!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zo, ik ben eruit! Twee proefritjes gemaakt vandaag, één in de zilvergrijze automaat en één in een Nero Etna, handgeschakeld met rood leer. Misstond niet overigens.Eerste wat opvalt: heerlijk om te rijden uberhaupt zo'n Guilietta. Inderdaad lijkt het, als je uit een Bravo komt zoals ik, alsof daar het stuur met elastiekjes vastzit. De Alfa stuurt zoveel scherper, niet te vergelijken gewoon. Daarnaast een stuk comfortabeler qua vering, zelfs in de 18 inch 8C velgen van de zilveren. Handbak in de Nero Etna was fijn, maar iets hakerig. Maar dat komt wellicht omdat ik na 4 jaar diesel weer een beetje moet wennen aan een benzine. Wat opvalt is ook dat het voelt als "Fiat Bravo plus". Heel herkenbaar allemaal hoe de auto zich gedraagt maar dan....tja, beter. top dus! Automaat reed verder subliem en met die 18 inch 8C velgen en al het moois van binnen en buiten kon ik hem niet laten staan. In de "D" stand leek het wel alsof ie door een zwerm wespen op de hielen werd gezeten, zeker in de automaat. Flink wat power dus, hoewel ik 'm qua snelheidsbeleving niet héél veel sneller vind aanvoelen dan mijn Bravo.Hoe dan ook, de zilveren it is! Tussen 1 en 2 weken kan ik 'm ophalen in Helmond. In alle opzichten superieur aan de Nero Etna handbak die ik reed, hoewel iets straffer qua vering door de grotere wielen. Tot slot, voor eenieder die twijfelt over de TCT bak (het rijgedrag althans, over lange termijn betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen uiteraard): probeer hem gewoon eens een keer uit. Het hangt natuurlijk af van veel factoren waaronder rijstijl, maar de ik vond de bak "logisch" schakelen, wanneer ik het ook zou doen. Daarnaast werken de flippers en de manuele stand vlekkeloos. Top!
Ps,Mocht je nog over de aflevering kunnen onderhandelen; het volgende:- kabelboom modificatie: is die uitgevoerd? zowel L ald R achter de bekabeling naar de achterdeur- distributie riem; termijn is 4 jaar of 120.000 als ik het goed heb.succes!en veel rijplezier.
Citaat van: PG Giulietta op 10 mei 2016, 23:31:02Ps,Mocht je nog over de aflevering kunnen onderhandelen; het volgende:- kabelboom modificatie: is die uitgevoerd? zowel L ald R achter de bekabeling naar de achterdeur- distributie riem; termijn is 4 jaar of 120.000 als ik het goed heb.succes!en veel rijplezier.Dank voor de tips nog! Vwb die kabelbomen : wat is het precies wat ze dienen te modificeren? Neem ik die nog even mee, men staat wel open voor input voor wat betreft aflevering heb ik het idee.
Hoe ervaar jij het comfort op de 18 inch wielen? Ik vind zelf zeer weinig verschil merkbaar tussen 17 en 18 inch en net die ene inch extra staat zoveel beter door de relatief grote wielkasten van de giulietta. Kan niet wachten om hem op te halen. Enige smetje is dat er geen ingebouwde navi in zit, maar het Tomtom systeem. Schijnt in de praktijk beter te werken maar het grote nadeel is natuurlijk dat je hem er steeds uit moet halen. Gebruik zeer zelden navi maar hoe meer gadgets hoe beter natuurlijk. Oh well, kan niet alles hebben