!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dennis Plomp
162

  • Type Alfa: 940 1.4 ma. 916 spider ts
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Subwoofer
« Gepost op: 27 maart 2020, 11:16:33 »
Iemand al eens een pioneer ts wx 610a aangesloten??
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Subwoofer
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2020, 11:35:24 »
De meeste subwoofers zijn op de zelfde manier aan te sluiten, dus ik zou niet specifiek naar dit merk en model vragen, maar de vraag meer algemeen stellen.
Wie heeft er een actieve subwoofer in zijn Giulietta aangesloten.

Tips die ik kan geven van mijn vorige inbouw (niet persé in een Giulietta)
- Scheid de power en signaalkabels van elkaar (bijvoorbeeld de stroomkabels langs de linkerdorpel, de speakerkabels langs de rechterdorpel.
- Check of de subwoofer een ingang heeft waarbij je van één van de speakers kan 'aftakken', dit omdat de standaard radio geen tulpuitgangen of speciale subwooferuitgang heeft zover ik weet.
*

Putdeksel
117

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • ***
    - Alfist
  • If in doubt, Flat out
Re: Subwoofer
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2020, 13:12:55 »
Tips zoals hierboven zeker naleven.
ik heb even gegoogled en het lijkt me dat alle bekabeling erbij zit dus kwestie van aftappen van zowel linkse als rechtse speaker, anders heb je alleen bass als 1 van beide kanten bass heeft.
verder is het best wel plug & play in de door jou genoemde subwoofer.
Voor de massa zou ik een gordelpunt loshalen, het chassis hier ontdoen van de lak en dan de massa tussen de chassis en gordelpunt zetten.
Giulietta 2.0 JTD-m: 200pk & 400Nm, Giulia Veloce wielen, AP-farhwerk onderstel, Mtec schijven+Greenstuff remblokken and many more.
*

Chung_JTD170TCT
2

  • Type Alfa: JtdM 170 tct
  • *
    - Startende Alfist
Re: Subwoofer
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2020, 14:08:55 »
Ik heb dit toevallig enkele weken geleden laten doen. Gaat om een JBL Bass ProHub. Die heeft volgens mijn beperkte kennis betere specs. Ik kan in ieder geval vertellen dat hij veel meer bass levert dan ik nodig heb. Dit icm met originele HU en speakers.

Omdat deze sub een 2 cm hogere inbouwhoogte heeft dan de Pioneer, is dit passend gemaakt (zie foto). De kofferbodem rust nu op het framewerk waardoor je slechts 2 cm hoogte in je kofferbak mist.

En last but not least. Prijs met inbouw viel mij reuze mee!


*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Subwoofer
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2020, 16:03:30 »
Ik heb dit toevallig enkele weken geleden laten doen. Gaat om een JBL Bass ProHub. Die heeft volgens mijn beperkte kennis betere specs. Ik kan in ieder geval vertellen dat hij veel meer bass levert dan ik nodig heb. Dit icm met originele HU en speakers.

Omdat deze sub een 2 cm hogere inbouwhoogte heeft dan de Pioneer, is dit passend gemaakt (zie foto). De kofferbodem rust nu op het framewerk waardoor je slechts 2 cm hoogte in je kofferbak mist.

En last but not least. Prijs met inbouw viel mij reuze mee!


Netjes!! Deze is dus ook achter de radio  afgetakt van de voorste speakers?
*

Chung_JTD170TCT
2

  • Type Alfa: JtdM 170 tct
  • *
    - Startende Alfist
Re: Subwoofer
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2020, 19:38:24 »
Heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Weet wel dat als ik geluid alleen richting de voorspeakers stuur, sub niet meewerkt. Is dat iets waar je wat aan hebt?
*

Mher Aper
29

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T Distincti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Subwoofer
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2020, 22:02:15 »
Ik heb 2 weken geleden ongeveer een JBL bass prohub in mijn Guul geplaats! Voor mij was het 1e keer en ik moet zeggen het viel best mee. Maar goed je moet wel een beetje verstand van hebben want je moet een hoop draden doorknippen achter het radio want je moet een converter aansluiten om het werkend te maken. Al met al heeft het me €220,- gekost en kleine 3 uren werk(kan ook wel in 2 uur). En ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben, het was het zeker waard!!
Mocht er iemand hulp nodig hebben met uitleg of installatie dan Hoor ik het graag.

Gr Mher
*

Dennis Plomp
162

  • Type Alfa: 940 1.4 ma. 916 spider ts
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Subwoofer
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2020, 22:07:22 »
Waar heb je de stroomkabel doorgesroken naar de accu?(foto?)