Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: MuiZ op 13 maart 2011, 15:45:24
-
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VU3TCIMY.jpg):o:):cool:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NXMYG6JC.jpg)
-
die 220 op de teller zal niet de maximale snelheid van 215 zijn geweest neem ik aan?
-
ik heb onderweg 1 x de teller gefotografeerd , je kan niet al te lang bezig zijn met die snelheid :p, en bij thuiskomst een plaatje van mijn navigatie waarop de max behaalde gps snelheid staat ,
ik ben niet veel verder over de 220 geweest misschien ietsie rond de 225 maar lette meer op de weg dan op mijn tellertje :D
-
Ik zie dat je de cruisecontrol ook nog had aanstaan met die snelheid ???? da's wel erg stoer, cruisen met 220....
-
Dit toch hopelijk niet op Neerlandswegen ?:p:rolleyes:
-
Dit is een 1.4 MA / 170 pk diesel?
-
ik heb maximum 188 gehad... veel meer zat er niet in...
-
Dit toch hopelijk niet op Neerlandswegen ?:p:rolleyes:
:cool::p:):o:rolleyes::eek::confused:
-
dit is een 1.4 ma / 170 pk diesel?
1.4 ma (op winterbanden...:D )_
-
net onder de 220 op mijn teller heb ik al een keer of 2 gehaald (zonder echt de top al echt geprobeerd te hebben) in mijn 2.0 JTDm.
Wel nog nooit op GPS kunnen verifieren.
Ik heb de instantnav en daarop staat dit ook niet (denk ik toch).
-
ik heb maximum 188 gehad... veel meer zat er niet in...
Ik heb een keertje eens doorgehaald tot 180, ging redelijk vlot moet ik zeggen...
Vreemd dat maar enkele kilometers verder de koek al op is, naar mijn gevoel zit er veel meer in dat blokje !!
Gr.
T. :cool:
-
Ik heb een keertje eens doorgehaald tot 180, ging redelijk vlot moet ik zeggen...
Vreemd dat maar enkele kilometers verder de koek al op is, naar mijn gevoel zit er veel meer in dat blokje !!
Gr.
T. :cool:
idem , alleen haalde ik 200 km/u met de QV .... toen werd het druk een stoplichten kwamen in zicht ....
-
Zo voelt 't inderdaad aan, maar als je die gaspedaal ingehouden houdt, gaat ie niet sneller gaan.. that's it :)
-
zat daarnet bij het naar huis rijden ook weer ineens op 210 op de teller. Het is echt opletten geblazen :)
Toch raar dat al die QV rijders nog niet eens goed doorgeduwd hebben. Ik zit maar met een dieseltje en zit er toch vrij snel aan. Het duurt heus niet lang voor hij aan de top zit.
-
zat daarnet bij het naar huis rijden ook weer ineens op 210 op de teller. Het is echt opletten geblazen :)
Toch raar dat al die QV rijders nog niet eens goed doorgeduwd hebben. Ik zit maar met een dieseltje en zit er toch vrij snel aan. Het duurt heus niet lang voor hij aan de top zit.
Nederland (Vooral Zuid-holland) is nogal druk qua verkeer ....... en eerlijk gezegd wil ik me rijbewijs liever na een jaar niet kwijt :p......
de 200 km/u had ik inderdaad gehaald over een stuk dat misschien iets meer dan een 1 km is ........... dus..... je zit er snel jah !!
correctie >> (heb even de spot op Google Maps gezocht) :
afstand stuk weg is 2 km (van stoplicht A tot stoplicht B)
Ben over stoplicht A met een snelheid van 70 Km/u gegaan
Om daar even naar de 200 km?u te knallen en ik was daar al bij 1 Km
daarna van het gas (tja 1 Km nog over om tot de stilstand te komen)....
-
kwam met standaard 1.6 dieseltje nog niet verder dan 180km/h helaas. nog even proberen...
-
Tijdje terug op de al eens op de top gereden met de QV toen ik opreed met een porsche (staat hier ergens op het forum) en afgelopen zaterdagnacht ook lekker rustig op de weg, dus toen ook een paar lange stukken voluit kunnen rijden. Je haalt (ik dan althans) met de QV net niet het einde van de teller, ik blijf hangen op 255. Sowieso rijdt 't het lekkerst na een uurtje of 21:00 's avonds.
-
mijn 2.0 jtdm haalt heel vlot zijn 180 km / U maar dan gaat het toch vrij langzaam sneller vind ik ,
wel vandaag voor het eerst eens 220 km/u op de teller gehad, nu iets meer dan 5000 km gereden zal hij dan toch los aan het komen zijn????????
:confused:
gr gunther
-
mijn 2.0 jtdm haalt heel vlot zijn 180 km / U maar dan gaat het toch vrij langzaam sneller vind ik ,
wel vandaag voor het eerst eens 220 km/u op de teller gehad, nu iets meer dan 5000 km gereden zal hij dan toch los aan het komen zijn????????
:confused:
gr gunther
met vrij vlot bedoelde ik niet dat het bliksemsnel doortrekt naar zijn top en dan blijft hangen. Het duurt wel even, maar toch geen half uur zoals bij mijn 156, dat bedoelde ik.
Als je 220 op de teller had denk ik dat hij inderdaad wel al los is, meer haal ik zeker niet op de teller.
-
Heb m'n QV nog niet boven de 200 gehad - te zuinig op m'n rijbewijs:D. Binnenkort eens de grens over!
-
1.6 jtdm gaat tot de 190. Na de 180 is het eigenlijk wel afgelopen, langzaam kruipt die omhoog naar de 190
-
Heb m'n QV nog niet boven de 200 gehad - te zuinig op m'n rijbewijs:D. Binnenkort eens de grens over!
tip: E34 antwerpen-knokke aka de expressweg ;)
-
tip: E34 antwerpen-knokke aka de expressweg ;)
Het is al weer wat jaren geleden dat ik die gereden heb (dat is toch ook de route naar Brugge?), maar ik herinner me veel betonplaten en gelijkvloerse kruisingen - of slaat je smiley daarop?. Bovendien kan te hard rijden daar ook nog steeds véél geld kosten...................
Nee, Duitsland lijkt me beterl
-
Het is al weer wat jaren geleden dat ik die gereden heb (dat is toch ook de route naar Brugge?), maar ik herinner me veel betonplaten en gelijkvloerse kruisingen - of slaat je smiley daarop?. Bovendien kan te hard rijden daar ook nog steeds véél geld kosten...................
Nee, Duitsland lijkt me beterl
Het beginstuk is inderdaad een serieuze triplaat, maar het linkervak is daar een stuk beter.
Ook het stuk na moerbeke heeft serieuze hobbels.
Het is geen perfect stukje asfalt maar rijdt toch behoorlijk vlot door.
je hebt zeker stukken waar ik ze nog nooit zien staan heb.
Maar je hebt gelijk, als ze je pakken hang je er wel aan.
Rijdt nu al 9 maand elke dag op en af naar Antwerpen en heb ze enkel maar in Moerbeke en 1 keer in Melsele zien staan.
Het probleem is dat ik er niet om doe, maar je zit direct aan 160-170 bij rustig cruisen.
-
Ook helaas nog niet uit kunnen laten lopen, omdat tot nu toe het of regende of sneeuwde, als ik in Duitsland was, of de A30, A1 en A3 gewoon te druk waren (tussen de Baustellen in...).
Maar gezien het gemak, waarmee ze door de 220 (op de klok) heen gaat -voordat ik wéér van het gas af moest- maakt voor mij duidelijk, dat de af-fabriek opgegeven maximumsnelheid er zeker in zit.
Zoals al eens eerder opgemerkt, de gein, die je hebt om bumperklevende "Überwagen" (Audi, BMW, M-B) in standje "D", even terug naar vier, hééélemaal zoek te rijden. als de linkerbaan weer vrij is, levert een grijns op van oor tot oor. Zeker, als ze je later -rustig kruisend met ~180- met een chagrijnige kop passeren....:D
Volgende keer naar Hamburg maar eens een ommetje over de A31, of naar Frankfurt via de A44, als het mooi weer is. Die zijn doorgaans zeer rustig en kun je haar even uit laten hollen.
-
:rolleyes: UPDATE :rolleyes:
OP HET ZELFDE TRAJECT ALS 5 WEKEN GELEDEN MAAKT DE ALFA DE OPGEGEVEN FABRIEKSWAARDE WAAR!!
218 KM/H :p voor de 1,4 multiair :cool:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QAMN6HHM.jpg)
-
dit weekend met gemak 230 aangetikt. gaat erg snel in zo'n QV. En nee, ik heb geen filmpjes of foto's.
-
QV gaat op vlak terrein zo'n 250 op de teller. Ik had vorige week een beurs in Keulen en reed 's avonds terug en zo ongeveer van Oberhausen tot Arnhem vol gas gereden waarbij ik er echt niet meer uit kon persen. Alleen bij wat aflopende stukjes kun je tussen de 255 en 260 uitkomen.
Overigens doet de Giulietta dat in alle sereniteit. Dat viel me echt op. In m'n 147 GTA zat ik bij de 250 echt met licht zweet in m'n handen, maar de Giulietta doet het in alle rust.
Grotendeels positief natuurlijk, maar iets meer spanning mag 't wel opleveren. Misschien toch maar wat isolatie eruit slopen en alle dempers uit de uitlaat ;)
-
Grotendeels positief natuurlijk, maar iets meer spanning mag 't wel opleveren.
Paar wielbouten los draaien?
-
Paar wielbouten los draaien?
;)
-
Je stuur een kwartslag draaien boven de 200 levert ook best wat spanning op ;)
-
met welk systeem heb je het gemeten?
wel leuk dat je vlakbij Duitsland zit om dit te testen..
ik woon in een deel van NL waar veel Duitsers doorheen rijden, maar waar je toch maar 120 mag ;)
-
gemeten met die tellerbak achter het stuur. (dus gewoon de eigen teller) Ik woon overigens niet dichtbij Duitsland hoor. Vlakbij Amsterdam zelfs. Maar af en toe kom ik er wel, en dat zijn mooie momenten om even langdurig je uitlaat schoon te blazen.
-
Net voor de 30.000 kilometer toch ook een keer de topsnelheid kunnen testen. Ik heb 1 keer de 225 GPS-kilometers gezien (bergaf) en de teller was toen de 230 voorbij. Tellerafwijking is het minst wat ik ooit heb gehad bij een auto.
Meestal hield het bij de 220 km/h op de klok toch wel op (door omstandigheden dat je weer moet remmen), dan zit je zo rond de 214 km/h.
-
vorig weekend 260 op de teller aangetikt. Nog redelijk verbazingwekkend hoe gemakkelijk dat gaat in de (inmiddels gechipte) QV
-
pff 260 uit een 1750cc motortje, verbruik 1:1 denk ik :p
-
echt zuinig is ie dan niet nee. :) Maar ik rij niet elke dag 260 op de teller. ook niet elk jaar denk ik. Ik wilde het nu gewoon een keer doen en weten. Maar ik haal veel meer genot uit het accelereren in de normale snelheidsgebieden, in 3e en 4e versnelling. Heerlijk hoe lekker dat gaat. zuinig is de qv sowieso niet, maar dat heeft met andere dingen te maken. :)
-
vorig weekend 260 op de teller aangetikt. Nog redelijk verbazingwekkend hoe gemakkelijk dat gaat in de (inmiddels gechipte) QV
Ik kom met de standaard QV niet hoger dan 250, en dat is echt persen die laatste km's. 230 zit je zo aan, maar die laatste 20 kruipen voorbij. *belt voor tuningsafspraak*
-
Ik kom met de standaard QV niet hoger dan 250, en dat is echt persen die laatste km's. 230 zit je zo aan, maar die laatste 20 kruipen voorbij. *belt voor tuningsafspraak*
Het is denk het best bestede bedrag qua "accesoire" met name op de QV. Het is echt een andere auto. Eingelijk zoals ie al had moeten zijn. Niet vanwege de topsnelheid, maar vooral vanwege de brede en langere powerband. Ik kan meer toeren draaien en heb langer een stuk meer pk's. Dat laatste verklaart misschien dat ik makkelijker de 250 over ga... kijk maar es op de grafiek van squadra.
-
Enige tijd terug heb ik in Duitsland de Juul ook op zn staart getrapt en de teller stokte bij mij op de 200..
GPS Snelheid was volgens TomTom 190. Had ook het idee dat er nog veel meer in zat, ook omdat hij nog aardig door trok van 160 tot 190, maar helaas is dan het koppel echt volledig op. Een gechipte zou volgens mij, met 350 nm koppel, nog wel iets meer moeten halen!
-
Het is denk het best bestede bedrag qua "accesoire" met name op de QV. Het is echt een andere auto. Eingelijk zoals ie al had moeten zijn. Niet vanwege de topsnelheid, maar vooral vanwege de brede en langere powerband. Ik kan meer toeren draaien en heb langer een stuk meer pk's. Dat laatste verklaart misschien dat ik makkelijker de 250 over ga... kijk maar es op de grafiek van squadra.
Ik ken 'm al uit m'n hoofd zo ongeveer... ;) Ik zal binnenkort eens gaan afspreken.
-
vandaag weer even de 230 echte km/h aangetikt op de A1 in Duitsland........toch lekker voor een 1.4tje.
-
Dah zeg ik tweedertig jonguh !
-
Heb m'n QV nog niet boven de 200 gehad - te zuinig op m'n rijbewijs:D. Binnenkort eens de grens over!
Op de Nederlandse rijkswegen betekent >180 al rijbewijs kwijt he ;)
-
Heb getopt eergisteren vroeg in duitsl. Op de A3: 260 op de teller en een verbaasde Audi A5 die even opzij moest:)
-
Haha, ik ken het. 1000 km op de Duitse snelweg en ik hield alle snelle jongens makkelijk bij........op die ene RS8 en galardo na dan :)
Wel leuk ook om duwende Duitsers met Audi of BMW ff af te schudden bij 170, gas erop en weg zijn ze :)
-
Vorige week had ik even gelegenheid om de Giulietta uit te proberen. Het was windstil en midden in de nacht. Over een traject van 10-15 km heb ik volgas gereden. Daarbij viel me op dat de topsnelheid op de teller niet boven de 235 km kwam. Ook niet na enige 'uitloop'.
Wat me ook opviel dat het stuur dan niet erg vertrouwwekkend meer aanvoelt (veel te licht!) zoals in het in goede snelle auto's het geval was (m'n vorige 156). Ik heb extreem voorzichtig gereden want ik had het gevoel dat elke minieme stuurbeweging de auto aan het slingeren kon maken! De auto mist bij deze snelheid nog meer dan bij alledaagse snelheden een stabiele middenstand waarin de auto goed rechtuit 'spoort'. Het stuurgevoel was erg kunstmatig en veel te lichtdraaiend. Alsof je op een bochtig weggetje in de N stand aan het tijdrijden bent. :(
Dit viel me eigenlijk behoorlijk tegen van de QV!
-
Absoluut geen last van, rij vol vertrouwen boven de 200
-
Ik snap hier echt geen reet van! Er moet iets aan de hand zijn met jouw qv, aangezien die van mij (volbepakt!) zo gemakkelijk de 230 voorbij loopt en maar door blijft gaan. Weet je zeker dat je een qv hebt,en niet alleen de badges?? :) die van jou was toch ook nog onder handen genomen? Ook die twijfel die je hebt over het in de hand kunnen houden komt mij niet bekend voor, en was nou net een van de usp's van de qv en de giu in het algemeen.
-
Vorige week had ik even gelegenheid om de Giulietta uit te proberen. Het was windstil en midden in de nacht. Over een traject van 10-15 km heb ik volgas gereden. Daarbij viel me op dat de topsnelheid op de teller niet boven de 235 km kwam. Ook niet na enige 'uitloop'.
Wat me ook opviel dat het stuur dan niet erg vertrouwwekkend meer aanvoelt (veel te licht!) zoals in het in goede snelle auto's het geval was (m'n vorige 156). Ik heb extreem voorzichtig gereden want ik had het gevoel dat elke minieme stuurbeweging de auto aan het slingeren kon maken! De auto mist bij deze snelheid nog meer dan bij alledaagse snelheden een stabiele middenstand waarin de auto goed rechtuit 'spoort'. Het stuurgevoel was erg kunstmatig en veel te lichtdraaiend. Alsof je op een bochtig weggetje in de N stand aan het tijdrijden bent. :(
Dit viel me eigenlijk behoorlijk tegen van de QV!
Lijkt me dat er iets niet helemaal goed is aan je QV. Ik ben nog niet boven de 220 km/u geweest maar bij die snelheid voelde het aan alsof-ie op rails liep - waarmee ik bedoel dat de rechtuitstabiliteit fantastisch was. Overigens stuurt de Giulietta vrij direct en dan mag je verwachten dat elke stuurbeweging bij dat soort snelheden tot een slingering leidt.
-
Vorige week met m'n één punt zesje na veel tijd toch de 200 kunnen aantikken, was toch serieus verbaasd van 't torretje ! :)
-
Zoals als eerder gezegd ! Met mijn 14 MA 188 242 aangetikt zonder schrik en onbalans in de auto . Dus ik denk idd QV Comp dat er bij jou iets niet in orde is .
-
Lijkt me dat er iets niet helemaal goed is aan je QV. Ik ben nog niet boven de 220 km/u geweest maar bij die snelheid voelde het aan alsof-ie op rails liep - waarmee ik bedoel dat de rechtuitstabiliteit fantastisch was. Overigens stuurt de Giulietta vrij direct en dan mag je verwachten dat elke stuurbeweging bij dat soort snelheden tot een slingering leidt.
Dit laatste snap ik natuurlijk ook. Ik was ook niet van plan om echte stuurbewegingen te maken bij deze snelheden. :( Bij m'n vorige 156 kon ik heel ontspannen blijven rijden op precies dezelfde maximum (teller)snelheid! Die stuurde nog directer dan de Giul, dus dat kan het probleem niet zijn. De bochtenstabiliteit en tractie van de Giul vind ik ook niet top, hij glijdt redelijk snel over de voorwielen weg. Hoewel ik van vlot rijden hou (daarvoor heb ik een Alfa), ben ik geen F1 coureur. Misschien toch maar weer eens naar de dealer (of uitlijnspecialist?)
Ik baal hier ontzettend van. De Giulietta heeft qua rijden m'n 156 nog steeds niet doen vergeten. Het is toch van de zotte dat je eerste een paar duizend euro's moet uitgeven om je sportieve Alfa sportief te laten rijden..? Het is voor mij nu een veredelde Fiat.
Volgens de vermogensbank 'van' Squadra heeft m'n QV tegen de 250 pk en 380 nm.
-
Mijn auto is ook door Stephan aangepakt en die vliegt de 230 voorbij. Moet ook wel als een standaard qv al 240 zou moeten halen.. Daarbij zou je ook nog eens een tellerafwijk moeten hebben. Dit alles is voor mij een reden om te twijfelen aan jouw qv. Of stond de handrem er nog op, of nieuwe dikke matten die half onder je pedalen liggen??
-
Vorige week met m'n één punt zesje na veel tijd toch de 200 kunnen aantikken, was toch serieus verbaasd van 't torretje ! :)
Netjes Toon! Ik heb hem op 190 gehad en hij kwam niet verder... maar ik heb een software versie die al eens terug is geweest wegens inhouden, men heeft toen een update geïnstalleerd, maar ik heb soms het gevoel datie heerlijk wegtrekt en soms ook het gevoel dat die teller maar niet voorruit wil lopen.... Kortom, volgens mij klopt er bij mij nog steeds iets absoluut niet!
-
De bochtenstabiliteit en tractie van de Giul vind ik ook niet top, hij glijdt redelijk snel over de voorwielen weg. Hoewel ik van vlot rijden hou (daarvoor heb ik een Alfa), ben ik geen F1 coureur. Misschien toch maar weer eens naar de dealer (of uitlijnspecialist?)
welke banden heb je er dan onder QV? Kom gewoon komend weekend naar de ALARM meeting en zorg dat je even met een andere QV-rijder gaat rijden. Dan ben je er snel genoeg achter.
-
Snap het ook niet helemaal. Met -standaard- QV op de A31 al een paar keer 240 op de klok aangetikt. Ze had nog over, maar vanwege verkeer kon ik haar niet laten uitlopen. Geen spoor van instabiliteit en ze voelt aan, alsof ze 300 zonder problemen aan zou kunnen
-
Netjes Toon! Ik heb hem op 190 gehad en hij kwam niet verder... maar ik heb een software versie die al eens terug is geweest wegens inhouden, men heeft toen een update geïnstalleerd, maar ik heb soms het gevoel datie heerlijk wegtrekt en soms ook het gevoel dat die teller maar niet voorruit wil lopen.... Kortom, volgens mij klopt er bij mij nog steeds iets absoluut niet!
Da's inderdaad niet normaal, nee !
Maar ik heb toch 't GEVOEL dat er idd wat meer pk's onder de kap zitten, kan nog steeds niet verschil begrijpen tussen de motor van de MiTo en van de onze, 105 vs 120, zou dat niet alleen op papier zijn ?
Natuurlijk is het geen vette 180 pk dewelke ik in mijn 156 had, maar 't valt allemaal wel mee.
(Ondertussen denk ik er toch aan om eens bij Stephan binnen te wippen :P )
Gr.
T.
-
Da's inderdaad niet normaal, nee !
Maar ik heb toch 't GEVOEL dat er idd wat meer pk's onder de kap zitten, kan nog steeds niet verschil begrijpen tussen de motor van de MiTo en van de onze, 105 vs 120, zou dat niet alleen op papier zijn ?
Natuurlijk is het geen vette 180 pk dewelke ik in mijn 156 had, maar 't valt allemaal wel mee.
(Ondertussen denk ik er toch aan om eens bij Stephan binnen te wippen :P )
Gr.T.
Het verschil tussen de MiTo en de onze wordt bij squadra op de site goed uitgelegd, had volgens mij te maken met onze turbo, en daarnaast ook de inlaatrestrictie. Tja dat bij Stephan langswippen zal wel een wereld van verschil maken, maar zowel mijn werkgever als de leasemaatschappij geven aan dat dit niet tot de mogelijkheden behoort... helaas, maar twee negatieve partijen is mij net iets teveel van het goede...
Naja dan nog maar een paar jaar pruttelen en dan direct overstappen naar een Giulia met forse motor!
-
Gisteren weer op Das Autobahn ( _O_ ) de 220 @ GPS aangetikt, geeft geen krimp met die snelheden.
-
In de vakantie op de autobahn met m'n getunede 1.6 dieseltje de 200 aangetikt (op de teller), meer ruimte was er op de weg niet. Maar ik voelde dat ie nog wel zin had in meer, hij was nog steeds druk bezig met accelereren en ik vermoedt dat ik nog wel tot de 220 had door kunnen gaan. Wat me ook opviel was dat bij een snelheid van 160 hij zo ontzettend makkelijk doortrekt naar de 180/190. Dat maakt dat je goed mee kunt doen met de grote jongens op de linkerbaan, ook als je regelmatig even moet afremmen tot 120. Als ik de andere reacties hier lees, kan ik concluderen dat de tuning echt wel behoorlijk verschil maakt.
-
In de vakantie op de autobahn met m'n getunede 1.6 dieseltje de 200 aangetikt (op de teller), meer ruimte was er op de weg niet. Maar ik voelde dat ie nog wel zin had in meer, hij was nog steeds druk bezig met accelereren en ik vermoedt dat ik nog wel tot de 220 had door kunnen gaan. Wat me ook opviel was dat bij een snelheid van 160 hij zo ontzettend makkelijk doortrekt naar de 180/190. Dat maakt dat je goed mee kunt doen met de grote jongens op de linkerbaan, ook als je regelmatig even moet afremmen tot 120. Als ik de andere reacties hier lees, kan ik concluderen dat de tuning echt wel behoorlijk verschil maakt.
Ik heb hem door squadra laten tunen tot 125pk, de topsneldheid, is er bij 205 op de teller er wel uit. Doen ze bij Savalli blijkbaar beter. @ Scatleguy, ik heb het idee dat het sprintje naar de 100 wat ie normaal in 11,3 sec zou moeten doen na het tunen niet veel sneller is geworden ergens rond de 10,5 sec, de tussen acceleraties doet ie wel veel beter. Heb jij dit al gemeten met je savalli tuning? ben benieuwd?
-
Ik heb hem door squadra laten tunen tot 125pk, de topsneldheid, is er bij 205 op de teller er wel uit. Doen ze bij Savalli blijkbaar beter. @ Scatleguy, ik heb het idee dat het sprintje naar de 100 wat ie normaal in 11,3 sec zou moeten doen na het tunen niet veel sneller is geworden ergens rond de 10,5 sec, de tussen acceleraties doet ie wel veel beter. Heb jij dit al gemeten met je savalli tuning? ben benieuwd?
Ik heb de sprint naar 100 nog niet gemeten. Misschien dat ik daar binnenkort even tijd voor kan maken. Nog tips om dat een beetje goed te meten? Verder denk ik dat, net als jij zegt, het niet zo heel veel scheelt maar de tussensprints zijn inderdaad een stuk sneller.
-
Ik heb de sprint naar 100 nog niet gemeten. Misschien dat ik daar binnenkort even tijd voor kan maken. Nog tips om dat een beetje goed te meten? Verder denk ik dat, net als jij zegt, het niet zo heel veel scheelt maar de tussensprints zijn inderdaad een stuk sneller.
Ik heb een houder op het dashboard voor m'n iphone, waar ik de stopwatch functie van gebruikt heb. Dus Iphone in de houder tegelijk indrukken en gas geven en dan als je de 100 hebt bereikt weer indrukken. Zoals je leest is dit niet heel betrouwbaar hahaha maar naar een paar keer proberen gaat het best goed;)
-
Het scheelt absoluut heren. De standaard acc tijd naar 100kmh van de 1.6 is 11,3 sec. Indien je de Squadra massimo tuning neemt dan krijg je een acc. tijd van 9,42 sec., en de medio gaat naar 10.45 sec. Volgens Squadra is de procentuele stijging van het koppel namelijk rechtevenredig te vertalen naar de tijdswinst. en een totaal van 2 seconden ga je echt wel voelen, mogelijk in een benzine wat minder, maar de koppel/versnellingsbeleving bij een diesel is veel spectaculairder.
Btw savali komt bijna overéén met de medio tuning van squadra.
-
Dan zat ik toch best goed met m'n zelf geklokte tijd op de iphone;)
-
Excuses voor de zeer slechte foto's, echter als je goed kijkt kun je zien wat een 2.0JTDm loopt als ze de wind in de rug heeft en stevig wordt bereden in het dagelijks leven ( auto heeft inmiddels 60.000km gedraaid)
Ze loopt altijd 225km/h, en is bij gunstige omstandigheden niet te beroerd om daarna door te lopen (zij het erg langzaam) tot soms 235km/h.
De snelheid op de fotos is na de software update niet meer gehaald (scherpte en het directe gasrespons zijn afgezwakt en het onmiddelijk leveren van het volle vermogen zodra je het pedaal beroert wordt na de update rustiger opgebouwd
(http://i54.tinypic.com/9aq1ao.jpg)
(http://i52.tinypic.com/169f7mb.jpg)
O ja, als je dit beeld in de binnenspiegel hebt, graag even zwaaien, groet alle Giulietta rijders die ik tegenkom (soms reactie terug, soms echt iemand die denk wat wil die idioot... haha)
Zal binnenkort de 60.000km update even doen, auto staan inmiddels over de 61.000km, en maakt me nog iedere keer erg gelukkig ondanks dat ze wel eens een beetje temperament vertoont...
Zal dan gelijk een foto van de auto in huidige staat plaatsen, deze is na aflevering genomen, en was op het oude forum nog te zien.
Groeten van een Giulietta verslaafde!
*Hou (%$#@*Hou) de glimmende kant boven*
(http://i56.tinypic.com/xlcy9s.jpg)
-
Gister op een fraai stukje autobahn van onze Oosterburen voor 't eerst écht kunnen zien wat mijn 1.4MA doet: 225 op de teller, wind mee, heuveltje af. Op het vlakke haalt ie net de 220.
En mijn complimenten, hij licht zelfs dan nog lekker op de weg en in de hand :D
-
Hee Alfaminded, lekkere software update.... die hoeft erbij mij niet op :(
-
Te hard? nee hoor hard, maar niet te hard. :cool:
In het kader van geen woorden maar daden hier een 2-tal (scherpe) foto's van een beladen (1pers en volle kofferbak) 2.0 JTDm op de franse tolwegen. KM teller afwijking is ~15 km bij deze snelheden. 220 en 230 op de NL wegen al wel eens aangetikt dat gaat ook relatief vlot en had het gevoel dat er nog wel meer in zat maar daar moet je wel ruimte voor hebben.
Goed bezig, meer als 100km over de toegestane 130km en 1 hand aan het stuur om een paar scherpe foto's te maken. Dit is op vlakke weg met 18" v-banden (dus sorry mocht niet harder aangezien de banden maar tot 240 kunnen ;)) W-banden zonder noemenswaardige wind mee of tegen, dus wind mee berg af is missschien 250 mogelijk ;)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CWMFZWSP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YSMVIUHR.jpg)
-
Ik heb een houder op het dashboard voor m'n iphone, waar ik de stopwatch functie van gebruikt heb. Dus Iphone in de houder tegelijk indrukken en gas geven en dan als je de 100 hebt bereikt weer indrukken. Zoals je leest is dit niet heel betrouwbaar hahaha maar naar een paar keer proberen gaat het best goed;)
Er zijn ook app-jes voor de iPhone waarmee je de acceleratie ect kan meten. Hij maakt dan gebruik van de sensoren in de iPhone.
-
@hengel
Welke app is dat; lijkt me leuk om eens te proberen.
-
dynolicious
-
O ja, als je dit beeld in de binnenspiegel hebt, graag even zwaaien, groet alle Giulietta rijders die ik tegenkom (soms reactie terug, soms echt iemand die denk wat wil die idioot... haha)
Zal binnenkort de 60.000km update even doen, auto staan inmiddels over de 61.000km, en maakt me nog iedere keer erg gelukkig ondanks dat ze wel eens een beetje temperament vertoont...
Zal dan gelijk een foto van de auto in huidige staat plaatsen, deze is na aflevering genomen, en was op het oude forum nog te zien.
Groeten van een Giulietta verslaafde!
*Hou (%$#@*Hou) de glimmende kant boven*
(http://i56.tinypic.com/xlcy9s.jpg)
Photoshop grille? (offtopic)
Ontopic, omstandigheden laat me qv niet boven de 220 kpu uitkomen
-
Sorry dat ik zo laat reageer.... voor de Iphone/ipod/ipad kun je apps vinden op http://www.bunsentech.com/support zoals Bosch Light'em Up (http://www.bunsentech.com/support/index.php?product=bosch) of Dynolicious logbox.
-
Photoshop grille? (offtopic)
Nee, Geen photoshop, maar een echte gaas grille. Bumper is ervoor weg geweest, gaas op maat gemaakt en in de vorm geperst, vervolgens alle delen achter de grille donker gemaakt.
Is een berg werk maar wel met een gaaf resultaat!
-
Heb mn QV op 220 gehad (Maar de winterbanden waarschijnlijk te slap want ze werd een beetje zoekerig) nog maar eens weer proberen op de volgende duitse trip met 2.6 in de bandjes.
En van't zomer maar eens echt op de 18" platte bandjes.
-
Gisteren kreeg ik 'm met pijn en moeite op de 220 km/h op de teller in Duitsland. Genoeg om keer op keer weg te rijden bij een ML en een X5 overigens :-)
-
Ga binnenkort weer naar een schoenenbeurs in Duitsland, eens kijken of ik de ruimte krijg om te kijken wat ie kan met 'meest recente'
versie van Savali:)
-
Probeer een rechterschoen met lood in de zool van de beurs mee te nemen. :)
-
Probeer een rechterschoen met lood in de zool van de beurs mee te nemen. :)
Hahahaha plateau-tjes:p
-
Beste allemaal, ik heb sinds donderdag een giulietta qv (1 jaar oud, 30k op de teller).
En net via Duitsland gereden, en ik ga in zijn 5e versnelling tot 220 ongeveer en dan naar de 6e versnelling en dan trekt de auto nog tot 5200 toeren en 235km/h maar de toeren gaan niet meer verder. En de snelheid krijg ik ook niet boven de 235km/h.
Had verwacht dat ik op de teller toch zeker 250 zou moeten halen.
Hoe lang duurt het bij jullie voor die laatste 20km/h erbij?
Moest ook vaak van het gas omdat er mensen naar links gingen op de autobahn.
0-100 meet ik wel 6.8s ongeveer.
18" pirelli banden zitten erop overigens (turbina velgen).
-
Meet je op de teller die 0-100 ? Je kan misschien eens vragen of ze je qv uitlezen, het is zeer moeilijk fabrieksspecificaties te halen, je kan beter eens een software update vragen,
Nogmaals proficiat met de aankoop !
-
Ja op de teller de 0-100 tijd gemeten.
Op gps haalde ik 224km/h straks nog eens proberen op de terugweg.
Software update is een goed idee! (auto is van maart 2011)
-
Een accurate acceleratiemeting kun je natuurlijk nooit met de km teller doen.........Dan kun je nog beter een app gebruiken als Dynolicious ofzo (die trouwens ook niet precies accuraat zijn).
-
Op de terugweg door Duitsland nog 240 kunnen halen op de teller, bij 5400 toeren.
Harder ging ze niet, op gps was dit 232km/h.
-
Men coupe haalde standaard zonder te hangen iets boven de 260km/h op de teller, dat met een standaard v-max van 250, op gps was dit 244 km/h bij 6000rpm in 6de, dus er zal altijd wel wat afwijking op zitten dus zo op zich klinkt dat toch niet of er iets mis is, laat een software update doen of hem ineens chippen
Lichtjes berg op of af op de autostrade maaakt ook al een verschil!
-
En is die van jou gechipped aangezien je 260 haalt op teller of is dat voor chippen?
Ik ga maandag eens langs om te kijken of er een update beschikbaar is.
Ik kwam overigens niet hoger dan ~5400 toeren in de 6.
-
Met de coupe eh, niet de alfa, voor chippen standaard toen v-max 250 was
-
van een software update gaat ie niet ineens harder hoor.
Ik zou niet weten hoelang je nodig hebt voor dat laatste beetje, heb daar nog niet de ruimte voor gehad.
En van chippen moet je qua top ook niet veel verwachten, je krijgt namelijk veel meer koppel erbij dan pk's en je koppel is bij dat toerental weg.
-
Weet je niet eh, er zijn toch een aantal updates geweest, dus mogelijk heb je een tussenversie waar ze iets gefixt hebben maar een ander probleem bij gecreeerd, als je ziet dat ze zelfs met een stock 2.0 jtdm (170pk) na een tijdje max speed rijden dat deze 242km/h halen op teller, zie maar op youtube sta et vol van, dus qv moet beter kunnen;)
-
Ja, Youtube, berg af, wind mee. Dat soort fimpjes zegt me niet zo veel :rolleyes:
-
Bij mij had ik het idee dat de qv begrenst is op 240km/h zelfs op een lang stuk ging ze niet hoger dan dat.
Heb nu euro98 getankt misschien dat dat nog helpt.
Bij mijn motor (kawasaki ninja) merk ik wel bij dat die vlotter is met 98 ipv 95.
Op zich is het niet zo een groot probleem die topsnelheid, maar aan de andere kant denk ik ik heb een qv dus dan moet dat toch kunnen...
-
Weet je niet eh, er zijn toch een aantal updates geweest, dus mogelijk heb je een tussenversie waar ze iets gefixt hebben maar een ander probleem bij gecreeerd, als je ziet dat ze zelfs met een stock 2.0 jtdm (170pk) na een tijdje max speed rijden dat deze 242km/h halen op teller, zie maar op youtube sta et vol van, dus qv moet beter kunnen;)
Wat ik bedoel is dat je door een software update niet (merkbaar) meer of minder PK's krijgt, en die heb je nodig voor meer topsnelheid.
-
Ik neem aan dat hier ook de hoogste snelheid gehaald is in de D stand?
Ik las ook ergens dat iemand in de N stand een hogere snelheid haalde...
-
Ik ga morgenavond op wintersport en rij door de nacht heen dus hopelijk rustig op de weg. Zitten met ze tweeën in de auto en bijna geen bagage ( alles is al meegenomen ) en mijn juul is bij Ronald langs geweest voor een kuurtje ;-) dus hoop toch wel de 230 op de teller te gaan aantikken!
zal proberen foto's te maken!
-
jammer dat ze bij het KLPD net nieuwe 250km/uur-volvo's hebben aangeschaft ;-)
-
Beste allemaal, ik heb sinds donderdag een giulietta qv (1 jaar oud, 30k op de teller).
En net via Duitsland gereden, en ik ga in zijn 5e versnelling tot 220 ongeveer en dan naar de 6e versnelling en dan trekt de auto nog tot 5200 toeren en 235km/h maar de toeren gaan niet meer verder. En de snelheid krijg ik ook niet boven de 235km/h.
Had verwacht dat ik op de teller toch zeker 250 zou moeten halen.
Hoe lang duurt het bij jullie voor die laatste 20km/h erbij?
Moest ook vaak van het gas omdat er mensen naar links gingen op de autobahn.
0-100 meet ik wel 6.8s ongeveer.
18" pirelli banden zitten erop overigens (turbina velgen).
Ik heb de mijne door Squadra laten chippen en heb 260 op de teller gehad in Duitsland, verder kon ie niet :). Zal niet de werkelijke snelheid zijn maar zal wel rond de 250 zijn. De laatste 15 km gingen langzaam maar toch. Ik kan ook meer toeren draaien. Ik had toen wel 100 octane getankt. Advies: squadra
-
En voor chippen?
-
Dat is de vraag van 1 miljoen eh;)
-
zal proberen foto's te maken!
Je moet het zelf weten hoor maar foto's? Ik geloof je zo ook wel.
Vind toch tikkie link om met 230+ je camera goed stil en op z'n plek te houden en nog een knappe foto te schieten..
-
Je moet het zelf weten hoor maar foto's? Ik geloof je zo ook wel.
Vind toch tikkie link om met 230+ je camera goed stil en op z'n plek te houden en nog een knappe foto te schieten..
lukt mij met 1 hand aan het stuur nog wel :p;)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WQATGMBD.jpg)
-
lukt mij met 1 hand aan het stuur nog wel :p;)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WQATGMBD.jpg)
Heb ik al vaker aangetikt met mijn R1 :p
-
Om nog even terug te komen op de topsnelheid, ik heb gister in de D stand nog even wat gereden en op de turbo druk meter gekeken.
En het valt mij op dat er 9/10 keer nog 3 balkjes over zijn.
Soms dan gaat de turbodruk door totdat er nog 2 balkjes over zijn, maar dat is maar voor HEEL even. Ook merk ik als ik hoog in de toeren kom (5000-5500) dan valt de turbodruk weer terug. Hij blijft dus niet opbouwen tot aan 6000 toeren, en ik zie nooit dat de turbodruk helemaal volledig op 100% is.
Dat is bij jullie ook het geval?
-
Om nog even terug te komen op de topsnelheid, ik heb gister in de D stand nog even wat gereden en op de turbo druk meter gekeken.
En het valt mij op dat er 9/10 keer nog 3 balkjes over zijn.
Soms dan gaat de turbodruk door totdat er nog 2 balkjes over zijn, maar dat is maar voor HEEL even. Ook merk ik als ik hoog in de toeren kom (5000-5500) dan valt de turbodruk weer terug. Hij blijft dus niet opbouwen tot aan 6000 toeren, en ik zie nooit dat de turbodruk helemaal volledig op 100% is.
Dat is bij jullie ook het geval?
Dat is toch logish? Als jij op topsnelheid rijdt zit je mega hoog in de toeren en is je turbodruk veel lager.
Echter als je rond de 2 á 3000 toeren je maximum koppel aanspreekt moet je turbodruk max zijn, is bij mij in elk geval altijd zo....
-
Zie het net ook op squadra bij de metingen :) was een domme vraag dus.
-
Gister ARAL102 getankt, en toen nog even via duitse autobahn terug naar huis.
Even topsnelheid weer gaan bekijken...
Reed 240km/h op de linkerbaan, knipperlicht naar links aan, mistlicht voor aan...
Gaat er ineens een fiat panda naar de meest linkse baan (3 baans weg)!!!
Terwijl die ook naar de middelste baan had kunnen gaan om die vrachtauto in te halen.
Toen sloeg mijn hart wel een keer over, om van 240 --> 120 te moeten remmen.
Dit was ook nog eens in enigzins een bocht, dus de auto ging een beetje slingeren (minimaal) maar moest toch met het stuur de auto goed onder controle houden.
Dus laat dit ook een waarschuwing zijn voor iedereen die erg hard gaat rijden...
-
Ik hoop dat iedereen daar sowieso rekening mee houdt met hoge snelheden en dat dit geen wakkerschudmoment is. :)
Het scheelt in hoge toeren wel merkbaar he, dat Aral 102? Ik gooi dat er in D ook altijd in. Zelfs ten opzichte van 98 is het voelbaar.
-
Ik merkte het niet meteen, en dat is ook logisch.
Mijn dealer vertelde me waarom:
De sensor die pingelen detecteert, is gewend aan octaan getal van 95.
Die regelt dus terug omdat er blijkbaar pingelen wordt gedetecteerd. Dat kan door de ontsteking later te zetten of de turbodruk iets te verlagen.
Gooi jij er dan aral102 in, dan duurt het 300km ongeveer voordat de sensor volledig "overtuigd" is, langzaam met de km's Word de turbodruk verhoogd om de ontsteking te vervroegen. Dan pas merk je dat.
Ook zaak om dus aral102 of bp ultimate te blijven tanken. Gooi je namelijk 1x euro95 erin dan staat je sensor weer helemaal laag ingesteld.
-
Volgens mij verteld je dealer een broodje aap verhaal......:rolleyes:
-
Heb dit ook op meerdere plekken gelezen op internet dat het paar honder kilometer duurt voordat je het nerkt ivm die sensor.
En deel over latere ontsteking en turbo druk heb ik van squadra.
-
Tuurlijk Tenzij er een manier is om de ECU te resetten en dan begint deze ineens zijn tabel te reconstrueren vanaf nieuw octaan gehalte, bij coupe was dit gewoon plus en min batterij afkoppelen en tegen elkander toetsen en je had direct respons;)
-
Vandaag naar een beurs in Duitsland 242 op gps gereden. HAHA precies de fabrieksopgave....
Maar goed ik ga er vanuit dat ie meer kan aangezien ie gechipt is maar het was over het algemeen flink druk dus die ruimte kreeg ik niet.
Volgende keer beter...
-
Volgens mij verteld je dealer een broodje aap verhaal......:rolleyes:
Dacht het niet.
De fabrikant gaat absoluut "op zeker" . Opregelen naar een hoger octaanbrandstof gaat stapje voor stapje, terwijl het terugregelen nogal rigoreus gaat. Te sloom betekent namelijk zomaar een gat in een zuiger.:eek:
PS: overigens is het "octaangetal" en niet "octaangehalte". Het octaangehalte in benzine is ongeveer 15% . Het octaangetal van handelsbenzine kan variëren van 91 tot 102.
-
Zal het voor diesel eigenlijk net zo'n effect hebben als ik een 'premium' brandstof tank, zoals voor benzine geld ? Krijg ik er wat vermogen of trekkracht bij ? Ik heb altijd alleen maar testen gezien voor benzine's...
-
Ik vrees van niet, hooguit propere motor en minder verbruik denk ik
-
Zal het voor diesel eigenlijk net zo'n effect hebben als ik een 'premium' brandstof tank, zoals voor benzine geld ? Krijg ik er wat vermogen of trekkracht bij ? Ik heb altijd alleen maar testen gezien voor benzine's...
volgens mijn leasemij niet.. :-)
-
Bij een diesel geeft een premium brandstof geen merkbare vermogenswinst, maar door het schoonhouden/maken van de verstuivers levert het wel een -bewezen- brandstofbesparing op van zo'n 2% ten opzichte van een standaard dieselbrandstof. Lijkt me, dat de leasemij daar wel blij mee zal zijn.
-
Bij een diesel geeft een premium brandstof geen merkbare vermogenswinst, maar door het schoonhouden/maken van de verstuivers levert het wel een -bewezen- brandstofbesparing op van zo'n 2% ten opzichte van een standaard dieselbrandstof. Lijkt me, dat de leasemij daar wel blij mee zal zijn.
ben dan ook bij één van de weinige leasemij's die dat spul niet willen betalen merk ik als ik het er per ongeluk een keer ingegooid heb.. vooral pomphouders staan je dan raar aan te kijken als je zegt dat je dan even je eigen bankpas moet gaan halen uit de auto :rolleyes: .. gaat hij wel of niet wegrijden ;-) ..
-
Vandaag de auto op een vermogensbank laten testen voor vermogen en koppel.
Het betrof een vermogensbank voor 2 wielen.
En de ABS gaf storing omdat 2 wielen nog stilstonden.
Het vermogen bleek 160pk te zijn en 240Nm koppel dus er klopte iets niet met die test.
Opnieuw gedaan en weer hetzelfde.
Gemeten in 5e versnelling in dynamic, met aral 102 erin en airco uit.
Kreeg te horen dat het door die ABS storing komt dat de gasklep dan half dicht regelt en je dus geen vol vermogen meet...
Nogal raar voor een qv, moest het maar eens ergens proberen met een bank voor 4 wielen waar die ook meedraaien.
-
wow :s
zeker dat ze het blok niet hebben verwisseld met een 1.4ma ;)
-
dan hoop ik dat dat QV-blok in de mijne zit, strax maar eens goed kijken :p
-
Idd ;) neenee zal wel bij 1ne italiaan zijne zoon in een fiat 500 tje zitten
-
Vandaag de auto op een vermogensbank laten testen voor vermogen en koppel.
Het betrof een vermogensbank voor 2 wielen.
En de ABS gaf storing omdat 2 wielen nog stilstonden.
Het vermogen bleek 160pk te zijn en 240Nm koppel dus er klopte iets niet met die test.
Opnieuw gedaan en weer hetzelfde.
Gemeten in 5e versnelling in dynamic, met aral 102 erin en airco uit.
Kreeg te horen dat het door die ABS storing komt dat de gasklep dan half dicht regelt en je dus geen vol vermogen meet...
Nogal raar voor een qv, moest het maar eens ergens proberen met een bank voor 4 wielen waar die ook meedraaien.
Klopt helemaal. Het is alleen niet je ABS, maar je ASR wat ingrijpt. Omdat de achterwielen niet meedraaien denkt het systeem dat je voorwielen doorslippen en zal het vermogen ernstig verminderen.
De ASR is niet uit te zetten, je kan wel de zekering eruit halen, maar dan gaat de halve auto op tilt en wil het DNA ook niet meer in D.
De meting klopt derhalve van geen kanten. Gewoon in de herkansing op een 4-wiel rollenbank.
Ik heb deze ervaring met een Mito, precies hetzelfde verhaal.
-
Ik kees het nu net ook op de site van squadra.
In overpelt zit nog iemand met een vermogensbank voor 4 wielen.
Iemand anders nog een adres in regio (zuid) limburg (NL of belgie)?
-
Vandaag de auto op een vermogensbank laten testen voor vermogen en koppel.
Het betrof een vermogensbank voor 2 wielen.
En de ABS gaf storing omdat 2 wielen nog stilstonden.
Het vermogen bleek 160pk te zijn en 240Nm koppel dus er klopte iets niet met die test.
Opnieuw gedaan en weer hetzelfde.
Gemeten in 5e versnelling in dynamic, met aral 102 erin en airco uit.
Kreeg te horen dat het door die ABS storing komt dat de gasklep dan half dicht regelt en je dus geen vol vermogen meet...
Nogal raar voor een qv, moest het maar eens ergens proberen met een bank voor 4 wielen waar die ook meedraaien.
Paar vragen. Welke bank was dit? Hoe werd er gemeten? Vermogen aan de wielen of was dit al omgerekend naar krukasvermogen? En waarom in de 5e versnelling, meer gebruikelijk is 3e of 4e?
-
Dit was in nederweert bij tuning factory.
Weet niet wat voor een bank het was.
Met spanbanden werden beide achterwielen vastgezet en via het sleepoog met een spanband de voorkant vastgezet en iets in de vering getrokken.
Kwam allemaal niet erg professioneel over, ook geen afzuiging voor uitlaatgas.
Motorkap bleef dicht, en weet ook niet of dit nu krukasvermogen of op de wielen was.
Mij werd verteld dat de 5e versnelling gebruikelijk is.
-
Je moet het zelf weten hoor maar foto's? Ik geloof je zo ook wel.
Vind toch tikkie link om met 230+ je camera goed stil en op z'n plek te houden en nog een knappe foto te schieten..
Hahaha Robin bij 230 gaan mijn handjes niet van het stuur af hoor. Had een maatje mee die foto's kon nemen maar we zijn het helemaal vergeten. Topsnelheid van mijn 1.4 TMA was trouwens 235 op de teller. ik moet wel zeggen dat de 1.4 TMA een fantastische motor is, door het relatief lage gewicht van de Juul en de Savali tuning maakte ik het een heleboel audi's, mercedesen en BMW's zeer moeilijk. Als je achter een inhalende vrachtwagen zit en je schakelt terug naar zijn vier op 80 KM per uur en de vrachtwagen gaat weer terug naar zijn baan dan schiet je binnen no-time naar de 200KM. Ik heb hele stukken 220 KM per uur gereden en de Juul blijft heerlijke rustig rijden, ik reedt alleen in een uur tijd een halve tank leeg en ik reed maximaal 350 km op een volle tank.
Misschien ook leuk om te vermelden dat ik het traject Hilversum - Westendorf ( ongeveer 900 km ) in slechts 6,5 uur heb gereden, we vertrokken om 18:30 en kwamen aan om 01:00. Trouwens geen een andere Guilietta gezien op de weg
-
Cool 13 liter op 100km verbruik;)
-
Vandaag ook eens de top uitgeprobeerd met mijn 1.4 MA. Kwam tot net onder de 220 km/u. Toen het iets heuvel af ging, kwam ik iets boven de 220 km/u.
Het verbruik was bij die snelheid 30l/100km :p
-
Vandaag in Duitsland van Essen richting Arnhem 181 km/h in mijn 1.6 JTDM. Helaas hield het daarbij op. En niet dat leuk dat een Citroen Berlingo met passagiers en bagage me met gemak bijhield. Dan begint het toch wel te kriebelen om chiptuning uit te laten voeren. Heeft iemand een idee of de topsnelheid dan ook hoger ligt ?
-
Mijn QV is met minder dan 1000 km nog verre van ingereden. Gisteravond toch zonder moeite 240 km/h op de teller aangetikt. Zat duidelijk nog meer in, maar daarvoor ontbrak zelfs op het 4-baansdeel van de A2 de ruimte.
-
Dan begint het toch wel te kriebelen om chiptuning uit te laten voeren. Heeft iemand een idee of de topsnelheid dan ook hoger ligt ?
Chippen heeft meer invloed op je koppel, en daar win je niet zo gek veel top mee. Denk dat je niet verder dan 190 komt dan.
Om meer dan 10km te winnen heb je op die snelheid echt een pak pk's extra nodig.
-
Zaterdagnacht op de E40 Kust-Brussel 188 km per uur met mijn 1.6jtdm op gps gemeten en geen chiptuning
-
200+ in z'n 5 ....... en snel vanaf 120 km/u ..
-
Dyllan, 12 mei Autobahnmeet, perfecte gelegenheid om de top uit te proberen :D
-
verleden week ook 220 gehaald met de door squadra aangepaste 2.0 jtdm 140HP motor.....zalig moment toch voor even...:p
-
en was nog niet voluit...er zat nog iets meer in.....
-
Ik kom niet verder dan 222 km/u op de teller.
-
ik weet het, ik kan mee met de test in Duitsland, maar ik ben toch wel eens erg benieuwd hoe een 170 pk MA het tegen de 170 pk diesel doet van 100-220 km/h
-
De diesel heeft een veel hoger koppel en zal eerder bij de 200 km zijn.
-
Torque wins races ;) quote van subaru rally team
-
Als ik me niet vergis was de exacte quote: Horsepower sells cars, torque wins races. En het Subaru Rally Team heeft die quote misschien wel eens gebruikt, maar zeker niet verzonnen. Dat was Carrol Shelby als ik het goed heb.
-
Zou kunnen, ooit eens gelezen. Dus ik veronderstel dat jij gelijk hebt;)
-
Daarjuist 220 op de teller... :eek:
-
Daarjuist 220 op de teller... :eek:
op internet en 220 km/u tegelijk ,safety first :p
-
200+ in z'n 5 ....... en snel vanaf 120 km/u ..
dat was voor het chippen ook al zo als het goed is. :)
-
200+ in z'n 5 ....... en snel vanaf 120 km/u ..
dat was voor het chippen ook al zo als het goed is. :)
Inderdaad, 210 of zo moet haalbaar zijn in 5, dus blijft alleen het tweede deel van zijn zin: en snel vanaf 120 km/u :D
-
was ook geen verwijzing naar de tuning , aangezien velen hier over de magische 200km/u praten ...... (laatste deel was wel de grap dat het echt heel snel ging ,schrok er gewoon van)
-
Als ik terugkijk hoe diesels ooit waren,wat een evolutie vandaag zeg....ja,ik weet het,het geluid van een sportieve benzine blijft achterwege,maar ik had nooit kunnen dromen dat er bij deze diesels zo een krachtontplooiing zou ontstaan,dat natuurlijk veel goedmaakt.
Ik merk wel in mijn geval dat het vrij snel doorschakelen de beste optie is,ergens tussen 3 à 3500t/minuut kies ik de volgende versnelling,en tussen 2,3,en 4de gaat hij naar mijn gevoel het lekkerste in kracht.....er hebben er al menig gevloekt aan vertrekpunten...:o
-
Zaterdag op de Autobahnmeet even lekker uit kunnen proberen. Tot en met het max toerental in de 5de versnelling (6500) gaat het allemaal heel rap. Ik haal dan 220 gps (225 teller). In de 6 zit er aanzienlijk minder pit in. De top ligt op 236 gps (242 teller). Sneller wil hij niet, wind mee, wind tegen, alleen achter het stuur of met 2 passagiers, het maakt niet uit. Het lijkt wel of er ergens nog een begrenzertje aanstaat.
De acceleratie is wel fenomenaal, een Audi TTS Coupé 2.0 TFSI quattro Pro Line houd ik gewoon bij. Er stond er een aan het eind van een oprit ons op te wachten om ons even een poepie te laten ruiken. Dat deed hij ook want het stonk behoorlijk, maar hij liep echt geen meter uit.
Alleen die 6de versnelling hè, het lijkt wel een overdrive. Daarin loopt hij boven de 220 langzaam op naar de absolute top van 236 waar de koek op is.
-
Wat raar leo... Ik beleef dat toch anders bij mij sleurt ie nog lekker door in 6 en had ik op weg naar tjechie toch echt 253 km op de gps... Ik had wel ron 100 getankt en de auto had al meer dan 500 km echt de sporen gehad, dus was goed los... Exemplarisch??
-
Nou, ik had er in de overige versnellingen geen last van, alleen in 6. Ook ron 100 getankt. Kan best zijn hoor dat ie wat langer tegen de 200 moet rijden voordat ie los komt. Normaal gesproken doe je dat niet in Nederland, je piekt hoogstens even. Het is wel zo dat belading en windrichting echt geen km verschil uitmaakt, vandaar dat ik aan begrenzing dacht. Ik kan het eens bij Stephan navragen...
-
Het lijkt een beetje op een software matige snelheidsbegrenzing. Want op zich loopt hij wel vrij rap naar die 242 op de teller. Zelfde heb ik ook met de mijne, 232 GPS en dan is het gewoon over, kon daarmee trouwens nog aardig in Leo z'n slipstream blijven hangen, terwijl je het idee hebt dat het motortje best nog wat over heeft.
-
misschien liegt Frank en heeft ie stiekem een sleepkabel aan je QV gehangen ..... :rolleyes: ,hij heeft het immers over dat hij je "niet voorbij" / "slipstream" kon
-
Als ik terugkijk hoe diesels ooit waren,wat een evolutie vandaag zeg....ja,ik weet het,het geluid van een sportieve benzine blijft achterwege,maar ik had nooit kunnen dromen dat er bij deze diesels zo een krachtontplooiing zou ontstaan,dat natuurlijk veel goedmaakt.
Ik merk wel in mijn geval dat het vrij snel doorschakelen de beste optie is,ergens tussen 3 à 3500t/minuut kies ik de volgende versnelling,en tussen 2,3,en 4de gaat hij naar mijn gevoel het lekkerste in kracht.....er hebben er al menig gevloekt aan vertrekpunten...:o
Klopt, hoewel ik toch echt wel dik boven de 4000 pas doorschakel, maar hij is dan ook gechipt.. hier nog even een filmpje van mij gisteren op de terugweg van de Nurnburgring waar we een dagje geweest waren: http://www.youtube.com/watch?v=Su9Wzxgyjxw&feature=youtu.be haahaaha, kijk papa Walter eens gaan..een echte flyby...
-
misschien liegt Frank en heeft ie stiekem een sleepkabel aan je QV gehangen ..... :rolleyes: ,hij heeft het immers over dat hij je "niet voorbij" / "slipstream" kon
Laat ik het niet merken :p
Gelukkig vertoonde die hetzelfde gedrag met Frank zelf achter het stuur. :D
-
Yup, ook niet harder dan 242 op de teller.
-
Dan kan er nog maar 1 reden zijn, volgende keer die Curryworsten laten staan mannen! :p
-
Die had ik alleen op :D
-
Dan kan er nog maar 1 reden zijn, volgende keer die Curryworsten laten staan mannen! :p
Haha, de hoogste snelheid is gehaald met het meeste gewicht (2 passagiers) aan boord.
-
gewicht maakt ook niet uit voor de topsnelheid. Hooguit de iets verhoogde rolweerstand. Het duurt alleen wel iets langer voordat je er bent.
-
gewicht maakt ook niet uit voor de topsnelheid. Hooguit de iets verhoogde rolweerstand. Het duurt alleen wel iets langer voordat je er bent.
Daartegenover staat een verminderde luchtweerstand, omdat de auto door all die curryworsten wat lager ligt. :D
-
Whahahahahaah :D
-
230 bij dusseldorf, en dan weer vol in de rem, verkeer !
-
230 bij dusseldorf, en dan weer vol in de rem, verkeer !
niks vervelender dan dat overige verkeer :mad:
:D:cool:
-
1.4 MA, gisteren in Duitsland: 218 km/h volgens de GPS. Harder wou hij echt niet. 2 personen erin en een bijna volle tank normale EURO95. Ik had gehoopt de 220 aan te kunnen tikken, maar helaas. Ik zag wel dat het verbruik bij 218 een fijne 3,3km per liter is! :p
-
1.4 MA, gisteren in Duitsland: 218 km/h volgens de GPS. Harder wou hij echt niet. 2 personen erin en een bijna volle tank normale EURO95. Ik had gehoopt de 220 aan te kunnen tikken, maar helaas. Ik zag wel dat het verbruik bij 218 een fijne 3,3km per liter is! :p
Hulde !!!:D ;)
-
1.4 MA, gisteren in Duitsland: 218 km/h volgens de GPS. Harder wou hij echt niet. 2 personen erin en een bijna volle tank normale EURO95. Ik had gehoopt de 220 aan te kunnen tikken, maar helaas. Ik zag wel dat het verbruik bij 218 een fijne 3,3km per liter is! :p
Ik heb de 219 km/h gezien vandaag in Duitsland. Zelfs bij bergaf krijg ik 'm niet met gemak boven de 230 km/h op de teller.
-
Afgelopen wintersport, eind maart, je geloofd het niet, maar het was onderweg 23 graden.... bergje af tussen nurnberg en munchen de 235 na lang gasgeven gehaald. Wat mij opvalt is dat hij tussen de 170 en 200 ontzettend lekker oppakt.. toppertje die 1.4 T 170pk. Overigens, rond/en na de 200-210 vindt ik het niet echt lekker meer rijden... te veel gewapper, vooral de spiegels irriteren me dood dan :P
-
Gisteren even de 200 aangetikt, ging met speels gemak eigenlijk
-
Gister op de A44 in Duitsland nog even 240 aangetikt, leek daar ook op te blijven hangen (ging niet hoger).
Terwijl ik tegen een BMW 1 serie aan het rijden was, deze dacht sneller te zijn.
Maar toen ik 230 op mijn teller had begon ik de BMW voorbij te gaan.
Heb niet meer gekeken wat de snelheid op gps was. Zat 50% euro98 in en 50% aral102.
Blijf het toch weinig vinden voor een qv.
Als ik mijn rijbewijs weer heb nog even naar squadra en een ragazzon demperloze middenpijp laten plaatsen.
-
Met squadra chip heb je geen hogere topsnelheid hoor! In de 6 komt hij gewoon niet verder...
-
Ik had laatst mn juul 1.4 tjet Squadra in Duitsland 225 op de teller vond ik op zich niet slecht.
Nee geen berg af en voor de storm gewoon normale omstandigheden.
-
Met squadra chip heb je geen hogere topsnelheid hoor! In de 6 komt hij gewoon niet verder...
Wedden?
-
Oke eerlijkshalve moet je wel weten dat ik al in een 1750 tbi squadra heb gereden in duitsland. Dus zeg maar waar wedden we voor?
-
Straf, meer eind pk's is in principe ook meer topsnelheid, tenzij er een V-max is ingebouwd dat ze niet konden omzeilen. Bij de coupe stond dit op 250km/u, na chippen haalde je gemakkelijk 270 op de teller, was wel een vermogenswinst van +-40pk.
Dus als hij geen hogere topsnelheid haalt zal er ergens een restrictie inzitten.
-
In een mailwisseling met squadra vertelde Stephan mij het volgende over de topsnelheid:
In theorie kun je stellen dat de acceleratietijden verhoudingsgewijs afnemen met de koppeltoename. 20% meer koppel zou dus 20% snellere tijden opleveren. Vwb topsnelheid is het de verhouding van de vermogenstoename en daar de derde machtswortel van.
Bijvoorbeeld (250/225)^1/3 = 1.036. Stel dat de qv dus 230 haalde dan wordt dat na de tuning 230 * 1.036 = 238 km/uur.
-
Nou die berekening vind ik wat ver gaan, want iedere auto is verschillend.
Maar dat ie iets aan top wint is feit, niet veel in verhouding tot wat ie aan trekkracht wint , maar zeker wel iets.
@Mainframe, ik rijd pas een half jaar in een gechipte QV dus waar wil jij om wedden?
-
M'n auto is nu gechipped door Savali, nog geen kans gehad om de nieuwe top te testen maar dat komt nog wel, dan laat ik het hier weten.
-
Ik lees dit een tijdje zo aan maar ik heb toch echt 253 km op de tomtom gehad, wijzerplaat 260 en een beetje (ging niet verder) dit met redelijk volle belading, octaan 102 brandstof, (tank volledig met deze brandstof) en ingezet na eerst 500 km "normale" snelweg aanloop op een zeer rustig en recht 3 baans gedeelte in Duitsland, op weg naar tjechie.Auto is squadra gechipt voor degenen die t nog niet wisten.
-
Ik ga het uiteraard nog eens proberen, maar niet in NL. Ik zie me al met 200+ over de A10 west rijden. Ik ben niet bang aangelegd, maar dat vind ik net te heftig. :D
Wordt dus vervolgd......
-
188 gehaald op de A7 met een standaard 1.6 JTDM :)
-
Kinky, hoe snel van 120km/h tot 188 op jouw 1.6 jtdm?
-
de mijne komt (ook na chippen en heeeeeel lang volgas) echt niet hoger dan 204 op de teller (1.6 jtd)... :mad: (in duitsland)
In NL op gepaste stukken toch de 190 aangetikt. Dat gaat redelijk vlot, daarboven is het echt tergend langzaam.
-
Kinky, hoe snel van 120km/h tot 188 op jouw 1.6 jtdm?
Dat is 3 km hoger dan fabrieksopgave ;). Geen idee het was al laat en had geen stopwatch bij me :)
-
Hmm ik kom net uit Duitsland en op de heenweg nog een A4 1.8 TFSI netjes voor kunnen blijven maar op de terugweg kreeg ik 'm niet over de 210 km/h op de teller.
Vaag, een Volvo V70 D3 achter me die met 205 km/h op de GPS gewoon bij me bleef.
Had ook het idee dat hij een paar keer iets inhield.
Normaal gesproken geen probleem om 210-220 op de teller te halen.
-
Vreemd, D3 heeft een top van 205 op papier en jij 218. Dus die zou je makkelijk voor moeten blijven. Mischien iets toch (weer) niet in orde?
-
Vreemd, D3 heeft een top van 205 op papier en jij 218. Dus die zou je makkelijk voor moeten blijven. Mischien iets toch (weer) niet in orde?
Mja, vreemd he. Als de omstandigheden er toe zijn dat ik die top niet haal (kan) dan zou de Volvo daar ook last van moeten hebben. Ik haalde hem in en even later begon hij me te volgen.
Volgende week nog eens proberen. Die 218 op de GPS haal ik sowieso zelden hoor.
-
Tsja, de topsnelheid... Heel erg afhankelijk van de omstandigheden. Is het niet het weer of de weg, dan zit het verkeer wel tegen. Vergelijken met een andere auto is altijd lastig. Voor hetzelfde geld is die D# net getuned ofzo.
Met mijn Squadra QV heb ik nog nooit een volledige top-poging kunnen doen. De laatste tijd veelvuldig door Duitsland gereisd, maar zelfs daar tref je steeds minder de juiste (verkeers)omstandigheden. Vind het verder eigenlijk ook niet het belangrijkste. Lekker in 6e versnelling 120-140 mee sukkelen met het verkeer, en als je voorganger naar rechts gaat even terugschakelen en vol door speren tot boven de 200 en nog een versnelling over hebben! Tegen dat gevoel kan geen topsnelheid poging tegenop!
-
Hoogste wat ik nu op de teller zag was 225 km/h. Dat was in D. In N haal ik dat niet.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-
Laatst nog even geraced tegen een Volvo v70 T5 (240pk).
Ging behoorlijk gelijk, maar naarmate de snelheid boven de 200 ging (rond de 220) ging ik hem voorbij :D bij 240 op teller maar gas los gelaten haha.
-
Ha daar moeten we misschien een apart topic voor maken, ook een leuke:
Had van de week een nieuwe Audi S3 naast me en daar bleef ik van 70 tot 160 naast....
Valt me niks tegen aangezien dat apparaat 265 PK heeft en een heel stukje sneller schakelt dan ik;)
Ze vriendje die ernaast zat keek ook enigzins verbaasd.....
-
Ja, leuk, als er hierover een nieuw topic komt, zal ik veel posten :-)
-
@Robin, een 4WD heeft een procent of 10 meer transmissieverlies dan een 2WD, dus de S3 zou wel eens minder pk's aan de wielen kunnen hebben dan een geremapte QV.
Dat zal de S3 bestuurder wel wat zijn tegen gevallen :)
-
Vroeger van de opkomende scooby's was dit 15%, dus dan hebben ze blijkbaar toch de mechaniek al vooruit kunnen laten gaan :p
En hoeveel is de achterwiel verlies of winst tegenover FWD ?
-
@Robin, een 4WD heeft een procent of 10 meer transmissieverlies dan een 2WD, dus de S3 zou wel eens minder pk's aan de wielen kunnen hebben dan een geremapte QV.
Dat zal de S3 bestuurder wel wat zijn tegen gevallen :)
Nou voor diezelfde S3 staat 5.6 sec naar de 100 dus ik heb met die 4WD niet
zoveel medelijden;)
-
Gister nog even over duitsland een stuk gereden en weer even goed gas gegeven, merk nu dat na het chippen bij Savali de QV een heel stuk sneller naar de 240km/h gaat.
Echter daar blijft het dan ook bij, heb niet uitgebreid getest maar bij 240 leek het in eerste instantie op te houden.
Voor het chippen moest ik veel moeite doen om van 230 naar 240 te gaan en dan hield het op.
Nu haalde ik 240 overigens in zijn 5, en had ik nog toeren over, maar naar z'n 6 geschakeld maar de snelheid leek niet meteen verder op te lopen.
Wellicht bij een langer recht stuk dat het wel meer kan, maar 240 is toch best wel erg hard.
Bovendien kreeg ik gister nu al voor de 2e keer een motormanagment storing op die snelheid, en komt de melding "laat motor controleren" je kunt dan niet meer in de D stand of de A stand.
Vorige keer ging het lampje van zelf uit na een paar dagen.
Ben bang dat dit komt door m'n BMC CDA luchtfilter.
-
Bereikte jij die snelheid in 5 bij 6500 rpm?
En is dat ook je maximum toerental?
Maw ging je de toerenbegrenzing in?
Ik heb eens een keer bij het dik in de toerebegrenzing gaan (in z'n 2 in mijn geval) ook een motormanagement storing gehad, die gereset moest worden. DNA werkte ook niet meer.
De fout bleek te zijn dat de ontsteking een keer een slag had overgeslagen. Was dat bij jou ook zo?
Ik heb geen paar dagen gewacht maar heb het direct uit laten lezen. Bij hoge snelheden heb ik nog geen last gehad.
-
Oh, ik lees nou dat jij nog toeren over had. Vreemd, bij mij haalt ie 220 bij 6500rpm in 5. Dat zou betekenen dat jij een andere overbrengverhouding hebt dan ik. Wat is jouw bandenmaat?
Dat in 6 de fut er ineens uit is, dat herken ik wel. Dat is bij mij niet anders.
-
Standaard banden maat, vreemd nu je het zegt want op de een of andere manier dacht ik dat ik de toerenbegrenzer hoorde maar gezien de toeren zou dat niet kunnen, was teveel motor lawaai om de toerenbegrenzer te horen (had wel het idee dat de auto in hield, zoals bij de toetenbegrenzer) maar dat is dat ene moment dus moeilijk te zeggen nu.
Maar 240 op teller (230 op gps) reed ik bij 5500 toeren in de 5, nog zeker niet in het rood, en door Savali is m'n toerenbegrenzer ook nog eens opgerekt van 6000 naar 6750rpm. Toen ik naar z'n 6 ging zat ik op 5000-5100 dacht ik.
Misschien ook eens de onboard camera beelden terug kijken...
Dus visueel zeker niet de toerenbegrenzer...
-
Blijft vreemd. Mijn QV loopt in z'n 5 220 op de teller (215gps) bij 6500 toeren. Savali kan chippen wat ze willen, de overbrengverhouding wijzigt niet. Als jouw bandenmaat standaard is, dan zou jij een andere versnellingsbak moeten hebben om bij een hogere snelheid minder toeren te maken.
Weet je zeker dat de meting niet in de 6de versnelling was? Want dan klopt het plaatje wel. Ik haal een maximumsnelheid van 242 op de teller (236 gps) bij ca 5500 toeren. In zijn 6 haalt ie gewoon het maximum toerental van 6500 niet.
Mijn QV is gechipt bij squadra en die heeft de toerenbegrenzing verlegd van 5750 (standaard) naar 6500.
-
Vroeger van de opkomende scooby's was dit 15%, dus dan hebben ze blijkbaar toch de mechaniek al vooruit kunnen laten gaan :p
En hoeveel is de achterwiel verlies of winst tegenover FWD ?
Dat laatste bedoelde ik juist. 10% méér transmissieverlies dan een FWD.
Overigens haal ik na het chippen bij Savali met aardig gemak de 250 km/h op de teller en met langer aandringen zelfs de 260. Op de GPS was dat 245 km/h.
-
Kan het zijn dat mijn toerenteller een onjuiste weergave gaf?
Ik weet zeker dat ik in z'n 5 reed en niet in het rood en 240 op de teller.
Kunnen andere qv rijders ook nog even aangeven wat de max snelheden zijn in de 4,5 en 6? En of die wel of niet gechipped is.
-
Nogmaals, het chippen heeft geen invloed op de verhouding tussen snelheid en toerental. Als een ongechipte auto 185 rijdt bij 5500 toeren in de vijfde versnelling, dan doet een gechipte dat ook.
Alleen kan bij een gechipte dat toerental sneller bereikt worden (waardoor de acceleratie beter wordt) en het maximum toerental hoger gelegd worden (waardoor de topsnelheid hoger komt te liggen).
Ik weet alleen niet hoeveel tolerantie er gemiddeld in de toerentellers zit. Mijn snelheidsmeter is redelijk nauwkeurig: 242 snelheidsmeter is 236 gps, dat vind ik netjes. Maar hoeveel werkelijke toeren de motor maakt bij 5500 op mijn teller kan ik natuurlijk niet nagaan (ik kan niet zo snel tellen ;))
-
Op mijn teller (snelheidsmeter) lees ik de volgende snelheden af op het moment dat de toerenbegrenzing bereikt wordt. 1: 60kmh, 2: 100kmh , 3: 150kmh. 4: 200kmh, 5: 220kmh, 6: 242kmh.
De snelheden zijn benaderingen, ik kan er + of - 5 kmh naast zitten. In de zesde versnelling wordt de toerenbegrenzing niet gehaald (ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt).
-
Ik dacht dat ze zeiden :
4WD ( S3) 10% meer transmissie verlies vs FWD
En dus FWD vs RWD (enkek achter geen 4wd is dus ook 10% ?
Tnx
-
Ik dacht dat ze zeiden :
4WD ( S3) 10% meer transmissie verlies vs FWD
En dus FWD vs RWD (enkek achter geen 4wd is dus ook 10% ?
Tnx
Ik begrijp je bericht niet helemaal maar gemiddeld genomen is 2WD zo'n 10% transmissieverlies en 4WD zo'n 20%.
-
Zoals ik het nu lees maakt in 2wd fwd vs rwd kwoa transmissie verliezen niets uit en is er geen verschil.
Enkel 2wd vs 4wd
-
Oh, ik lees nou dat jij nog toeren over had. Vreemd, bij mij haalt ie 220 bij 6500rpm in 5. Dat zou betekenen dat jij een andere overbrengverhouding hebt dan ik. Wat is jouw bandenmaat?
Dat in 6 de fut er ineens uit is, dat herken ik wel. Dat is bij mij niet anders.
:cool: Haha; klagen dat bij 220+ de fut eruit is in de zesde versnelling! :cool:
Ik kan daar wel om lachen. :)
-
:cool: Haha; klagen dat bij 220+ de fut eruit is in de zesde versnelling! :cool:
Ik kan daar wel om lachen. :)
Ik klaag niet, ik constateer.
En ik bestrijd de mededeling van dna dat hij 240 in zijn 5 reed en nog niet aan zijn maximum toerental zat, that's all.
-
Net even getest:
1: 60km/h
2: 110km/h
3: 155km/h
En ik weet zeker dat ik 240 op teller reed in z'n 5 misschien dat de weergave niet klopt maar mijn waarneming wel
-
Ik vind het toch wel een klachtenpuntje hoor, als je op die snelheden een GTA alsnog langzaam aan de horizon ziet verdwijnen :D
-
Ik vind het toch wel een klachtenpuntje hoor, als je op die snelheden een GTA alsnog langzaam aan de horizon ziet verdwijnen :D
Dat wordt dan gelukkig weer goedgemaakt door een amechtig hijgende mini in mijn achteruitkijkspiegel. :D
-
:D :D Ja, ik moet nodig wat snellers :D
-
DNA is sowieso niet meer te wijzigen boven de 110km/uur.
-
DNA is sowieso niet meer te wijzigen boven de 110km/uur.
Laatst merkte ik boven 110 km/h dat je nog steeds terug kon uit Dynamic naar Normal en van Normal naar All weather. Je kon wel niet meer van Normal naar Dynamic.
-
Ik vind het toch wel een klachtenpuntje hoor, als je op die snelheden een GTA alsnog langzaam aan de horizon ziet verdwijnen :D
Kunst.... Een Busso versus een (Nederlands) zeventienhonderdvijftigceeceetje...;)
-
Kunst.... Een Busso versus een (Nederlands) zeventienhonderdvijftigceeceetje...;)
Haha, en dan heeft die Busso het nog best zwaar tot de 220kmh, kan ik je verzekeren.
-
Ik moet nog steeds een keer naar Duitsland om het allemaal te testen, hier op de A20 blijf ik dat toch te link vinden...
Toch van de week me uit laten dagen door Audi A6 Quattro 3 liter diesel automaat en die, ondanks dat het weinig scheelde, hield mij niet bij. Toch wel een grappig idee met een 1750cc motor ;)
-
Haha, en dan heeft die Busso het nog best zwaar tot de 220kmh, kan ik je verzekeren.
Is die Busso standaard?
Dan durf ik het absoluut aan:-)
-
Misschien praat ik voor mijn beurt, maar de Busso was standaard en Leo kon het in zijn Squadra gechipte QV net niet volgen boven die snelheden........
-
Kolere....
Misschien praat ik dan wel voor mijn beurt:)
-
Misschien praat ik voor mijn beurt, maar de Busso was standaard en Leo kon het in zijn Squadra gechipte QV net niet volgen boven die snelheden........
Kolere....
Misschien praat ik dan wel voor mijn beurt:)
Praten jullie lekker allebei maar voor je beurt :D
-
:D:D
-
Lachen jongens!
Eerlijk, de Busso was (is) een absoluut meesterwerk, zowel qua "pick up", vermogen en (vooral) acoustiek.
Helaas is hij door de Brusselse Emissie-Gestapo om zeep geholpen.
Maar ik denk, dat we toch heel erg trots mogen zijn op ons, door onze landgenoot Dirk Andriesse ontworpen zeventienhonderdvijftigceeceetje. Zeker, nadat ze nog even is "nagepolijst" door Stephan of Ronald.
De "verbaasde/verbijsterde/gefrustreerde" blikken van Duitse Überwagenbestuurders is (vrij naar ene J. Clarkson) "The best fun you can have with your pants on..."
-
Ik klaag niet, ik constateer.
En ik bestrijd de mededeling van dna dat hij 240 in zijn 5 reed en nog niet aan zijn maximum toerental zat, that's all.
Vanmiddag heb ik dit een paar keer getest met m'n QV (met savali remap):
In de 4e versnelling kom ik tot 195 km/h (in de begrenzer bij 6.500 giri)
In de 5e versnelling kom ik tot 240 km/h (bij 6.000 giri, dus niet in de begrenzer)
In de 6e versnelling kom ik tot 260 km/h (teller gaat niet verder ;) maar de fut is er dan ook wel aardig uit)
-
ha, binnenkort naar de rechtbank in Utrecht. Na correctie 51 km/uur te hard, daar waar ik 100 mag. Rijksweg A2 bij Vianen. Zaterdagochtend kwart over 7, geen verkeer en minimaal 2 x 3 rijbanen. Eerste keer van mijn leven. Wat ga ik betalen?
-
À lot of euries !
-
Geen idee...ben je het rijbewijs niet kwijt dan? Of is dat alleen als je staande bent gehouden?
Wel hufterig zaterdagochtend kwart over zeven daar te staan flitsen...wat is Nederland toch een K.. land wat dat flitsen betreft. Er is geen land waar zoveel gecontroleerd wordt als hier, volgens mij.
TIP: Ik gebruik tegenwoordig ALTIJD de Flitsmeister-app op mijn smartphone en dat scheelt me een hoop boetes!
-
400-500 euro denk ik zo?
Maar hoe durf je zo hard man? 50% te hard op een weg waar ze vaak controleren......dan weet je toch waar je mee bezig bent hopelijk?
Zorg dat je flitsservice checkt voordat je op pad gaat (en tijdens).
-
Er is geen land waar zoveel gecontroleerd wordt als hier, volgens mij.
Vergeet Engeland niet. Er is geen land ter wereld waar zoveel camera's staan die jou volgen. Alleen Londen heeft al duizenden camera's waarvan de beelden bewaard worden en waarachter software zit die gespotte kentekens aan elkaar koppelt. Dus daar anoniem rijden is schier onmogelijk.
-
even niet opletten, stom van me.
-
Inderdaad goed balen.. sterke! Hier in Nederland is het oppassen, want voor je het weet is het raak. 6 jaar geleden ben ik geflitst met 48 km 'overspeeding'. Koste mij toen 450 Euri, maar gelukkig had ik het rose papiertje nog.
In Duitsland heb ik de teller op 225 gezet en had nog wat over. Maar ik vond het te druk om er helemaal voor te gaan. Volgende keer beter;)
-
Het heeft even geduurd, maar ik heb haar toch eens kunnen laten uitlopen. Na een week Duitsland en een paar tankjes V-Power 100, op de terugweg een paar keer vrij baan gehad. De acceleratie van 130 naar 220 laat de Duitsers in absolute verbijstering achter. Daarna gaat het wat minder vlot, totdat de tellernaald het net voor de 260 voor gezien houdt; TOMTOMmie stond daarbij op 249 km. (Vlakke weg, nauwelijks wind, licht bewolkt en 12°C)
-
Het heeft even geduurd, maar ik heb haar toch eens kunnen laten uitlopen. Na een week Duitsland en een paar tankjes V-Power 100, op de terugweg een paar keer vrij baan gehad. De acceleratie van 130 naar 220 laat de Duitsers in absolute verbijstering achter. Daarna gaat het wat minder vlot, totdat de tellernaald het net voor de 260 voor gezien houdt; TOMTOMmie stond daarbij op 249 km. (Vlakke weg, nauwelijks wind, licht bewolkt en 12°C)
Zou het dan toch door die V-Power komen, die hoge topsnelheid en de acceleratie? Heb dat spul een paar getankt en de Giulietta loopt daar beter en mooier op dan met benzine van een ander merk. En da's geen verbeelding.
-
Volgens mij komt dat door het hogere octaan gehalte. Hier in Nederland is alles RON 95, ook V-Power, Exelium en andere speciale brandstoffen. Ik heb tijdens mijn vakantie RON 98 getankt, en het verschil is inderdaad goed merkbaar.
-
RON98 is nog wel te vinden in Nederland, bij BP bijvoorbeeld. Maar 't wordt inderdaad wel steeds schaarser, helaas.
-
Dan ga ik deze week langs een BP...:)
-
Ik heb vorige week in Duitsland met mijn juul 1.4 TMA op de gps 222km/h en op de teller tussen de 235 en 240 gereden .
De mijne is getuned bij BR- Performance en heeft 193 pk en een koppel van 298Nm
:cool:
-
Volgens mij komt dat door het hogere octaan gehalte. Hier in Nederland is alles RON 95, ook V-Power, Exelium en andere speciale brandstoffen. Ik heb tijdens mijn vakantie RON 98 getankt, en het verschil is inderdaad goed merkbaar.
V -Power in Nederland heeft een octaangetal (RON) van 97. Maar omdat officieel alleen 91, 95 en 98 octaan benzine bestaan. staat er 95 op de pomp.
Veel tegenwoordige motoren zijn uitgelegd op een uiteindelijke octaanbehoefte van ongeveer 100, dwz rekening houdend met een zekere mate van afzettingen in de verbrandingsruimte, want de ontwerp-octaanbehoefte is een paar punten lager. Afhankelijk van de getankte brandstof regelt de motor in meer of mindere mate terug met behulp van de pingelsensor.
Een "echte" motor regelt met Nederlandse V-Power wat verder op, dan puur op basis van het octaangetal te verwachten is, door het schoonhouden/-maken van de verbrandingsruimte en de verstuivers en de duidelijk hogere vlamsnelheid, dan een standaardbenzine. Bij de standaardmeting van het octaangetal kom dit effect er niet uit, omdat die gemeten wordt bij een toerental van 600 omw/min.
Natuurlijk is er nog een duidelijk verschil tussen de Duitse V-Power 100+ en het Nederlandse spul.
-
Volgens mij komt dat door het hogere octaan gehalte. Hier in Nederland is alles RON 95, ook V-Power, Exelium en andere speciale brandstoffen. Ik heb tijdens mijn vakantie RON 98 getankt, en het verschil is inderdaad goed merkbaar.
V -Power in Nederland heeft een octaangetal (RON) van 97. Maar omdat officieel alleen 91, 95 en 98 octaan benzine bestaan. staat er 95 op de pomp.
Veel tegenwoordige motoren zijn uitgelegd op een uiteindelijke octaanbehoefte van ongeveer 100, dwz rekening houdend met een zekere mate van afzettingen in de verbrandingsruimte, want de ontwerp-octaanbehoefte is een paar punten lager. Afhankelijk van de getankte brandstof regelt de motor in meer of mindere mate terug met behulp van de pingelsensor.
Een "echte" motor regelt met Nederlandse V-Power wat verder op, dan puur op basis van het octaangetal te verwachten is, door het schoonhouden/-maken van de verbrandingsruimte en de verstuivers en de duidelijk hogere vlamsnelheid, dan een standaardbenzine. Bij de standaardmeting van het octaangetal kom dit effect er niet uit, omdat die gemeten wordt bij een toerental van 600 omw/min.
Natuurlijk is er nog een duidelijk verschil tussen de Duitse V-Power 100+ en het Nederlandse spul.
-
Hik in de site??
Volgens mij stotter ik niet :D
-
Ha. ha... zo is het dubbel duidelijk:) Weer wat geleerd.
-
Mijn ABS module is vervangen omdat deze kapot was, en nu werkt alles qua toerental en topsnelheid etc weer.
Ik heb voor de duidelijkheid dus een savali chip gehad, en nu laatst op de Duitse autobaan trok ik met gemak door naar 260 en toen langzaam ging het door daaroverheen aangezien er geen cijfertjes meer staan hij ik 265 op de teller dus.
Ben er erg tevreden mee.
-
Van het weekend met mijn Giuletta 1.4 TMA Savali en vier vrienden naar Dusseldorf geweest. Op de terugweg vlak voor de Nederlandse grens tikte de Juul de 230 KM op de teller aan. Ik ben af en toe verbaasd over de prestaties van deze auto, het is een 1.4 en er zaten vier grote gasten in (allemaal tussen 85 en 95 KG) + onze weekendtassen in en dan gewoon de 230 aantikken...
-
Mijn ABS module is vervangen omdat deze kapot was, en nu werkt alles qua toerental en topsnelheid etc weer.
Ik heb voor de duidelijkheid dus een savali chip gehad, en nu laatst op de Duitse autobaan trok ik met gemak door naar 260 en toen langzaam ging het door daaroverheen aangezien er geen cijfertjes meer staan hij ik 265 op de teller dus.
Ben er erg tevreden mee.
Je bent één van de weinige die dergelijke snelheden haalt, goed ingereden dus ;D
-
vandaag nog even in Duitsland gereden maar die 218 op de GPS haal ik echt niet. 215 max.
Wel gelijk op met een V70 D5........
-
Wat is dat op de teller Dick? Veel afwijking of valt het mee?
-
Bij mij was 240 GPS ongeveer 250 op de teller. Je zat ernaast ;)
-
Oh ja, stom...
Zelf heb ik nog niet getopt, bij 225 op de teller vond mijn geweten naast me het welletjes ;D Die 225 haalde ze trouwens vrij gemakkelijk en nog in N ook.
-
Wat is dat op de teller Dick? Veel afwijking of valt het mee?
nee heel weinig, iets boven de 220 op de teller.
-
ook 225 op de teller. dit wilde in het begin niet, bleef netjes op 218 steken (met een afwijking van minimum 3 km/u was de reeele snelheid maximum 215).
Ik test regelmatig op een vaste plaatse de eindsnelheid na een sprint van +- 400m bergop. In den beginne was de eindsnelheid 140 km/u (in D), nu al bijna 150... ow ja, A-mode is sneller dan N.....
-
Morgen weer even een dagje naar Duitsland.... Altijd leuk.
-
Wel warm, kijken wat voor invloed dat heeft
-
Ging prima. 218 op de GPS uiteindelijk. Laatste stukje zat ik achter een Volvo met 163 pk en een top van 205 km/h, maar door het steeds moeten afremmen voor ander verkeer kom je daar gewoon niet voorbij. Liep wel steeds weer op hem in, maar je gaat het dan ook niet lastig maken voor de andere dat hij zich klem rijdt op de rechterbaan. Soms is 180 ook al hard zat op die 2 baans wegen.
-
Net aangekomen in Dusseldorf.
230 op de teller, 223 op de gps.
Wat mij echt positief verrast heeft is het gemak waarmee je naar zn top rijd. Bij 200 per uur wilde de Giulietta nog steeds heel rap door.
Super!
-
Ik heb met mijn 1.4TB makkelijk de 180 bereikt, dan begon mijn vrouwtje te zagen :)
Het was trouwens te druk ook...
-
ook 225 op de teller. dit wilde in het begin niet, bleef netjes op 218 steken (met een afwijking van minimum 3 km/u was de reeele snelheid maximum 215).
Ik test regelmatig op een vaste plaatse de eindsnelheid na een sprint van +- 400m bergop. In den beginne was de eindsnelheid 140 km/u (in D), nu al bijna 150... ow ja, A-mode is sneller dan N.....
ondertussen de 230 aangetikt op de teller, dat zou zo'n 225 gps moeten zijn.
-
https://www.youtube.com/watch?v=dv3QLi-LG_s
-
Afgelopen week richting Dusseldorf een snelheid gehaald van iets meer dan 240 KM per uur met de Giuelietta QV TCT (getuned). We zaten met 2 personen in de auto en een volle tank. Moest afremmen dus heb het idee dat er meer in zat... Op 9 juni wordt ie nog eens getuned.
-
Eergisteren op weg naar de Elzas (via Duitsland tussen Dusseldorf en Koblenz (A61), m'n CV TCT 1.750 even de 260 KM/U aangetikt op de teller... :c029:
Morgen wordt-ie overigens voor de tweede keer getuned, hiervan dus binnenkort een uitgebreider verslag!
-
250 op de teller met qv gaat makkelijk
-
260 en vervolgens uit de teller ook :13:
-
Pff mijn Giulietta bleef gisteren rond de 160 hangen. Viel mij zwaar tegen eigenlijk. Iemand enig idee hoe en wat? Zo vlot vind ik hem ook niet optrekken in de 6.
-
Pff mijn Giulietta bleef gisteren rond de 160 hangen. Viel mij zwaar tegen eigenlijk. Iemand enig idee hoe en wat? Zo vlot vind ik hem ook niet optrekken in de 6.
Met een MA? Die hoort juist best snel in de 160 te komen en van daar lekker doortuffen naar de 230 op de teller.
-
Pff mijn Giulietta bleef gisteren rond de 160 hangen. Viel mij zwaar tegen eigenlijk. Iemand enig idee hoe en wat? Zo vlot vind ik hem ook niet optrekken in de 6.
Dat is sowieso niet goed, je komt met gemak zo rond de 200 en als je genoeg ruimte hebt daar ook nog wel een stuk boven.
Heb je verder met optrekken in de lage versnellingen wel gewoon goed vermogen beschikbaar?
-
Pff mijn Giulietta bleef gisteren rond de 160 hangen. Viel mij zwaar tegen eigenlijk. Iemand enig idee hoe en wat? Zo vlot vind ik hem ook niet optrekken in de 6.
Met een MA? Die hoort juist best snel in de 160 te komen en van daar lekker doortuffen naar de 230 op de teller.
Hmm ja dat dacht ik al. Had wel twee personen bij me, maar dat waren ook zeker geen zwaargewichten. Desondanks moet hij idd makkelijk voorbij de 160 kunnen. Valt me wel op dat de turbodruk niet zo gek hoog is als voorheen. Volgens mij houdt mijn auto een beetje in op één of andere manier. Maar eens contact opnemen met een alfa specialist?
Pff mijn Giulietta bleef gisteren rond de 160 hangen. Viel mij zwaar tegen eigenlijk. Iemand enig idee hoe en wat? Zo vlot vind ik hem ook niet optrekken in de 6.
Dat is sowieso niet goed, je komt met gemak zo rond de 200 en als je genoeg ruimte hebt daar ook nog wel een stuk boven.
Heb je verder met optrekken in de lage versnellingen wel gewoon goed vermogen beschikbaar?
Tja de 160 werd met moeite behaald, en de teller bleef gewoon staan nadat het gaspedaal de bodem had bereikt.
Het gekke is dat het vermogen in de lage versnellingen wel goed is.
Verder geen foutmeldingen of het idee dat de motor hapert. Zal morgen nog eens wat op de snelweg rijden om het beter te bestuderen.
-
Ik ben op 2e paasdag de Autobahn ook maar eens opgegaan. Beetje jammer dat het nog zo druk was. Bloedlink als je op hoge snelheid caravans voorbij gaat.
Al met al haalde ik zonder enige moeite 243 km/u (gps), zonder tot de bodem te zijn gegaan. Een andere keer nog maar eens.
En zuipen dat het kreng natuurlijk deed :lol_hitting:
-
Heb Mn 1.6 een tijdje geleden tot 189 km/h op de teller gekregen. Vind t prima zo. Als ik hier zo lees dat t chippen zonder verwijdering van de inlaatrestrictie niet zo heel veel zoden aan de dijk zet, laat ik het lekker zo.
Restrictie verwijderen zorgt voor meer lucht in de hogere toeren, dus dan kan de top aardig oplopen. Ik vind het echter veels te duur om dat te laten doen en daarna nog chippen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Op de Duitse autobahnmeeting laatst 261 op de teller met 2 personen en net geen halve tank en idd dan zuipt die wel en dan niet te praten over de motorkap die begint te trillen denk dat er nog wat km bij gekropen hadden kunnen worden maar vond dit al een zeer mooi resultaat ;D
-
Pff mijn Giulietta bleef gisteren rond de 160 hangen. Viel mij zwaar tegen eigenlijk. Iemand enig idee hoe en wat? Zo vlot vind ik hem ook niet optrekken in de 6.
Staat toevallig de maximale snelheid in de bc niet ingeschakeld :rolleyes:
-
dat is er toch niet? je krijgt enkel een beep te horen als je sneller dan de ingestelde snelheid gaat.
-
Geen idee hoe dat werkt heb dat nog nooit ingesteld ;D. Maar zou kunnen dat het alleen een geluidssignaal geeft.
-
Geen idee hoe dat werkt heb dat nog nooit ingesteld ;D. Maar zou kunnen dat het alleen een geluidssignaal geeft.
Inderdaad, alleen geluidsignaal.
-
Top nog niet geprobeerd, maar ik wil me rijbewijs ook niet kwijtraken. Voor je het weet rij je te hard (na 3 dagen ervaring met de QV), daar ben ik al wel achter ;D
Wel altijd Flitsmeister aan, maar als ze net ergens gaan staan ben je de lul
-
Heb Mn 1.6 een tijdje geleden tot 189 km/h op de teller gekregen. Vind t prima zo. Als ik hier zo lees dat t chippen zonder verwijdering van de inlaatrestrictie niet zo heel veel zoden aan de dijk zet, laat ik het lekker zo.
Restrictie verwijderen zorgt voor meer lucht in de hogere toeren, dus dan kan de top aardig oplopen. Ik vind het echter veels te duur om dat te laten doen en daarna nog chippen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor 900euro ben je bij Squadra tuning klaar! Dan heb je 149pk, echter bedenk ik me of dat überhaupt wel goed is voor zon 1.6.
Enige reden waarom ik dit misschien ga overwegen is de brandstof verbruik.
-
Totaal €900,-??
Dat valt dan inderdaad mee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
De 1.6 is een goed te tunen motor, en als je voor een standaard tune gaat heb je weinig risico.
Tunen voor beter brandstof verbruik, dat vertel maar aan je vrouw, maar het verbruik gaat eerder omhoog omdat je wagen fijner optoert en rijdt
-
Nu al dik 5 jaar geleden dat mijn 1,6 je bij BR gechipt is, ben er nog steeds zeer tevreden over.
Top is bijkomstig...198 op gps, maar de trekkracht in hogere versnellingen neemt toe!
Ps: iemand weet van een toekomstige Juul (of Mito) opvolger?
-
Hoeveel bar geeft jullie turbo aan op het scherm in stand Dynamic? Bij mij komt hij namelijk niet boven de 1 uit. Verklaart waarschijnlijk mijn lage topsnelheid?
-
1.6, maar dat is een diesel
-
255 op de GPS, in normal ;D Dynamic werkt momenteel ff niet, dus nog maar eens over doen. Top in dynamic zal wel zo ongeveer begrenzer zijn gok ik.
-
tenzij getuned, is de top in normal en dynamic hetzelfde
-
Ik moet zeggen dat chiptuning eigenlijk weinig doet met je top. Vooral een grotere intercooler maakt naar mijn ervaring echt verschil voor je topsnelheid.
-
Die van mij is inderdaad iets wat getuned. Met alleen een stage 1 kwam ik in dynamic niet verder dan 246. Moet ik er wel bij vermelden dat de juul toen op RON95 afgesteld was en het vermogen na 5250rpm alweer afnam, nu met de stage 2 tuning op RON98 knalt ie tot 6500 rpm gewoon door. Dat scheelt natuurlijk nogal.
Het turbodruk verloop in normal en dynamic is ook niet hetzelfde, alhoewel het verschil in druk bij de begrenzer niet heel groot is geloof ik.