!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Een 2014/2015 gaat het helaas niet worden, die vallen net buiten mijn budget m.u.v. een aantal Progressives. Wil er wel echt het sport pack op en Brembo remklauwen onder hebben dus het bouwjaar zal max 2013 zijn.
Citaat van: Reynaert98 op 5 oktober 2021, 14:39:32Citaat van: Reynaert98 op 5 oktober 2021, 14:39:32Een 2014/2015 gaat het helaas niet worden, die vallen net buiten mijn budget m.u.v. een aantal Progressives. Wil er wel echt het sport pack op en Brembo remklauwen onder hebben dus het bouwjaar zal max 2013 zijn.Goeie keuze dat Sport pack, en dan met name Pack Sport 2. Een Giulietta zonder sideskirts mist naar mijn mening iets, de zijkant is echt te kaal. En de meeste hebben het er gelukkig wel opzitten en zijn over het algemeen niet eens duurder. Ook de zwarte stijlen en hemelbekleding staan wel echt heel wat mooier. De grotere 330mm Brembo remmen verkleint je keus wel aanzienlijk als je een niet-QV zoekt. Zelf heb ik de grote Brembo remmerij er later zelf opgezet, maar om dat een beetje betaalbaar te houden moet je wel 2 rechterhanden (of een dikke portemonnee) hebben
Een 170PK MA kunt je ook wel prima kopen hoor,maar je moet gewoon wat ruimte over laten in je budget voor onvoorziene reparaties, zoals de MA module.Want het is uiteraard niet de vraag of die stuk gaan maar eerder wanneer.Overigens zijn er bij de latere Giulietta´s 2014 en nieuwer wat minder problemen bekend volgens mij.Het komt vooral veel voor bij de vroegere bouwjaren.Maar ik snap jouw redenatie ook wel, persoonlijk zou ik ook voor een T-jet gaan.Deze kan je eventueel bij Savali of Squadra nog wel wat fijner maken.
Dat je zelf goed onderhoud wilt (laten) plegen en de olie interval op de koop toeneemt etc. is tot daaraan toe, maar je weet vaak ook niet goed hoe de vorige eigenaar/eigenaren er mee om is/zijn gegaan.Ongetwijfeld ga je voor een auto met een goede onderhoudshistorie, maar toch weet je het niet zeker. Tweedehands spullen zijn altijd een gok tot een zekere hoogte.
Ik kan de redenatie volgen, maar herken niet het beeld dat je schetst van de 170 pk MA waarin je gereden hebt. Ik heb destijds in beide proefgereden en vond de MA duidelijk mooier lopen en veel sneller accelereren dan de T-jet motor. Dat met de MA-module is een serieus punt, maar dat speelt eigelijk alleen bij de eerste serie, dus MY2010. Later zijn er nieuwe modules gemonteerd, die over het algemeen weinig problemen veroorzaken, mits het onderhoud goed en regelmatig wordt uitgevoerd.Maar zelf vind ik de MA een bijzonder fijn blok, met veel trekkracht. En ja, ik heb ook in de QV gereden, maar dat is een klasse apart.
Dit is ook precies hetgeen waarmee ik zit. Van de 1.4 MA in mijn MiTo weet ik dat hij jaarlijks onder de 10k km een oliewissel heeft gehad bij Stern dus durfde ik het destijds wel aan om hem te kopen. Echt flink doorhalen doe ik ook niet heel vaak dus zal de T-Jet waarschijnlijk wel de betere keuze zijn (of een QV als ik geluk heb).