!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

dna
79

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #105 Gepost op: 14 maart 2012, 10:23:36 »
Zie het net ook op squadra bij de metingen :) was een domme vraag dus.
*

dna
79

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #106 Gepost op: 15 maart 2012, 11:30:05 »
Gister ARAL102 getankt, en toen nog even via duitse autobahn terug naar huis.
Even topsnelheid weer gaan bekijken...

Reed 240km/h op de linkerbaan, knipperlicht naar links aan, mistlicht voor aan...

Gaat er ineens een fiat panda naar de meest linkse baan (3 baans weg)!!!
Terwijl die ook naar de middelste baan had kunnen gaan om die vrachtauto in te halen.

Toen sloeg mijn hart wel een keer over, om van 240 --> 120 te moeten remmen.
Dit was ook nog eens in enigzins een bocht, dus de auto ging een beetje slingeren (minimaal) maar moest toch met het stuur de auto goed onder controle houden.

Dus laat dit ook een waarschuwing zijn voor iedereen die erg hard gaat rijden...
*

Scudetto
684

- Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #107 Gepost op: 15 maart 2012, 12:47:57 »
Ik hoop dat iedereen daar sowieso rekening mee houdt met hoge snelheden en dat dit geen wakkerschudmoment is. :)

Het scheelt in hoge toeren wel merkbaar he, dat Aral 102? Ik gooi dat er in D ook altijd in. Zelfs ten opzichte van 98 is het voelbaar.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

dna
79

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #108 Gepost op: 16 maart 2012, 09:42:39 »
Ik merkte het niet meteen, en dat is ook logisch.
Mijn dealer vertelde me waarom:
De sensor die pingelen detecteert, is gewend aan octaan getal van 95.
Die regelt dus terug omdat er blijkbaar pingelen wordt gedetecteerd. Dat kan door de ontsteking later te zetten of de turbodruk iets te verlagen.
Gooi jij er dan aral102 in, dan duurt het 300km ongeveer voordat de sensor volledig "overtuigd" is, langzaam met de km's Word de turbodruk verhoogd om de ontsteking te vervroegen. Dan pas merk je dat.
Ook zaak om dus aral102 of bp ultimate te blijven tanken. Gooi je namelijk 1x euro95 erin dan staat je sensor weer helemaal laag ingesteld.
topsnelheid Giulietta
« Reactie #109 Gepost op: 16 maart 2012, 10:49:20 »
Volgens mij verteld je dealer een broodje aap verhaal......:rolleyes:
*

dna
79

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #110 Gepost op: 16 maart 2012, 22:12:22 »
Heb dit ook op meerdere plekken gelezen op internet dat het paar honder kilometer duurt voordat je het nerkt ivm die sensor.
En deel over latere ontsteking en turbo druk heb ik van squadra.
*

djbase
585

- Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #111 Gepost op: 16 maart 2012, 23:09:06 »
Tuurlijk Tenzij er een manier is om de ECU te resetten en dan begint deze ineens zijn tabel te reconstrueren vanaf nieuw octaan gehalte, bij coupe was dit gewoon plus en min batterij afkoppelen en tegen elkander toetsen en je had direct respons;)
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

ROBIN
1.113

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #112 Gepost op: 16 maart 2012, 23:26:55 »
Vandaag naar een beurs in Duitsland  242 op gps gereden. HAHA precies de fabrieksopgave....
Maar goed ik ga er vanuit dat ie meer kan aangezien ie gechipt is maar het was over het algemeen flink druk dus die ruimte kreeg ik niet.
Volgende keer beter...
QV SAVALI
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #113 Gepost op: 17 maart 2012, 00:26:50 »
Citaat van: frankie;19019
Volgens mij verteld je dealer een broodje aap verhaal......:rolleyes:
Dacht het niet.
De fabrikant gaat absoluut "op zeker" . Opregelen naar een hoger octaanbrandstof gaat stapje voor stapje, terwijl het terugregelen nogal rigoreus gaat. Te sloom betekent namelijk zomaar een gat in een zuiger.:eek:

PS: overigens is het "octaangetal"  en niet "octaangehalte". Het octaangehalte in benzine is ongeveer 15% . Het octaangetal van handelsbenzine kan variëren van 91 tot 102.
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #114 Gepost op: 17 maart 2012, 12:00:32 »
Zal het voor diesel eigenlijk net zo'n effect hebben als ik een 'premium' brandstof tank, zoals voor benzine geld ? Krijg ik er wat vermogen of trekkracht bij ? Ik heb altijd alleen maar testen gezien voor benzine's...
*

djbase
585

- Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #115 Gepost op: 17 maart 2012, 18:34:12 »
Ik vrees van niet, hooguit propere motor en minder verbruik denk ik
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

yvesart
1.078

- Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
topsnelheid Giulietta
« Reactie #116 Gepost op: 17 maart 2012, 22:53:50 »
Citaat van: WalterW;19112
Zal het voor diesel eigenlijk net zo'n effect hebben als ik een 'premium' brandstof tank, zoals voor benzine geld ? Krijg ik er wat vermogen of trekkracht bij ? Ik heb altijd alleen maar testen gezien voor benzine's...

volgens mijn leasemij niet.. :-)
*

corsa54
564

• Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #117 Gepost op: 18 maart 2012, 00:09:49 »
Bij een diesel geeft een premium brandstof geen merkbare vermogenswinst, maar door het schoonhouden/maken van de verstuivers levert het wel een -bewezen- brandstofbesparing op van zo'n 2% ten opzichte van een standaard dieselbrandstof. Lijkt me, dat de leasemij daar wel blij mee  zal zijn.
*

yvesart
1.078

- Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
topsnelheid Giulietta
« Reactie #118 Gepost op: 18 maart 2012, 08:57:44 »
Citaat van: corsa54;19168
Bij een diesel geeft een premium brandstof geen merkbare vermogenswinst, maar door het schoonhouden/maken van de verstuivers levert het wel een -bewezen- brandstofbesparing op van zo'n 2% ten opzichte van een standaard dieselbrandstof. Lijkt me, dat de leasemij daar wel blij mee  zal zijn.
ben dan ook bij één van de weinige leasemij's die dat spul niet willen betalen merk ik als ik het er per ongeluk een keer ingegooid heb.. vooral pomphouders staan je dan raar aan te kijken als je zegt dat je dan even je eigen bankpas moet gaan halen uit de auto :rolleyes: .. gaat hij wel of niet wegrijden ;-) ..
*

dna
79

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #119 Gepost op: 21 maart 2012, 17:05:35 »
Vandaag de auto op een vermogensbank laten testen voor vermogen en koppel.
Het betrof een vermogensbank voor 2 wielen.
En de ABS gaf storing omdat 2 wielen nog stilstonden.
Het vermogen bleek 160pk te zijn en 240Nm koppel dus er klopte iets niet met die test.
Opnieuw gedaan en weer hetzelfde.
Gemeten in 5e versnelling in dynamic, met aral 102 erin en airco uit.

Kreeg te horen dat het door die ABS storing komt dat de gasklep dan half dicht regelt en je dus geen vol vermogen meet...

Nogal raar voor een qv, moest het maar eens ergens proberen met een bank voor 4 wielen waar die ook meedraaien.