zodra de klus geklaard is :-)
Goed dat je via GT1986 al bij een goed adres terecht bent gekomen, anders had ík er namelijk ook nog wel eentje voor je geweten van het hóógste NIVEAU , namelijk SPLINTER in ADAM ! Zij hebben laatst mijn bumper ook gewoon keurig en onzichtbaar ten opzichte van de rest  COMP. ROSSO gespoten toen dat nodig was vanwege de spot repair (t.b.v. kentekensticker) , en al eerder hebben zij bij mijn oude JUUL de NERO ETNA al even vakkundig plaatselijk aangebracht... Succes ermee !
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2019, 08:59:07 »
Ook van mijn kant bedankt,

Ik heb dan geen schade maar mocht dat het geval zijn ben ik nog wel bereid om te rijden vanuit Dordrecht.

Maar als er schade wordt getaxeerd wordt er toch gewoon getaxeerd om het weer te herstellen zodat er niets meer te zien is van de schade. Je auto wordt feitelijk al minder waard omdat er schade is geweest.

Enige nadeel is voor mij dat ik bij centraal beheer geen eigenkeuze schade behandelaar heb. misschien moet ik dat wijzigen.
*

Bredabounce
190

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2019, 09:04:46 »
Ook van mijn kant bedankt,

Ik heb dan geen schade maar mocht dat het geval zijn ben ik nog wel bereid om te rijden vanuit Dordrecht.

Maar als er schade wordt getaxeerd wordt er toch gewoon getaxeerd om het weer te herstellen zodat er niets meer te zien is van de schade. Je auto wordt feitelijk al minder waard omdat er schade is geweest.

Enige nadeel is voor mij dat ik bij centraal beheer geen eigenkeuze schade behandelaar heb. misschien moet ik dat wijzigen.
Dat laatste geldt alleen in geval van casco-schades; niet voor schades waarbij de aansprakelijkheid bij de tegenpartij ligt, dan mag je zelf kiezen wie jouw schade repareert.
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2019, 09:34:59 »
Een vriend van mij @Rami heeft ook een Giulietta met die prachtige rode kleur. Hij kreeg schade en zijn herstellen heeft het helemaal verpest en zit nu in een klacht cyclus helaas. Maar hij kan je er vast meer over vertellen denk ik.

Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2019, 10:02:15 »
@Paul K oef, dat klinkt niet best
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Schadeherstel Rosso Competizione... ;-)
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2019, 14:37:15 »
Tja dat bedoel ik, dat zijn heel vervelende kwesties. Ik heb expres voor vrije reparatiekeuze gekozen. Daar betaal ik maandelijks extra voor, maar liever dat dan m’n auto met een slecht gevoel bij een door de verzekeraar bepaalde hersteller achterlaten. Het is mijn auto, dus dan wil ik ook zelf bepalen wat ermee gebeurt.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)