!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Maar deze hebben helaas dan weer wel de beruchte m32 versnellingsbak.
-Bij de multiairs van de 1e generaties zijn die modules wel gevoelig voor goed onderhoud,Vanaf en tot welk jaar werden die 1e generatie MA modules geleverd?
Citaat van: MysteryAngel op 15 september 2021, 18:06:17Maar deze hebben helaas dan weer wel de beruchte m32 versnellingsbak.Ik wist niet dat de Giulietta ook de M32 had? Van de MiTo en 159 weet ik het wel. Een dik aangeklede hoeft van mij niet perse, enige pre is toch wel het sport pack en een goede set velgen. Van zowel de 170 als 120pk zijn er daar, op dit moment, redelijk wat van die binnnen mijn budget vallen. Mocht ik voor een MA gaan dan zal ik voor de zekerheid wel wat aan de kant leggen en van het ergste uit gaan.
Citaat van: ramrod op 15 september 2021, 21:28:36-Bij de multiairs van de 1e generaties zijn die modules wel gevoelig voor goed onderhoud,Vanaf en tot welk jaar werden die 1e generatie MA modules geleverd?Fabricage 2010 tot en met juli 2013.Dus na de fabrieksvakantie 2013 is de tweede generatie gemonteerd. Dat was MY2014.
Nee geen enkele Giulietta heeft de M32
Alle Giulietta's hebben de C635 versnellingsbak van FPT zelfDe koppeling (en dubbele) is voor de 2.0 diesels een beetje zwaarder gemaakt
Ik heb eindelijk de knoop door gehakt om begin 2022 voor een 2010 t/m 2012 Giulietta te gaan. De ongeblazen 1.4 MultiAir die ik nou in mijn MiTo heb is mij toch echt te traag, vooral met het wegrijden vanuit stilstand. Hierin zit ik nog wel behoorlijk te twijfelen tussen de T-Jet en MultiAir. Ik heb al meerdere posts gelezen over de vergelijkingen, zowel hier als op andere forums. Van wat ik heb gelezen komt de T-Jet komt sneller op gang en is bij lagere snelheden zelfs iets sneller maar is in de hogere toeren ook snel buiten adem terwijl de MultiAir langer doortrekt. Hoeveel is hier in de praktijk van te merken mits je je gewoon aan de maximale snelheid houd? Ik ben waarschijnlijk ook van plan om hem na aanschaf langs te brengen bij Squadra. Hoe zijn de blokken met elkaar te vergelijken na de chip? Verder had ik nog wat andere vragen; Hoe zit het daarnaast met de onderhoudskosten vergeleken een MiTo? Met de MultiAir drama's, kabelboom, versnellingsbak en krakende onderstel ben ik bekend maar zijn er nog andere zaken die duur zijn om te vervangen?