!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Waarom is de bak opnieuw ingeleerd? Van olie verversen raakt de bak z’n geheugen niet kwijt, van te lang stroomloos blijven bijv. wél. Na een km. of 40 rijden zou de bak dan weer goed moeten schakelen. Het lijkt me dus niet normaal dat dit in jouw geval na honderden kilometers nog steeds niet zo is.Gaat toch het adagium “If it ain’t broke, don’t try to fix it” weer op. En dat is zuur, vooral als je het met de beste bedoelingen preventief aanpakt.
Wat moet ik hiermee dan?
Citaat van: Rogierr op 4 februari 2024, 11:34:00Citaat van: Rogierr op 4 februari 2024, 11:34:00Wat moet ik hiermee dan?Contact opnemen en de specialist vriendelijk verzoeken het op te lossen.
Even een kick:Ik heb onlangs de bakolie en hydroliek olie van mijn Giulietta TCT laten verversen. De auto heeft175k gereden en dit was nog niet eerder gedaan. Dus preventief laten doen. De bak is hierna weer opnieuw ingeleerd. Er is 75w90 olie in gegaan. Affabriek is dit 75w80, maar de specialist zei dat ze altijd w90 erin doen omdat ‘deze iets dikker blijft en betere viscositeit behoudt bij warme temperaturen’. Dat neem ik dan maar aan. Ik merk nu na een paar honderd km rijden dat de bak op zich prima schakelt, maar wel meer stoterig schakelt dan voorheen. Zeker als ze koud is. Na echt warmrijden wordt het wel beter. Is dit normaal na zo’n verversing? Moet je de olie ‘inrijden’? Iemand hier ervaring mee?