!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
start stop problemen giulietta?
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2013, 22:24:57 »
Echte mannen hebben geen tang nodig....
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: start stop problemen giulietta?
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2013, 01:02:22 »
Bij mij is het net de omgekeerde evolutie, ik kom van een v6 en nu de multiair. Ik ben er toch wel zeer tevreden over, zeker met het savali motor management. En die turbo valt immers onder de garantie dus geen probleem ;)

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat mij de 1.4 170pk versie zeker niet tegenviel! Het ding is zo levendig en rijd zo gemakkelijk hard, dat het amechtige gevoel tov de V6 dermate klein was, dat ik meteen zei dat ik er prima vrienden mee zou kunnen worden. Zeker als je je bedenkt dat het motortje bijna de helft minder slagvolume heeft en slechts 20 pk minder dan de V6. Het koppel van die 1.4 weet ik niet, maar het zou me niet eens verbazen dat de V6 dan weer wat witjes om z'n neus wordt, en zich in een hoekje mag gaan schamen  >:D

Maar goed, mijn autokeuze word enorm beperkt omdat ie geschikt voor lpg moet zijn. Een diesel krijg niemand mij meer in. Of het moet een dikke BMW 6 pitter zijn, dan wil ik het nog een keer overwegen. Ik laat zelfs 5 cylinder 20 kleppers van Alfa compleet doodvallen. Op het moment dat ie uitvalt geeft dat zo'n daverende knal dat je je serieus zorgen gaat maken om de conditie van de motorsteunen. Om over de ergernis nog maar te zwijgen. Ik heb het gevoel gewoon niet met een diesel, ik kan daar niet op een fatsoenlijk gecultiveerde manier mee omgaan om de één of andere vage reden. Daarom vond ik de latere Leon TDI met 187pk en zowat 400Nm aan koppel ook helemaal niets! 3 weken nadat ik hem uit de verpakking peuterde, heb ik hem al omgedoopt tot "kangoeroe"............... En was er niet rouwig om toen ik hem na een jaartje in mocht leveren.
*

zvoni
11

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: start stop problemen giulietta?
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2013, 13:59:24 »
Hoi ,

Ik heb hetzelfde probleem al 2jaar .
Ben al 2-3 keer bij de garage geweest , zij konden niets vinden.
Als ik naar de garage rij moet ik ongeveer 100km rijden van bij mij thuis , nu zou je denken dat de accu opgeladen is en
dat het start stop systeem gewoon moet werken.
Niets dus, het enigste dat ze doen is de accu loskoppelen en uitlezen of zo iets en dan zeggen ze dat er niets aan de hand is.
Ze zeggen steeds dat het komt omdat er teveel stroomverbruikers werken , ik ben het daar niet mee eens.
Bij mij werkt de radio en de verwarming (zoals bij iedereen , denk ik ),dan zou je toch denken dat dit geen probleem zou mogen zijn.
Als je zo iets maakt moet het toch berekend zijn inclusief al de stroomverbruikers zou je toch denken en niet als je niets gebruikt,
want dan kan je het beter niet op plaatsen.
De eerste week nadat ik bij de garage ben geweest werkt het nog perfect , nadien weer niets.
Vorig jaar zijn we op skivakantie geweest ongeveer 2000km gereden en toen we terug waren deed het start stop systeem het plots weer nu ongeveer
10 dagen daarna was het weer start stop systeem niet beschikbaar.
Voor mijn werk rij ik elke dag 23km enkel.
Heeft iemand dit probleem ook en wat is eventueel de oplossing.

Alvast bedankt ,

Zvoni 8)