!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1200 Gepost op: 18 december 2017, 21:15:28 »
En meer turbo-lag.
Kwaliteit van een ic zit hem in de dichtheid en hoe klein de koelkanalen zijn.
Durf best hardop af te vragen of een grotere Intercooler wel nut heeft voor huis-tuin-snelweg gebruik. Je kunt ook de bestaande voor de radiator zetten, dan heb je wel de voordelen van een FMIC maar geen extra lag doordat het aanzuigkanaal langer is geworden .
Iemand dat al geprobeerd?

De originele intercooler zit al voor de radiator, ik merkte duidelijk meer turbo lag met een grotere, miste vooral koppel onder de 2000rpm.

Heb nu de 200 cel kat van BRS er onder zitten, standaard FMIC en de software van revlimit, bijna geen turbo lag meer vindt het erg fijn rijden zo.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1201 Gepost op: 18 december 2017, 23:38:55 »
Ik ervaar eigenlijk geen verschil in turbogat (nog steeds aanwezig, maar niet merkbaar meer of minder), maar ik heb ook niet echt een heel eerlijk vergelijk wellicht. Intercooler is in dezelfde tijd gemonteerd als het complete 3" uitlaatsysteem en daarna opnieuw afgesteld door H&S/Revlimit.

*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1202 Gepost op: 19 december 2017, 12:52:50 »
Ik ervaar eigenlijk geen verschil in turbogat (nog steeds aanwezig, maar niet merkbaar meer of minder), maar ik heb ook niet echt een heel eerlijk vergelijk wellicht. Intercooler is in dezelfde tijd gemonteerd als het complete 3" uitlaatsysteem en daarna opnieuw afgesteld door H&S/Revlimit.

Dat had ik ook zo ongeveer, kwam er achter toen downpipe en sportkat er weer onder vandaan waren er meer turbo gat was, inetrcooler origineel terug een probleem was over, met alleen software was het eigenlijk al erg fijn, sinds kort de sporkat op de originele plek, (in de downpipe) er tussen en nu geen turbo lag meer. EBUZZ viel het op toen hij in mijn qv reedt.
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1203 Gepost op: 19 december 2017, 13:20:33 »
Auto van Bob lijkt wel een GTA. Gewoon geen turbo lag en een directe gasrespons. Heerlijk
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1204 Gepost op: 19 december 2017, 22:43:16 »
Auto van Bob lijkt wel een GTA. Gewoon geen turbo lag en een directe gasrespons. Heerlijk

Maar het busso geluid blijf je missen  :-*
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1205 Gepost op: 20 december 2017, 09:12:06 »
Auto van Bob lijkt wel een GTA. Gewoon geen turbo lag en een directe gasrespons. Heerlijk

Maar het busso geluid blijf je missen  :-*

Dat zeker en een V6 is toxh net even smeuiger onderin.
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1206 Gepost op: 25 januari 2018, 20:22:07 »
Aantal weken geleden een euro5 t-jet MY2013 Giulietta (120pk) QV Sportiva uit Duitsland gehaald en deze week stage1 laten chippen bij H&S Corse (revlimit)!
Op verzoek zowel N als D stand laten aanpassen (vind het zware sturen in D stand nogal overdreven persoonlijk, maar wellicht went dat nog). Alleen jammer dat je de drukverloop daardoor niet ziet (in N stand). Had al wel op facebook een mooie oplossing voor een meter (komt dan i.p.v. linker ventilatorrooster) gevonden dus wellicht dat ik daar binnenkort een echte boostgauge in ga zetten.

Is afgesteld op Euro98. Rijdt echt super  :steeringwheel:! lekker veel koppel onderin en prettig te doseren.

Verder nog genoeg plannen maar eerst maar weer even sparen  :13:
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1207 Gepost op: 26 januari 2018, 07:57:22 »
Aantal weken geleden een euro5 t-jet MY2013 Giulietta (120pk) QV Sportiva uit Duitsland gehaald en deze week stage1 laten chippen bij H&S Corse (revlimit)!
Op verzoek zowel N als D stand laten aanpassen (vind het zware sturen in D stand nogal overdreven persoonlijk, maar wellicht went dat nog). Alleen jammer dat je de drukverloop daardoor niet ziet (in N stand). Had al wel op facebook een mooie oplossing voor een meter (komt dan i.p.v. linker ventilatorrooster) gevonden dus wellicht dat ik daar binnenkort een echte boostgauge in ga zetten.

Is afgesteld op Euro98. Rijdt echt super  :steeringwheel:! lekker veel koppel onderin en prettig te doseren.

Verder nog genoeg plannen maar eerst maar weer even sparen  :13:

Heb de optie van een T-jet uit Duisland halen ook ooit bekeken, veel mogelijkheden qua tuning.  :13:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1208 Gepost op: 26 januari 2018, 10:30:04 »
H&S had laatst een t-jet op hun FB pagina met 200pk  >:D
dus heeft veel potentie en is sterk blok
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1209 Gepost op: 26 januari 2018, 14:48:35 »
H&S had laatst een t-jet op hun FB pagina met 200pk  >:D
dus heeft veel potentie en is sterk blok

Die van Serge doet volgens mij inmiddels ruim 300 en die setup kan uiteindelijk naar over de 400.   :13:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1210 Gepost op: 26 januari 2018, 19:51:13 »
Mijn GP t-jet heeft ook 250pk/330nm met een td04 13T (gehad, teruggebouwd voor verkoop) via H&S Corse dus vandaar ook weer de bewuste keuze voor een t-jet haha. Bedoeling is nu weer zoiets al twijfel ik tussen gt1446 (turbo van de 1.4 multiair, abarth esseesse) voor +/- 220pk of meteen stap boven td04 (gtx gen2 of die nieuwe g25-550 op t25 flens wanneer die in maart komt  :dance:). Keuze tussen koppel onderin of topvermogen bovenin dan. Al moet je bij die laatste eigenlijk ook wel onderblok forgen als je de max uit zo'n turbo wilt halen, mag je weer flink bedrag erbij op tellen.

Maar wil 'm nu eerst verlagen met een novitec stradale+ kitje, andere velgen (vind de giulia q velgen toch wel erg gaaf staan) en lak moet op een aantal plekken even aangepakt worden. Oh en een giulietta sprint (dubbel) diffuser + ragazzon H2 uitlaat met 102mm tips. Hij ziet er nu te braaf uit  ;D.
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1211 Gepost op: 26 januari 2018, 20:01:17 »
H&S had laatst een t-jet op hun FB pagina met 200pk  >:D
dus heeft veel potentie en is sterk blok

Die van Serge doet volgens mij inmiddels ruim 300 en die setup kan uiteindelijk naar over de 400.   :13:

Ja had ik gezien. Maar was een Grande Punto, was niet zeker of die exact zelfde blok had.

@Thijs: voorstel topic aanmaken - leuk om te volgen.
H2 heb ik ook gehad,  geeft lekker geluid. En als je alleen voor de tips gaat: staan idd erg dik!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1212 Gepost op: 25 februari 2018, 10:06:46 »
Hoi! ik vraag me af of er mensen zijn die achteraf sideskirts hebben gemonteerd?
Ik wil namelijk sideskirts gaan halen voor mijn Giulietta, echter zie ik nergens montagepunten zoals bijv dit op de onderstaande foto is weergegeven  :rolleyes:
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1213 Gepost op: 16 maart 2018, 09:07:22 »
H&S had laatst een t-jet op hun FB pagina met 200pk  >:D
dus heeft veel potentie en is sterk blok

Die van Serge doet volgens mij inmiddels ruim 300 en die setup kan uiteindelijk naar over de 400.   :13:

en de 400pk is inderdaad gepasseerd  :sign0098:
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Maasie
14

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1214 Gepost op: 21 maart 2018, 04:34:41 »
Hey gasten, ik weet niet of ik hier helemaal goed zit maar mijn vraag : ik wil bij h&s corse eibach verlagingsveren eronder laten zetten, maar ze rekenen hier 450 euro voor ex de veren zelf
Zijn dit normale prijzen ik vond het best aan de hoge kant..
Giulietta 1.4 Ma 170