Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Filippo op 15 september 2018, 10:49:50
-
Toen ik bij het starten de sleutel doordraaide hoorde ik een harde tik en viel alles - maar dan ook alles - uit. Ik kon de sleutel wel terugdraaien maar niet uit het contact halen. Na 10 minuten opnieuw geprobeerd - de auto had stroom en startte, wel met een hele reeks foutmeldingen (stuurbekrachtiging, esp, hillholder enz.) Na even rijden en herstart waren ook alle meldingen weg.
Gaat om een 2.0 jtdm TCT. Iemand enig idee?
-
Kapotte accu of slechte of losse accu klemmen denk ik.
Anders misschien een slechte massa contact ergens?
-
Accu is nog geen half jaar oud dus zal het niet zijn. Kan een slecht massacontact zo´n totale stroomuitval veroorzaken?
-
Accu is nog geen half jaar oud dus zal het niet zijn. Kan een slecht massacontact zo´n totale stroomuitval veroorzaken?
wel als het bijvoorbeeld een slechte/losse aansluiting van een van de accupolen op de accu is ?
-
Accu is nog geen half jaar oud dus zal het niet zijn. Kan een slecht massacontact zo´n totale stroomuitval veroorzaken?
Accu kan binnen een paar maanden stuk zijn, heb ik wel eens gezien.
-
Als dit nog de standaard fabrieks accu is waarmee die geleverd wordt,
dan zou het inderdaad wel eens de accu kunnen zijn.
De standaard fabriek´s accu´s schijnen niet al te best te zijn.
Ik ken meerdere mensen met een Giulietta waarbij de fabriek´s accu het binnen een half jaar begeeft.
-
Bleek loszittende accupool te zijn.....duhhh. Amso Rotterdam stelde wel vast dat de (onlangs vernieuwde) accu niet van het start-stop type is. Terug naar de accuboer dus.
-
Ik had vanavond na het starten ook een uitval van bijna alle electrische systemen. Kreeg de medling 'Airbag controleren'. Ik kon wel wegrijden, maar ik had geen verlichting, geen knipperlichten, geen radio, geen klimaatregeling, geen werkende meters, etc. De dagrijverlichting werkte wel.
Na ca. 3 km even opnieuw gestart voor een stoplicht, maar meldingen bleven terugkomen. Toen maar even langs de Alfa garage gereden. Daar monteur gesproken, kon echter niets doen vanwege sluitingstijd. Start 'm nog maar eens een keer, en hij liep mee. En ja hoor, na starten werkte alles weer. De beste man had geen idee over het hoe en wat.
Iemand van jullie een idee? Accu is nog vrij nieuw.
-
Alle massa punten controleren.. Daar zou ik beginnen.
-
Alle massa punten controleren.. Daar zou ik beginnen.
Ben een leek, maar waar zitten die precies bij de Giulietta?
Gisterenavond kwam de cruiscontrol er spontaan in, zonder enige waarschuwing. Levensgevaarlijk natuurlijk. Door te remmen schakelde ie weer uit.
-
Als je jezelf als Leek omschrijft, dan zou ik een goede garage opzoeken.
Dit soort fouten zijn als monteur soms al een uitdaging, een fout die niet consistent aanwezig --> is gewoon lastiger te vinden.
Ook is een brug imo een must.