!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #30 Gepost op: 3 november 2011, 08:10:58 »
Bij mij werkt het gewoon goed, zij valt uit als ik het gevoel heb dat dat ook werkelijk zin heeft.Ik klaag er niet over.
Look to the past, see the future
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #31 Gepost op: 4 november 2011, 22:17:51 »
Een WONDER !!!!!!!!!!! het S&S systeem werkt al 2dgn ! Echt niet te geloven !!! Maanden niets gedaan nu ook met een koude motor werkt het .
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #32 Gepost op: 7 november 2011, 12:49:00 »
Dat noemen ze nou "emotie"  :cool:
*

maxer
85

  • **
    - Junior Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #33 Gepost op: 7 november 2011, 15:26:17 »
Ik heb er af en toe ook problemen mee. Stond laatst voor een open brug ( had al flink wat Km gereden in die rit ) auto in zijn neuraal, koppeling los en S&S gaat netjes aan, echter na twee minuten start de motor opeens uit zichzelf en schakelt dus het S&S uit.

Vorige week met een groep vrienden op pad, eentje moet pinnen, auto in neutraal, koppeling omhoog en S&S gaat netjes aan. Een van mijn vrienden merkt dat de motor afslaat en vraagt wat dat is. ik leg het S&S systeem uit, trap koppeling in, auto start netjes. Vervolgens zet ik hem weer in zijn vrij en motor blijft draaien??
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #34 Gepost op: 7 november 2011, 22:06:11 »
Maxer, over dat 2e geval: uit mijn ervaringen (in de files op de Brusselse ring) heb ik opgemaakt dat eens het SS-systeem de motor heeft doen uitslaan en weer aanslaan, je minstens je koppeling in z'n 1 volledig moet laten komen voordat het systeem opnieuw bij een volgende stop de motor kan laten afslaan. Je moet dus minstens een minimale snelheid hebben gereden voordat het systeem zich als het ware reset.
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
Start&Stop en GSI
« Reactie #35 Gepost op: 8 november 2011, 14:50:23 »
Citaat van: maxer;14950
Ik heb er af en toe ook problemen mee. Stond laatst voor een open brug ( had al flink wat Km gereden in die rit ) auto in zijn neuraal, koppeling los en S&S gaat netjes aan, echter na twee minuten start de motor opeens uit zichzelf en schakelt dus het S&S uit.

Dit heb ik zelf ook al 2 keer gehad, ik stond voor de slagbomen van een spoorwegovergang. Na een tijdje (heb niet exact gemeten hoelang maar ik stond er wel degelijk al een tijdje) schoot mijn motor automatisch terug aan. Ik dacht toen dat het wel normaal zal zijn dat de motor na een maximale tijd automatisch terug aanslaat om bepaalde elementen te voorzien van de benodigde electriciteit, olie, ... en zie het dus niet direct als een mankement.
*

maxer
85

  • **
    - Junior Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #36 Gepost op: 8 november 2011, 15:37:00 »
En nog een toevoeging! vanochtend in een heule lange file gestaan. Eerste drie keer deed het S&S systeem het, bij de vierde keer in neutraal zetten gaf ie opeens aan dat het S&S systeem niet meer beschikbaar was?

kortom het S&S systeem roept zeker nog wat vragen op maar ik ben ook iemand die nooit de boekjes van de auto door leest en vindt dat alles het op intuïtie gewoon moet doen....
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #37 Gepost op: 8 november 2011, 19:06:36 »
Het S&S systeem heeft een aantal randvoorwaarden voordat het geactiveerd wordt. Alleen als bestuurder van de auto heb je niet veel zicht of en waneer er aan deze randvoorwaarden wordt voldaan. Dit creëert een stukje onbegrip waardoor "het systeem" al snel de zwarte piet toegespeeld krijgt.

Een van de randvoorwaarden is bijvoorbeeld als de airco wordt gebruikt. Ik denk dat veel mensen de airco niet geforceerd hebben uitgeschakeld, kan gewoon met 1 druk op de knop. Als de aircopomp draait omdat jouw volautomatische klimaatcontrol denkt dat het even nodig is en jij stopt op dat moment voor een verkeerslicht, dan kan het voorkomen dat S&S "het niet doet".
*

FastKars
11

  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.flyingdutchmen2cvracing.nl
Start&Stop en GSI
« Reactie #38 Gepost op: 21 november 2011, 18:20:34 »
Werkte bij mij ook pas na een paar 100 km, doet het nu goed en is af en toe ook best irritant, alhoewel het aanslaan van de motor op zich nog best snel gaat.

Heb het SS systeem ook al in de stress gekregen toen ik op een helling in een parkeergarage stond te wachten totdat de deur open ging.
Op het moment dat ik mijn rem losliet, sloeg de motor op precies hetzelfde moment af en rolde ik naar voren met een afgeslagen motor en de melding dat het SS systeem niet beschikbaar was.
Heb de versnellingsbak in neutraal gezet, het contact af moeten zetten om met de sleutel de motor weer te moeten starten.....niet iets wat je graag midden op een kruispunt wilt hebben :)
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Start&Stop en GSI
« Reactie #39 Gepost op: 23 november 2011, 13:26:39 »
heb het S&S systeem ook in de stress gekregen: na ritje geparkeerd met S&S gaat de motor uit.. na een tijdje slaat hij weer aan... en plots valt hele auto uit.. incl. piepje met oliemelding.. waarschijnlijk is een van de randvoorwaarden een voldoende warme hoeveelheid olie ;-)
 
Trouwens de airco (volautomatische climat control) gaat bij mij gewoon uit als S&S inschakelt.. zodra ik dan weer de koppeling intrap, start de motor en begint climat weer te draaien..
*

Quintijn
13

  • *
    - Startende Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #40 Gepost op: 23 november 2011, 13:40:02 »
Bij mij werkte het start/stop ook onmiddelijk (55km op teller). Keek wel even vreemd op aangezien ik niet wist dat dit systeem aanwezig was :).
 
Je moet het je wel aanleren overigens dat hij heel even tijd nodig heeft om weer op te starten. Heb al 2x gehad dat ik te snel wilde wegrijden en ik op het scherm zag: Trap koppeling in (om de motor weer te starten) :).
 
Ik heb er nog niet echt een mening over. Wel een heerlijk 'zen' momentje om alles even stil te hebben (op Radio na) tijdens het wachten.
*

rvbracht
35

  • *
    - Startende Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #41 Gepost op: 27 november 2011, 21:38:08 »
Biij mij na 10.000 km (in 50 dagen :) ) nog steeds geen sjoegge in het S&S systeem te bekennen...

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2012, 17:30:57 »
Bij mij valt het me dat dat sinds de tuning op 11 januari jongstleden het start stop systeem nog niet heeft gewerkt. Ik las hierboven iets over een online instructie mbt start stop en herleren oid of zoiets . Wat wordt hiermee juist bedoeld ?
Kan de dealer het start stop systeem via diagnose evt aanschakelen mocht het gedesactiveerd zijn ?
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

ronniek
63

  • **
    - Junior Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2012, 20:14:28 »
Bij mij werkt het zoals het hoort, bij koude motor blijft hij lopen en als ik 10 minuten onderweg ben start en stop hij zoals in het boekje. Ik heb een TCT wellicht dat dit enig verschil maakt?
:rolleyes: 1.4 MA TCT, Argento, full leder zwart, business pakket plus, sportpackIII, zonnedak, dubbele uitlaat met difuser, Bose, 18 Inch Turbina, xenon, Brembo remmen, Privacy glass, alu dorpelset. :p
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Start&Stop en GSI
« Reactie #44 Gepost op: 22 januari 2012, 20:41:19 »
Citaat van: linny;17266
Bij mij valt het me dat dat sinds de tuning op 11 januari jongstleden het start stop systeem nog niet heeft gewerkt. Ik las hierboven iets over een online instructie mbt start stop en herleren oid of zoiets . Wat wordt hiermee juist bedoeld ?
Kan de dealer het start stop systeem via diagnose evt aanschakelen mocht het gedesactiveerd zijn ?

Heej Lorenzo . S&s heeft bij mij nog nooit goed gewerkt ! Ik vind het ook niet zo erg . Het werkt alleen als ik echt honderd km of meer heb gereden ! En dat komt helaas niet elke dag voor !:(