!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

TCT olie vervangen en DNA vraagje.

(1/4) > >>

MarLukHar:
Twee vraagjes:

1. Kan iemand mij vertellen of de olie in een TCT versnellingsbak ook periodiek ververst moet worden.
2. Ik rij momenteel al een tijdje in de Allweather stand. Vandaag sprong hij na een half uur rijden ineens uit zichzelf in de Normal stand. Is dit normaal? Ik las in de handleiding dat hij wel automatisch van de Dynamic stand naar de N stand kan springen bij overbelasting.   

Timon:
Om even een open gebleven topic nieuw leven in te blazen...
Ik heb een Giulietta 1.4 MA met TCT automaat. Rijdt echt heel leuk en ben helemaal fan! Maar nu is de auto inmiddels 7 jaar oud en heeft 100.000 km op de klok, dus dacht ik, moet er niet eens iets aan de olie of hydraulische vloeistof van de versnellingsbak gedaan worden? En zo ja, heeft iemand dit al eens gedaan en of laten doen?
Ook begreep ik dat er updates voor de TCT uitgekomen zijn, was dit na 2012? Ik ben benieuwd of er nog een nieuwere versie voor mijn TCT software beschikbaar is.
Overigens werkt de automaat nog prima, het gaat hierbij dus echt om preventief onderhoud.

gr

Timon:
Niemand met info over de TCT?

allazurra:
Ha Timon, de TCT heeft “gewone” 75w GL4 olie in de bak zitten, die je traditioneel ververst, dus met aftap en vul/niveau plug. Daarnaast heeft de tct (net als de selespeed) ook olie in het hydraulische systeem zitten dat alleen met de juiste software volledig ververst kan worden. Je kunt ook preventief het reservoir bovenop de v-bak leegzuigen en hervullen met verse hydraulische olie, dat helpt in ieder geval iets.

Timon:
Top goede info! Zelf al eens gedaan?
Kan alleen de dealer de hydraulische vloeistof vervangen omdat er ook software voor nodig is?
Na hoeveel tijd en of KM zou dit gedaan moeten worden?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod