!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

topsnelheid Giulietta
« Reactie #150 Gepost op: 14 mei 2012, 10:32:15 »
Zaterdag op de Autobahnmeet even lekker uit kunnen proberen. Tot en met het max toerental in de 5de versnelling (6500) gaat het allemaal heel rap. Ik haal dan 220 gps (225 teller). In de 6 zit er aanzienlijk minder pit in. De top ligt op 236 gps (242 teller). Sneller wil hij niet, wind mee, wind tegen, alleen achter het stuur of met 2 passagiers, het maakt niet uit. Het lijkt wel of er ergens nog een begrenzertje aanstaat.

De acceleratie is wel fenomenaal, een Audi TTS Coupé 2.0 TFSI quattro Pro Line houd ik gewoon bij. Er stond er een aan het eind van een oprit ons op te wachten om ons even een poepie te laten ruiken. Dat deed hij ook want het stonk behoorlijk, maar hij liep echt geen meter uit.

Alleen die 6de versnelling hè, het lijkt wel een overdrive. Daarin loopt hij boven de 220 langzaam op naar de absolute top van 236 waar de koek op is.
*

driftend
501

- Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #151 Gepost op: 14 mei 2012, 11:44:01 »
Wat raar leo... Ik beleef dat toch anders bij mij sleurt ie nog lekker door in 6 en had ik op weg naar tjechie toch echt 253 km op de gps... Ik had wel ron 100 getankt en de auto had al meer dan 500 km echt de sporen gehad, dus was goed los... Exemplarisch??
topsnelheid Giulietta
« Reactie #152 Gepost op: 14 mei 2012, 12:04:46 »
Nou, ik had er in de overige versnellingen geen last van, alleen in 6. Ook ron 100 getankt. Kan best zijn hoor dat ie wat langer tegen de 200 moet rijden voordat ie los komt. Normaal gesproken doe je dat niet in Nederland, je piekt hoogstens even. Het is wel zo dat belading en windrichting echt geen km verschil uitmaakt, vandaar dat ik aan begrenzing dacht. Ik kan het eens bij Stephan navragen...
topsnelheid Giulietta
« Reactie #153 Gepost op: 14 mei 2012, 12:06:21 »
Het lijkt een beetje op een software matige snelheidsbegrenzing. Want op zich loopt hij wel vrij rap naar die 242 op de teller. Zelfde heb ik ook met de mijne, 232 GPS en dan is het gewoon over, kon daarmee trouwens nog aardig in Leo z'n slipstream blijven hangen, terwijl je het idee hebt dat het motortje best nog wat over heeft.
*

RiriassaQV
1.199

• Type Alfa: Ex-Giulietta QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #154 Gepost op: 14 mei 2012, 19:20:59 »
misschien liegt Frank en heeft ie stiekem een sleepkabel aan je QV gehangen ..... :rolleyes: ,hij heeft het immers over dat hij je "niet voorbij" / "slipstream" kon
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p

Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #155 Gepost op: 14 mei 2012, 19:47:09 »
Citaat van: serge ronzani;20828
Als ik terugkijk hoe diesels ooit waren,wat een evolutie vandaag zeg....ja,ik weet het,het geluid van een sportieve benzine blijft achterwege,maar ik had nooit kunnen dromen dat er bij deze diesels zo een krachtontplooiing zou ontstaan,dat natuurlijk veel goedmaakt.
Ik merk wel in mijn geval dat het vrij snel doorschakelen de beste optie is,ergens tussen 3 à 3500t/minuut kies ik de volgende versnelling,en tussen 2,3,en 4de gaat hij naar mijn gevoel het lekkerste in kracht.....er hebben er al menig gevloekt aan vertrekpunten...:o

Klopt, hoewel ik toch echt wel dik boven de 4000 pas doorschakel, maar hij is dan ook gechipt.. hier nog even een filmpje van mij gisteren op de terugweg van de Nurnburgring waar we een dagje geweest waren:
http://www.youtube.com/watch?v=Su9Wzxgyjxw&feature=youtu.be   haahaaha, kijk papa Walter eens gaan..een echte flyby...
topsnelheid Giulietta
« Reactie #156 Gepost op: 14 mei 2012, 20:30:32 »
Citaat van: RiriassaQV;21228
misschien liegt Frank en heeft ie stiekem een sleepkabel aan je QV gehangen ..... :rolleyes: ,hij heeft het immers over dat hij je "niet voorbij" / "slipstream" kon

Laat ik het niet merken :p
Gelukkig vertoonde die hetzelfde gedrag met Frank zelf achter het stuur. :D
topsnelheid Giulietta
« Reactie #157 Gepost op: 14 mei 2012, 20:51:38 »
Yup, ook niet harder dan 242 op de teller.
*

RiriassaQV
1.199

• Type Alfa: Ex-Giulietta QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #158 Gepost op: 14 mei 2012, 21:14:55 »
Dan kan er nog maar 1 reden zijn,  volgende keer die Curryworsten laten staan mannen! :p
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p

Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
topsnelheid Giulietta
« Reactie #159 Gepost op: 14 mei 2012, 21:16:05 »
Die had ik alleen op :D
topsnelheid Giulietta
« Reactie #160 Gepost op: 14 mei 2012, 21:34:31 »
Citaat van: RiriassaQV;21239
Dan kan er nog maar 1 reden zijn,  volgende keer die Curryworsten laten staan mannen! :p

Haha, de hoogste snelheid is gehaald met het meeste gewicht (2 passagiers) aan boord.
*

Scudetto
684

- Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #161 Gepost op: 15 mei 2012, 09:09:54 »
gewicht maakt ook niet uit voor de topsnelheid. Hooguit de iets verhoogde rolweerstand. Het duurt alleen wel iets langer voordat je er bent.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
topsnelheid Giulietta
« Reactie #162 Gepost op: 15 mei 2012, 09:25:57 »
Citaat van: Scudetto;21252
gewicht maakt ook niet uit voor de topsnelheid. Hooguit de iets verhoogde rolweerstand. Het duurt alleen wel iets langer voordat je er bent.

Daartegenover staat een verminderde luchtweerstand, omdat de auto door all die curryworsten wat lager ligt. :D
*

ROBIN
1.113

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #163 Gepost op: 15 mei 2012, 16:02:47 »
Whahahahahaah :D
QV SAVALI
*

HeiM
49

• *
    - Startende Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #164 Gepost op: 18 mei 2012, 17:46:42 »
230 bij dusseldorf, en dan weer vol in de rem, verkeer !
156 SW, 159 SW, Giulietta QV, Giulietta QV