!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: Taeke op 17 maart 2023, 19:01:14Zo'n fiesta is ook nog een beetje lichter, dan een Giulietta, dat helpt ook....Het scheelt inderdaad 232 kilo. Overigens pakte ik ‘m later bij het tegelijk oprijden van de snelwegoprit alsnog, al moest de QV wel flink aan de bak .
Zo'n fiesta is ook nog een beetje lichter, dan een Giulietta, dat helpt ook....
Grappig om te lezen dat jullie worden uitgedaagd tot dit soort drag races. :-)Ik rij zo'n 30 jaar auto, laten we zeggen gemiddeld 30.000 km per jaar, dus in totaal richting de 1.000.000 km. En ik kan me niet herinneren dat iemand me ooit heeft uitgedaagd voor zo'n sprintje. Wat ben ik toch een saaie sukkel......
Herkenbaar probleem (281pk // 419nm). Al moet ik zeggen dat ik het tot op vandaag niet heb hoeven afleggen tegen een simpele fiesta oid.Rij zelf op Falken Azenis FK520's, naar mijn mening vele malen superieur aan de Pirelli's / Michelin's. Ook moet ik zeggen dat ik in de Giulietta flink heb moeten wennen aan het gaspedaal. De feeling die nodig is bij een snelle sprint, vooral in Dynamic, wordt vaak onderschat naar mijn idee.
Niet naar mijn weten, ben zelf bij H&S geweest, misschien dat het wel gedaan is. Vond de auto na de tuning in Dynamic zoveel beter reageren en presteren, dat het misschien in het enthousiasme ongemerkt is ‘meegewent’.
Alleen hierom al lijkt chiptuning mij niet heel zinvol. De voortrein kan op nat, vanuit stilstand, m.i. namelijk niet met dat extra vermogen om gaan. Hoe ervaren andere QV (TCT)-rijders dit? En valt er iets tegen te doen?