!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Hebben jullie wel de meest recente TCT-software-updates? Dit is in elk geval niet zoals een TCT-bak hoort te schakelen.
Ik kan in de historie niet terugvinden of deze al eens vervangen is, denk 't niet. Huidige kmstand is 130dkm.
Tanken jullie E10. Sinds ik dit niet meer tank zijn mijn problemen verdwenen.
Citaat van: Bas086 op 31 maart 2024, 21:18:10Tanken jullie E10. Sinds ik dit niet meer tank zijn mijn problemen verdwenen.Bedankt voor het meedenken, maar sorry, geloof er persoonlijk niets van dat E10 brandstof ook maar iets te maken kan hebben met het schakelgedrag van een automaat.
Het tanken van een soort brandstof heeft,verder niks te maken met het schakelgedrag van de TCT denk ik.Het tanken van E10 kost je hoogstens wat top vermogen en een iets,hoger verbruik tov pure benzine zonder ethanol toevoeging.E5 benzine heeft ook gewoon ethanol toevoeging alleen wat minder dan E10.Het schakel gedrag van de bak kan natuurlijk van alles zijn,het zou kunnen dat met een recente software update de bak beter schakelt.Maar wellicht zou het ook wel een soort van product eigenschap kunnen zijn,afgezien van de gebruikelijk slijtage die hoort bij leeftijd en km stand natuurlijk.De olie in de bak zal ook wel even op temperatuur moeten komen denk ik.En de TCT wordt over het algemeen niet als de meest verfijnde bak omschreven.Ik heb wel eens in een Mito met TCT gereden en ik vond dat geen fijne bak.Maar het schijnt wel dat de TCT in de Giulietta verfijnder zou moeten zijn t.o.v de Mito.Dus als andere hier zeggen dat het beschreven gedrag niet normaal is,dan zal dat ook zeker niet normaal zijn.Ik hoor ook altijd verschillende verhalen over het spoelen van de bak,maar of dat ook echt helpt zijn de meningen erg verdeeld over.Als er een software update voor de bak is zou je dat eens kunnen proberen.