!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

TimW
1.885

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1290 Gepost op: 18 januari 2019, 14:04:47 »

Clubmelding: Ben jij een gezellige bezoeker van ons forum en heb je een of al meerdere oplossingen gevonden via hier? Toon ons je dankbaarheid met een kleine bijdrage aan ons club waarmee wij ons platform verder kunnen ontwikkelen om het nóg beter voor jou te maken! Ja, ik help graag en doneer eenmalig een bedrag naar eigen keuze

Schijnt normaal te zijn dat er een bepaalde speling op je vliegwiel zit, worden volgens mij vaak te snel vervangen.   :rolleyes:
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

JS JTD
74

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
    - Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1291 Gepost op: 18 januari 2019, 14:28:39 »
Nieuw vliegwiel komt er bij iedereen in. Maar volgens mij vertoont het vliegwiel van de Giulietta na 5km al speling... Ik heb nooit wat gemerkt van een versleten vliegwiel, evenals de rest, maar bij iedereen wordt die vervangen wegens "teveel speling".

Dat vraagt om een lichter enkelmassa alternatief! Deze zijn er naar mijn weten nog niet, wellicht is dat interessant om te ontwerpen als er genoeg interesse voor is. Dat zou ook de gasrespons ten goede komen.
147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

ArjanB
823

  • Leeftijd: 41
  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1292 Gepost op: 18 januari 2019, 19:16:29 »
Dat zou interessant zijn - betere gasresponse is altijd lekker. Onregelmatige stationairloop zou ik wel erbij op de koop toenemen
Maar die is er dus niet begin maart :-(
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
*

damitch300
4.542

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator - Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1293 Gepost op: 22 januari 2019, 11:02:59 »
Hallo Alfisten,
Net aangemeld na alle 83 pagina's te hebben gelezen van dit draadje. Van de week heb ik bij Squadra een voorpootbrug gekocht, kan niet wachten totdat deze geleverd is. Heeft iemand ervaring hiermee hoe dit de handeling verbeterd?
Tevens zit ik al een tijdje te kijken naar een sport shifter. Zelf vind ik de schakelbeweging toch nog een beetje te lang. Heeft dit echt voordelen? Heeft iemand dit ook op zijn Giulietta gemonteerd?

Hey daar,

Ik heb de short shifter ook, en is echt SUPER !
is het monteren daarvan veel werk?


Heb deze niet zelf gemonteerd, maar tijdens een beurt bij mij garage, VIREO , late doen, en was volgens hun zo gepiept...  ;-)

Welke Vireo ben je geweest? Een hoop zeggen geen idee te hebben namelijk
Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

alfata
2.521

  • Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C
  • *****
    Senior Moderator - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1294 Gepost op: 22 januari 2019, 13:18:40 »
Hallo Alfisten,
Net aangemeld na alle 83 pagina's te hebben gelezen van dit draadje. Van de week heb ik bij Squadra een voorpootbrug gekocht, kan niet wachten totdat deze geleverd is. Heeft iemand ervaring hiermee hoe dit de handeling verbeterd?
Tevens zit ik al een tijdje te kijken naar een sport shifter. Zelf vind ik de schakelbeweging toch nog een beetje te lang. Heeft dit echt voordelen? Heeft iemand dit ook op zijn Giulietta gemonteerd?

Hey daar,

Ik heb de short shifter ook, en is echt SUPER !
is het monteren daarvan veel werk?


Heb deze niet zelf gemonteerd, maar tijdens een beurt bij mij garage, VIREO , late doen, en was volgens hun zo gepiept...  ;-)

Welke Vireo ben je geweest? Een hoop zeggen geen idee te hebben namelijk

Shortshifter is toch ganz einfach? Zit bovenop de bak, je kunt er zo bij. Oude eruit, nieuwe erop. Klaar.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package- Race exhaust - 15mm spacers - Beek Racing ECU stage 1 296hp & 396nm (limited) - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R - BMC Air inlet
*

damitch300
4.542

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator - Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1295 Gepost op: 22 januari 2019, 17:09:18 »
Hallo Alfisten,
Net aangemeld na alle 83 pagina's te hebben gelezen van dit draadje. Van de week heb ik bij Squadra een voorpootbrug gekocht, kan niet wachten totdat deze geleverd is. Heeft iemand ervaring hiermee hoe dit de handeling verbeterd?
Tevens zit ik al een tijdje te kijken naar een sport shifter. Zelf vind ik de schakelbeweging toch nog een beetje te lang. Heeft dit echt voordelen? Heeft iemand dit ook op zijn Giulietta gemonteerd?

Hey daar,

Ik heb de short shifter ook, en is echt SUPER !
is het monteren daarvan veel werk?


Heb deze niet zelf gemonteerd, maar tijdens een beurt bij mij garage, VIREO , late doen, en was volgens hun zo gepiept...  ;-)

Welke Vireo ben je geweest? Een hoop zeggen geen idee te hebben namelijk

Shortshifter is toch ganz einfach? Zit bovenop de bak, je kunt er zo bij. Oude eruit, nieuwe erop. Klaar.

Ja alleen wij hebben Italiaanse autos...
Mijn kogel zit muurvast op de shifter, iemand die de zijne los kreeg.... Kreeg dat niet bij mij los.
Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

ArjanB
823

  • Leeftijd: 41
  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1296 Gepost op: 22 januari 2019, 17:15:24 »
vraag.
Zoals jullie misschien hebben gezien in mijn topic, is mijn QV recent van een nieuwe grotere hybride K04 turbo voorzien.
Begin maart gaat hij naar Q&S voor remap en nog wat kleine dingetjes zoals BMC luchtfilter.
Ik heb nog standaard FMIC (intercooler) en vroeg mij af wie ervaring  heeft met de airtec FMIC?
Ik twijfel om deze meteen ook te laten monteren, wil niet dat lucht temperatuur straks beperkende factor wordt in het slechten van de 300pk barriere ;-)

De airtec is groter dan de standaard intercooler, maar is het effect merkbaar - zowel positief dat vermogen beter vastgehouden wordt door koelere lucht, alsook mogelijk negatief grotere turbolag?
Hoor graag ervaringen!


nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
*

damitch300
4.542

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    Senior moderator - Super Alfist
  • il Duce-ha sempre ragione
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1297 Gepost op: 22 januari 2019, 17:18:14 »
Ik heb geen antwoord daarop.
Maar ik heb wel de vraag wie weet welke Intercooler precies goed past (Aangezien de Giulietta zon balk heeft lopen en een deel kan blokkeren als je een hogere neemt)
Rijdt:
2011 Giulietta 1.4Ma Distinctive 170PK
*

Paul K
1.150

  • Leeftijd: 25
  • Type Alfa: Giulietta Quadrifoglio
  • ******
    Beheerder - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1298 Gepost op: 22 januari 2019, 19:40:26 »
Bij HS Corse monteren ze die ook, ik heb er overigens eentje gekocht bij JTD Performance en schijnt "makkelijk" zelf te monteren te zijn. Een intercooler is ten alle tijden natuurlijk gunstig voor je motor en zeker als je turbo hard moet werken. Koele lucht is gecomprimeerde, van gecomprimeerde lucht kan dus meer in de motor, meer lucht is een grotere knal en dat betekend meer vermogen.

Heb ik t zo een beetje goed omschreven autotechnicus  @Boxtarus ?
Mijn auto: Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Enta Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Remus uitlaatsysteem, rode intercooler en meer lees je hier.
*

Boxtarus
13

  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: MiTo 1.3 JTD
  • *
    - Startende Alfist
  • Brembos in nieuwstaat, nooit aangeraakt
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1299 Gepost op: 22 januari 2019, 23:13:34 »
Bij HS Corse monteren ze die ook, ik heb er overigens eentje gekocht bij JTD Performance en schijnt "makkelijk" zelf te monteren te zijn. Een intercooler is ten alle tijden natuurlijk gunstig voor je motor en zeker als je turbo hard moet werken. Koele lucht is gecomprimeerde, van gecomprimeerde lucht kan dus meer in de motor, meer lucht is een grotere knal en dat betekend meer vermogen.

Heb ik t zo een beetje goed omschreven autotechnicus  @Boxtarus ?


Ongeveer ja. Gecomprimeerde lucht is kleiner. Past er meer van in een cilinder. Waar je meer brandstof bijvoegt om de juiste waarde te behouden en dus grotere knal is meer POWAAAAAAAAAAH
*

ArjanB
823

  • Leeftijd: 41
  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1300 Gepost op: 22 januari 2019, 23:22:08 »
Ja dat is het principe. Maar...
Mijn vraag is wie wat over ervaringen in de praktijk kan vertellen: turbo lag? Wel of geen effect als het niet 30 graden is?

Voordat ik ja ga zeggen wil ik ook van de kennis en ervaring hier gebruik maken.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
*

Paul K
1.150

  • Leeftijd: 25
  • Type Alfa: Giulietta Quadrifoglio
  • ******
    Beheerder - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1301 Gepost op: 22 januari 2019, 23:23:49 »
Ja dat is het principe. Maar...
Mijn vraag is wie wat over ervaringen in de praktijk kan vertellen: turbo lag? Wel of geen effect als het niet 30 graden is?

Voordat ik ja ga zeggen wil ik ook van de kennis en ervaring hier gebruik maken.
Over een paar weekjes zal die van mij erop zitten en dan kan ik het je pas laten weten  :13:
Mijn auto: Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Enta Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Remus uitlaatsysteem, rode intercooler en meer lees je hier.
*

TimW
1.885

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1302 Gepost op: 23 januari 2019, 08:04:38 »
Bob, Dwayne en Thomas hebben alle 3 een JTD performance interooler gehad, mij staat bij dat een eventuele toename turbolag niet tot nauwelijks merkbaar was.

Bij mijzelf met de MultiAir in ieder geval geen nadelige effecten gemerkt.

Wat betreft de positieve, vermogenstoename was bij mij niet waarneembaar, maar uiteindelijk moet je het volgens mij ook zoeken in minder vermogens afname. Bijvoorbeeld in de zomer, rondje circuit, langduring hoge snelheid op een autobahn of natuurlijk tijdens zomaar even "sportief rijden".
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

alfata
2.521

  • Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C
  • *****
    Senior Moderator - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1303 Gepost op: 23 januari 2019, 15:51:52 »
Ik vond het een zeer goede upgrade. Meer vermogen ga je niet heel erg merken, maar wat je wel gaat merken is dat bij elke pull er hetzelfde vermogen beschikbaar is. Op de autobahn en circuit echt een heerlijk gevoel. Telkens dezelfde power.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package- Race exhaust - 15mm spacers - Beek Racing ECU stage 1 296hp & 396nm (limited) - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R - BMC Air inlet
*

JS JTD
74

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
    - Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1304 Gepost op: 25 januari 2019, 08:28:47 »
Dat zou interessant zijn - betere gasresponse is altijd lekker. Onregelmatige stationairloop zou ik wel erbij op de koop toenemen
Maar die is er dus niet begin maart :-(

Weet ik niet. Begin maart is aan de krappe kant, maar ik ben nu in gesprek met een metaalbewerkingsbedrijf over de mogelijkheden.
147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
 

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance