!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Startproblemen Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2014, 18:11:23 »
zowel Hyundai (smartkey) als Mitsubishi (Keyless entry) heeft dit ook, snap niet dat je dat wil eigenlijk.  Behalve om indruk te maken misschien, maar wie is daar ondertussen nog van onder de indruk?
*

Quadrifoglio Verde
105

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Startproblemen Giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2014, 01:29:15 »
Vind het onderwerp "startproblemen Giulietta" misleidend.

Overigens moet elk contactslot dat even het wipje na de mar stand heeft gehad eerst worden terug gedraaid!!!! Dit is simpel een beveiliging om niet tijdens het rijden nog eens te starten (zoals heel vroeger wel kon met alle gevolgen van dien) Duurdere/luxere uitvoeringen hebben een andere beveiliging en dan wordt de startmotor "buitenwerking" gezet als de motor loopt. Te zien aan een extra aansluiting op de solenoid.

De vraag is dus welke beveiliging heb je :-\

En even voor de helderheid   "Je Giulietta start gewoon toch".

Startproblemen heb ik wel degelijk, maar hij start inderdaad wel gewoon, ik zeg ook nergens dat hij helemaal niet start. Zoals gezegd, bij elke auto waar ik ooit in heb gereden is het geen probleem om hem eerst op het contact te zetten, behalve de Giulietta. Misschien is het een soort beveiliging, misschien heeft het met het S&S systeem te maken? Geen idee, maar het lijkt me raar dat dat zo hoort.

Volgens mij is de auto er juist voor gemaakt om hem op het contact te zetten, want dan geven die meters van toerenteller en snelheid ook een zwaai naar rechts en weer terug. Wel opvallend dat er veel verschillende meningen over zijn.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

MRCR
2

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta 2011
  • *
    - Startende Alfist
Re: Startproblemen Giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 28 augustus 2023, 16:00:35 »
Ik ondervind dit "probleem" ook...Ben sinds een paar dagen eigenaar van een Giulietta uit 2011 en heb gemerkt dat hij daarna niet meteen weer wil starten nadat ik hem eerst even op contact heb laten staan (bij gewoon in 1 keer starten, zonder eerst even op contact doet ie het altijd). Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor de Giulietta of dat er misschien toch iets meer aan de hand is?
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Startproblemen Giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 28 augustus 2023, 16:06:44 »
Dat is niet zoals het hoort. Je moet 'm gewoon op contact (MAR) kunnen zetten, dan zwiepen de wijzernaalden even heen en terug, en daarna kun je starten. Zo doe ik het tenminste altijd en dat heeft nog nooit niet gewerkt.
*

MRCR
2

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta 2011
  • *
    - Startende Alfist
Re: Startproblemen Giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 28 augustus 2023, 16:09:34 »
Hmm OK. Bedankt voor de supersnelle reactie. Dan zal er misschien toch iets meer aan de hand zijn. Maar ik zou even niet weten waar het dan aan zou moeten liggen, want alles werkt (tot nu toe) verder gewoon naar behoren. Ook het starten zelf, gaat dus probleemloos als ik hem dus niet eerst even in contact laat staan en meteen de sleutel verder draai tot het starten.