!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

MichaelGR
12

• Type Alfa: Giullietta 1.4i 2014
  • *
    - Startende Alfist
Start niet meer
« Gepost op: 24 juli 2025, 11:40:06 »
Mijn Giulietta 1.4 staat te koop (https://www.2dehands.be/seller/view/m2278875132), en staat nu al meer dan een maand stil.
Toen ik haar vorige week nog eens wou starten en een ritje mee maken wilde de auto niet starten.

Het lampje van de motor en olie branden, meer meldingen krijg ik niet. Het is natuurlijk wel heel warm weer geweest.

Wat kan ik doen?
*

Taeke
608

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
Re: Start niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2025, 12:09:18 »
Niet starten.... Dus de startmotor draait niet, dan denk ik dat jou accu overleden is..... Of start motor draait wel maar de motor slaat niet aan..... Dan zou je via de pnd even moeten gaan kijken wat er aan de hand is. Een niet rijdende auto verkopen is bijna onmogelijk 🥴
*

Taeke
608

- Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2025, 12:10:05 »
Je zou iemand met startkabels kunnen vragen als je startmotor niet draait
*

MichaelGR
12

• Type Alfa: Giullietta 1.4i 2014
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2025, 12:44:43 »
Niet starten.... Dus de startmotor draait niet, dan denk ik dat jou accu overleden is..... Of start motor draait wel maar de motor slaat niet aan..... Dan zou je via de pnd even moeten gaan kijken wat er aan de hand is. Een niet rijdende auto verkopen is bijna onmogelijk 🥴

Een niet rijdende auto verkopen is inderdaad bijna onmogelijk, dus wil ik deze graag terug starten  :)
Ik ga op zoek naar iemand met startkabels, hopelijk lukt dit dan wel!
*

Taeke
608

- Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2025, 13:03:01 »
Pnd =OBD
*

MysteryAngel
3.191

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2025, 15:39:14 »
Waarschijnlijk slechte accu in combinatie met lang stilstaan.
*

anacondahug
157

- Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2025, 21:46:00 »
Mijn Giulietta 1.4 staat te koop (https://www.2dehands.be/seller/view/m2278875132), en staat nu al meer dan een maand stil.
Toen ik haar vorige week nog eens wou starten en een ritje mee maken wilde de auto niet starten.

Het lampje van de motor en olie branden, meer meldingen krijg ik niet. Het is natuurlijk wel heel warm weer geweest.

Wat kan ik doen?

probeer eens bij een lokale garage of dealer een powerbank te lenen. deze zijn niet goedkoop dus wees voorbereid om een onderpand achter te laten.
30 minuten met startkabels koppelen aan een draaiende motor werkt ook redelijk, je accu moet sws eerst een voorradje boost opbouwen voor je weer "op eigen benen" kan starten.
lijkt erop de tegenwoordig niemand meer wilt of kan helpen met het aanduwen van je auto als je al handgeschakeld hebt.

succes
huidig: alfa romeo 147 1.9 jtd (grijs)
alfa giulietta 1.4MA (rood)
alfa 147 1.6 (zwart)
alfa 156 1.8ts (blauw)
alfa 146 1.4 ts (rood)
*

MysteryAngel
3.191

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2025, 17:33:09 »
Als je de auto goed wilt verkopen ontkom je er denk ik niet aan om eerst de accu te vervangen.
De af fabriek accu's die door AR werden gebruikt zijn sowieso al van niet al te beste kwaliteit.
Dus als het nog de originele accu is dan ga er maar vanuit dat die aan vervanging toe is.
Je kan overigens de status van de accu simpel laten testen door de anwb,
en anders wel bij bijna iedere auto en banden service station.
Starten kan je gewoon met startkabels of een booster maar hou er rekening mee,
dat het soms wel even kan duren tot dat je weer kunt starten.
Als de auto helemaal niet meer wil starten en er gebeurd ook helemaal niks,
dan zou het de start motor kunnen zijn.
Maar in eerste instantie zou ik de accu verdenken.
*

Zoran
23

• Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
    • Zoran Grbic Photo
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2025, 15:38:34 »

Wat kan ik doen?

En? Was het de accu? Is je wagen gestart? Verkocht? ;-)
-z

What happens at Squadra Tuning stays at Squadra Tuning.

Sinds 2024: Giulia 2L
Sinds 2016: HD Sportster
Sinds 2010: Kawasaki ZZR-1400
Tussen 1990 - 2010: Alfetta GTV 2.0L, Volvo C70, MG 45, Mini JCW, Maserati Spyder Bi-turbo, Maserati Quattroporte V