!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Ik denk dat ik deze beste meneer (die aan jou auto werkt Arjan) aan de lijn heb gehad.. Het ging iig over de waardes van de trekkoppeling, en dat ze deze niet vooraf uitgelezen hadden maar opgemeten. Ik heb verteld dat ik ze altijd uitlees en terug zet, in alle gevallen nu 10.8 geweest. En dat ik dat in dit geval nu ook zal doen. Ik begrijp ook dat LUC bijv 10.5 op geeft in hun beschrijving...
Citaat van: Niels G60 op 24 oktober 2021, 19:09:57Ik denk dat ik deze beste meneer (die aan jou auto werkt Arjan) aan de lijn heb gehad.. Het ging iig over de waardes van de trekkoppeling, en dat ze deze niet vooraf uitgelezen hadden maar opgemeten. Ik heb verteld dat ik ze altijd uitlees en terug zet, in alle gevallen nu 10.8 geweest. En dat ik dat in dit geval nu ook zal doen. Ik begrijp ook dat LUC bijv 10.5 op geeft in hun beschrijving...Haha, leest de dealer op dit forum mee en heeft men uit pure wanhoop nu maar het TCT-orakel gebeld?
Bedankt Niels!Die 10,5mm staat genoemd in de eLear clutch instruction van de 4C (zie attachment onderaan in deze eerdere post).Ik heb dus met 'self-calibrated odd no. gear clutch postion closed' de correcte waarde uitgelezen in AlfaOBD he, die 9,6mm aangeeft?Zal ze morgen weer bellen en (hopelijk) ervan overtuigen dan ipv inleren ze helaas de bak er onderuit zullen moeten halen om de koppeling goed af te stellen.Vliegwiel is inderdaad niet mee vervangen, auto heeft pas 50k gelopen dus mag hopen eigenlijk dat die nog goed is. Joel noemde ook al dat die terug gezet moet worden, weet niet of ze dat gedaan hebben, zal dat ook vragen.Zie trouwens dat zo'n vliegwiel gereviseerd 599,- kost bij QVerde, dus als die nog mee kan zou dat wel mijn financiele voorkeur hebben...
Dat lijkt me idd die waarde te zijn ja, en dan staat ie wel aardig naast.
Je kan alleen de trekkoppeling afstellen met dat moertje. Deze waarde moet je uitlezen voor je demonteert en dan zo terug zetten. Deze zit meestal rond de 10.8. Vandaar dat luk ook 10.5 bijv op geeft. Als ze het bij jou met de schuifmaat hebben gedaan, is de kans best groot dat ze er naast zitten. Zo hebben wij de eerste ook gedaan, maar daarna toch direct met de tester bekeken, en weer aangepast omdat ie er wat naast stond toch. Sinds dien doen we standaard bak aan de stekkers en met de computer eraan ''afstellen''. De rest moet gewoon door de inlee rprocedures van de module gedaan worden.
@ArjanB hoe is het afgelopen? Schakelt de bak nu weer zoals zou moeten?
Had je niet andere software? Al eens met de standaard tct software geprobeerd?