!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Zanna
66

  • Type Alfa: Giulietta TB 170 TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Newbie Alfist
Trillen bij gasgeven
« Gepost op: 19 april 2019, 09:36:22 »
Als ik constant 120 rijd, is er niks aan de hand. Dus de banden kunnen het niet zijn.

Maar zodra ik dan flink gas geef voel ik de voorwielen direct trillen, ook al rij ik maar 1 km/h sneller. Zodra ik hem laat werken gaat het trillen.

Wat kan dit zijn?

Heb een 2011 1.4MA TCT
Re: Trillen bij gasgeven
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2019, 16:00:46 »
Heel voorzichtig op afstand gedacht.....de kruiskoppeling/ tripode die zit opgesloten in de binnenste aandrijfas bakzijde....deze raakt na xx km's dikwijls uitgesleten waardoor er speling ontstaat. Met de aandrijfas op zich is dus niets mis maar de speling doet zich vaak voor bij de tripode die in het huis valt...dit zou je even kunnen controleren of dit aan de hand is.
*

Zanna
66

  • Type Alfa: Giulietta TB 170 TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Newbie Alfist
Re: Trillen bij gasgeven
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2019, 16:03:08 »
Hey, dank voor je reactie. Auto heeft 68k gelopen. Zou dan ook al kunnen?

Ik lees diverse berichten bij andere auto's met een vergelijkbare probleemomschrijving dat het de homokineet kan zijn. Teveel speling.
Zou dat kunnen?  Kan ik die spelen zelf testen bij een TCT?

Wat zou het vervangen ervan ongeveer kosten?
Re: Trillen bij gasgeven
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2019, 17:50:03 »
Pfoe dat is erg lastig om aan te geven...ik denk dat je het beste even door een monteur een goede diagnose kan laten stellen.
De binnenste as kost iets van 250 euro en een tripode om en nabij de 115 euro origineel bij de dealer, dat weet ik wel.