!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik ben gisteren naar de dealer geweest , volgens de monteur is er niets aan de hand.Ik heb geen ervaring hoe een juul schakelt , ik ben er aan gewent hoe een alfa 147 rijdt die schakelt veel soepeler dan de juul.Dus ik moet maar vertrouwen op zijn woorden. Wie weet hoe je dat kan controleren. Soms kan ik niet naar 1 schakelen ,dan moet ik de koppeling op nieuw in drukken.loeki
Ik vind het toch eigenlijk wel bizar dat niet iedere Alfa dealer dit soort problemen gewoon erkent. Kleine dingetjes als krakend onderstel, windsuis bij m'n rechter voorportier en nu dit zorgen er toch wel voor dat ik een beetje spijt krijg dat ik m'n bimmer de deur uit heb gedaan. Dan merk je toch wel dat een duitser net een treetje hoger staat qua algehele kwaliteitsbeleving.
Citaat van: Darqwan op 22 mei 2015, 11:53:22Ik vind het toch eigenlijk wel bizar dat niet iedere Alfa dealer dit soort problemen gewoon erkent. Kleine dingetjes als krakend onderstel, windsuis bij m'n rechter voorportier en nu dit zorgen er toch wel voor dat ik een beetje spijt krijg dat ik m'n bimmer de deur uit heb gedaan. Dan merk je toch wel dat een duitser net een treetje hoger staat qua algehele kwaliteitsbeleving.. Windgeruis bij de deuren heb ik ook gehad ! Heb de deuren opnieuw laten stellen en het was opgelost !! 15 min werk exclusief testrit !
Even terug naar het topic: schakelen Heb nu zelf ook problemen met terugschakelen van 2 naar 1 en (vreemd genoeg) met opschakelen van 2 naar 3. En dat sinds de vervanging van de versnellingsbakolie! Die olie moest vervangen worden vanwege vervanging van de complete koppeling. Daarnaast produceert de versnellingsbak sinds de verse olie onheilspellende 'kloink' geluiden. Dacht eerst dat het de voorwielophanging was, maar daar is niets te vinden. Ik ben er niet gerust op en heb de dealer gevraagd wat zij er van vinden. Met de zomervakantie voor de deur geen lekker gevoel Dat van die bijgeluiden had ik al vaker gelezen hier (meen ik), maar ik vraag me af of ik hiermee door kan rijden of dat een bakrevisie noodzakelijk wordt. Er kan natuurlijk ook schade aan de tandwielen ontstaan zijn. Naja, even afwachten... Vind zo langzamerhand wel dat er wel erg veel kapot gaat aan de Giulietta. Ik had met de 146 en de 33 toch minder problemen. Maar misschien onthou ik alleen de positieve dingen
Citaat van: bekkie op 28 mei 2015, 21:26:24Even terug naar het topic: schakelen Heb nu zelf ook problemen met terugschakelen van 2 naar 1 en (vreemd genoeg) met opschakelen van 2 naar 3. En dat sinds de vervanging van de versnellingsbakolie! Die olie moest vervangen worden vanwege vervanging van de complete koppeling. Daarnaast produceert de versnellingsbak sinds de verse olie onheilspellende 'kloink' geluiden. Dacht eerst dat het de voorwielophanging was, maar daar is niets te vinden. Ik ben er niet gerust op en heb de dealer gevraagd wat zij er van vinden. Met de zomervakantie voor de deur geen lekker gevoel Dat van die bijgeluiden had ik al vaker gelezen hier (meen ik), maar ik vraag me af of ik hiermee door kan rijden of dat een bakrevisie noodzakelijk wordt. Er kan natuurlijk ook schade aan de tandwielen ontstaan zijn. Naja, even afwachten... Vind zo langzamerhand wel dat er wel erg veel kapot gaat aan de Giulietta. Ik had met de 146 en de 33 toch minder problemen. Maar misschien onthou ik alleen de positieve dingen Welke olie is er dan ingegaan? de bak maakt sowieso kloink geluiden, maar die mag je als het goed is in de auto niet horen met de ramen dicht.Ik vermoed dat er een olie in gegaan is die er niet in hoort.
Bakolie was vervangen door de door Alfa voorgeschreven olie. Inmiddels is de olie voor de tweede keer vervangen, versnellingsbak lijkt nu beter te schakelen. Eens kijken of dat zo blijft de komende dagen.